Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-tron på Finn.no

Startet av FaradayCage, mandag 12. april 2021, klokken 15:56

« forrige - neste »

hemi

enig,  men hadde nok ikke gjort det selv om den var 200k billigere engang uten at garantibiten var i orden.

kaldheim

Sitat fra: sjokomelk på søndag 30. mai 2021, klokken 00:11
Jeg hadde styrt unna amerikansk e-tron hvis du ikke får den minst 200k under prisen for en tilsvarende norsk bil, og du kan tåle å kun bruke den som en bybil i nærområdet. Du har ingen garanti fra VAG/Møller, du mangler innebygd radio, navigasjon og app-tilgang, ingen hurtiglading, kan kun lade med maks 7kW på 1-fas.

For min del ville det vært uaktuelt uten hurtiglading, men i følge selgeren så har de ccs2 port. Navigasjon har jeg jo gjennom android auto, så det bør gå fint. Hvordan skilles garantien fra normalt? Ifølge annonsen så har den garanti. Hva vil det si at det ikke er app-tilgang?
Ellers takk for alle svar. Det er til god hjelp.

Electric cars in Norway

#32
Synes dette er litt dumt av forhandler å ikke skrive i klartekst hvor bilen er importert fra - samt å skrive rett ut hva bilen mangler ift de norske bilene. Vi skal da ikke sitte å måtte gjette hva bilen "mangler fit norske biler" når man leser annonsen. Det skal stå klart i annonsen hvor bilen er importert fra og hva den mangler. Det er nå min mening da  ;D ;D

Denne skal du ha billig for du får jo redusert salgspris senere. Men det kan være et bra kjøp og jeg antar du kan prute ytterligere på den prisen...

Det står bare dette i annonsen: "Siden 1976 har vi i Sørimport as- Mandal, spesialisert seg på Flotte biler med riktige priser fra USA og Europa. "


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=218151153

sjokomelk

Sitat fra: kaldheim på søndag 30. mai 2021, klokken 08:12
For min del ville det vært uaktuelt uten hurtiglading, men i følge selgeren så har de ccs2 port. Navigasjon har jeg jo gjennom android auto, så det bør gå fint. Hvordan skilles garantien fra normalt? Ifølge annonsen så har den garanti. Hva vil det si at det ikke er app-tilgang?
Ellers takk for alle svar. Det er til god hjelp.
Amerikansk e-tron har Combo1-plugg. Så skulle denne bilen ha Combo2, har selger bygd den om selv.
Garantien gis ikke av VAG, men er kjøpt av tredjepart gjennom Sør-Import. Så du kan ikke gå til Møller med bilen din for ting som du mener skal være en garantijobb, men må ta det via Sør-Import som igjen må ta det med sitt forsikringsselskap, som så vil sende deg til et verksted de godkjenner. Og siden bilen ikke er en europeisk versjon, er det ikke sikkert alle som vil skru på bilen, og da sitter du i klemma.
Du kan ikke bruke appen på mobilen din for å styre lading, forvarming osv. siden bilen ikke har den europeiske telematikken montert, men den amerikanske.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

hemi

3 part garanti har ofte tak på 60-80k også, og lite verdt når batteri skal byttes

kaldheim

Jeg har ikke hatt elbil før. Jeg har en outlander phev nå, som har en elendig app som jeg omtrent ikke bruker. Hvor mye bruker dere app-styring på deres etron? Er det evt noe som er mulig å ordne med å omprogrammere?

hemi

appstyring på e-tron er ganske horribelt uansett, men igjen tenk på at å selge denne brukt videre er som å selge stein.

tromsø

Hemi, du er ikke helt toppdatert på Appen til e-tron.

Fra høsten 2020 da den ble oppdatert har appen fungert bra for folk flest. Minimum 9 ganger av 10 og det syns jeg er ok. Så horribelt er en kraftig overdrivelse.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Counterpointer

Sitat fra: tromsø på mandag 31. mai 2021, klokken 13:01
Minimum 9 ganger av 10 og det syns jeg er ok. Så horribelt er en kraftig overdrivelse.
Hadde appen på min bil sviktet hver 10. gang hadde jeg syntes det var horribelt....
Tror hemi kan stå inne for den.

Hva enkelte godtar er jo helt individuelt, og avhenger av forventningsnivået.

hELgenen

Sitat fra: tromsø på mandag 31. mai 2021, klokken 13:01
Hemi, du er ikke helt toppdatert på Appen til e-tron.

Fra høsten 2020 da den ble oppdatert har appen fungert bra for folk flest. Minimum 9 ganger av 10 og det syns jeg er ok. Så horribelt er en kraftig overdrivelse.

Kun 90%. Herregud - det er ekstremt dårlig. Den bør fungere 99.99% - men har man lave forventninger så går det jo. Sitter på en BMW i3 - null feil siden 2014 - sitter også på en id.4 - den er ikke bra på app. Der er det vel noe slikt som 9 av 10 - og jeg synes ikke det holder mål. Den er treg - den mister forbindelsen osv - fatter ikke at det skal være så forbaska vanskelig. Jeg har selv smart hus styring som jeg selv har satt opp - stort sett null feil der også. Har lite forståelse at Audi skal slite med app. Mulig de har gjort som tyskere ofte gjør - drar inn et par "dr. I know everything" som selvfølgelig da må lage sin egen løsning fra bunn av - da vil det jo ta tid å få på plass alt og alt vil heller ikke fungere med en gang.......Lurer hvorfor BMW har lykkes forresten.......

Orbit

Sidespor ref prosenter: Jeg så en gang på en bruktbil som selger skrøt av var "99% rustfri". Jeg tror ikke selger helt tok poenget når jeg sa at 15 kg med rust var for mye for meg....  ;D
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

Sitat fra: Orbit på mandag 31. mai 2021, klokken 19:14
Sidespor ref prosenter: Jeg så en gang på en bruktbil som selger skrøt av var "99% rustfri". Jeg tror ikke selger helt tok poenget når jeg sa at 15 kg med rust var for mye for meg....  ;D

Herlig :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

kaldheim

Takk for alle tilbakemeldinger. Det hjelper. Slik det ser ut nå, så kommer vi heller til å gå for en ny e-tron fra Møller, og så får vi heller litt mindre ekstrautstyr. Vi går for en advanced business til ca 750k med dette ekstrautstyret:
AUT. AVBL./INNKL. UTV. SPEIL M/MEMO
MLF-RATT, OPPVARMET, 4-EIKET 2 330 *
OPPBEVARINGSPAKKE
TAKTREKK, SORT STOFF 3 950 *
EL. SETER M/MEMO FØRER 15 390 *
RYGGEKAMERA 5 760 *
AUDI PHONE BOX
GLANSPAKKE SORT AUDI EXCLUSIVE 7 390 *
KOMFORTMIDTARMLENE
STYRINGSNUMMER AUDI PHONE BOX
EKSTRA MØRKE RUTER BAK
AUDI SMARTPHONE INTERFACE
ADVANCED KEY INK SENS.BAKLUKE 10 080 *
SKINN/KUNSTSKINN NORMALSETER
AMBIENTEBELYSNING FLERFARGET 3 370 *
20" 5-ARMS DYNAMIC DES KONTRASTGRÅ 1 850 *
SKILLENETT
HELLAKKERING I BILENS FARGE 4 330 *
VINTERPAKKE
ASSISTENTSYSTEMPAKKE TUR I V.PAKKE
SIDEAIRBAGER BAK V.PAKKE
TAKRELING SORT I V.PAKKE
Norskmontert utstyr
LEVERES MED 5 ÅRS NORGES GARANTI
13->7 PIN ADAPTER FOR HENGERFESTE 103 *
VI TILBYR GUNSTIG FINANSIERING
BAGASJEROMSMATTE E400 1 200 *
LASTEKANTBESKYTTELSE, FOLIE E441 1 093 *
20" PIRELLI U.PIGG IKKE 60 S N263 32 786 *
Detaljer: 03 5-ARMS DESIGN, SØLV
Sum ekstrautstyr 89 632

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Vaduz

Sitat fra: hELgenen på mandag 31. mai 2021, klokken 19:09
Sitat fra: tromsø på mandag 31. mai 2021, klokken 13:01
Hemi, du er ikke helt toppdatert på Appen til e-tron.

Fra høsten 2020 da den ble oppdatert har appen fungert bra for folk flest. Minimum 9 ganger av 10 og det syns jeg er ok. Så horribelt er en kraftig overdrivelse.

Kun 90%. Herregud - det er ekstremt dårlig. Den bør fungere 99.99% - men har man lave forventninger så går det jo. Sitter på en BMW i3 - null feil siden 2014 - sitter også på en id.4 - den er ikke bra på app. Der er det vel noe slikt som 9 av 10 - og jeg synes ikke det holder mål. Den er treg - den mister forbindelsen osv - fatter ikke at det skal være så forbaska vanskelig. Jeg har selv smart hus styring som jeg selv har satt opp - stort sett null feil der også. Har lite forståelse at Audi skal slite med app. Mulig de har gjort som tyskere ofte gjør - drar inn et par "dr. I know everything" som selvfølgelig da må lage sin egen løsning fra bunn av - da vil det jo ta tid å få på plass alt og alt vil heller ikke fungere med en gang.......Lurer hvorfor BMW har lykkes forresten.......

Tesla har veldig god og stabil app, kan anbefale dem om du skal kjøpe ny bil!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA