Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-tron på Finn.no

Startet av FaradayCage, mandag 12. april 2021, klokken 15:56

« forrige - neste »

ThomasEL

Meget mulig at du har rett i det, @Trond.m !
Men det faktum at e-tron 50 nærmest ser ut til å fases ut for nye leveranser, kan vel også slå ut begge veier på bruktbilprisen på disse...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

#16
Ja, det er litt merkelig det Møller gjør. Nå er forskjellen mellom 50 og 55 krympet fra ca 220.000 ved introduksjonen til 42.000. Det har skjedd ved at de øker prisen på 50. Tror ikke bruktmarkedet følger etter, men det kan kanskje bidra til å stabilisere bruktprisen en stund. For de som ikke kjører langturer så ofte er e-tron 50 et godt alternativ, men den må være betydelig rimeligere enn 55.

KTS

Noen som har kjøpt en importert bil? Selger sa det var samme garanti på bilen, men er Møller medgjørlig når man banker på døren?

Dannils

Hopper meg inn på tråden. Har fått et tilbud på E-Tron 55 Edition One, med alt av tilbehør og virtuelle sidespiel (de fancy kamera speilene) som har gått 300km, vært demobil visstnok til 675k. Er dette en god deal? Det er en 2019 modell, men først registrert i 2020.

Vaduz

Den har nok stått en stund med 100% SOC, spør ThomasEL;)

ThomasEL

Sitat fra: Vaduz på onsdag 19. mai 2021, klokken 10:43
Den har nok stått en stund med 100% SOC, spør ThomasEL;)

Ja, det er det som kan være det litt skumle med demobiler:
De har kjørt lite, og dermed sannsynligvis blitt stående fulladet store deler av tiden.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

tromsø

Be å få låne bilen til en langtur og regne ut netto batterikapasitet etterpå så ser du om den er ok eller ikke!
Netto kapasitet = forbruk * antall km kjørt / % brukt SOC

Du bør bruke minst 80% SOC for at metoden skal fungere bra.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

ThomasEL

En demobil må man anta ikke bare har stått lagret med høy SOC (ladetilstand), men også at den er ladet maaange ganger fra omlagt 80-90 % og opp igjen til 100%.

(Bilen jeg kjøpte var ikke en demobil, men en lagerbil. Den var tross alt bare ladet opp til 100% ei gang og ble så stående slik i 2,5 måneder. Jeg frykter en demokjørt bil pga ladepraksisen kan ha enda mer degradert batteri enn min bil hadde da jeg kjøpte den...)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Electric cars in Norway

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 19. mai 2021, klokken 13:55
En demobil må man anta ikke bare har stått lagret med høy SOC (ladetilstand), men også at den er ladet maaange ganger fra omlagt 80-90 % og opp igjen til 100%.

(Bilen jeg kjøpte var ikke en demobil, men en lagerbil. Den var tross alt bare ladet opp til 100% ei gang og ble så stående slik i 2,5 måneder. Jeg frykter en demokjørt bil pga ladepraksisen kan ha enda mer degradert batteri enn min bil hadde da jeg kjøpte den...)

ThomasEL :+1: helt enig, det er lagerbiler som har størst risiko....

Og dersom selger  sier ikke demobilen ikke har stått lenge på 100% så bare be om å få det skriftlig.

kaldheim

Hva tenker dere om de som Sør import selger nå? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=218151153

Jeg har veldig lyst på e-tron, men en ny blir nok litt for dyrt nå. Hva er fordeler og ulemper med disse? Jeg regner med de er importert.

Stikkkontakt

Sitat fra: kaldheim på lørdag 29. mai 2021, klokken 19:12
Hva tenker dere om de som Sør import selger nå? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=218151153

Jeg har veldig lyst på e-tron, men en ny blir nok litt for dyrt nå. Hva er fordeler og ulemper med disse? Jeg regner med de er importert.

Dette er US-import. Det ser du på oransje markeringslys. Usikker om Matrix kan kjøpes OD på disse. Ellers er de godt utstyrt. Men garantien er vel ikke Audi garanti som du får på tyske biler...?

Amatøren

USA import? 🤔

Passet på å ikke nevne ladeport eller tatt bilde av den.

Hvis den er fra USA og ikke bygget om ladeporten (skiftet kontakt) så er det bare å glemme å hurtiglade i Europa.

Da har den CCS1 og ikke CCS2 som brukes her.

https://thedriven.io/2018/12/10/what-is-ccs-charging/amp/
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

PMV

Mangler ikke disse amerikanske DAB?
Ser ut som at dem har bare FM.

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 29. mai 2021, klokken 19:43
Sitat fra: kaldheim på lørdag 29. mai 2021, klokken 19:12
Hva tenker dere om de som Sør import selger nå? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=218151153

Jeg har veldig lyst på e-tron, men en ny blir nok litt for dyrt nå. Hva er fordeler og ulemper med disse? Jeg regner med de er importert.

Dette er US-import. Det ser du på oransje markeringslys. Usikker om Matrix kan kjøpes OD på disse. Ellers er de godt utstyrt. Men garantien er vel ikke Audi garanti som du får på tyske biler...?
2022 Q4 50

Rosstopher

Sitat fra: Amatøren på lørdag 29. mai 2021, klokken 20:03
Hvis den er fra USA og ikke bygget om ladeporten (skiftet kontakt) så er det bare å glemme å hurtiglade i Europa.

Da har den CCS1 og ikke CCS2 som brukes her.

Det fins vel CCS1 til CCS2 adapter? Får man ikke hurtigladet da?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

sjokomelk

Jeg hadde styrt unna amerikansk e-tron hvis du ikke får den minst 200k under prisen for en tilsvarende norsk bil, og du kan tåle å kun bruke den som en bybil i nærområdet. Du har ingen garanti fra VAG/Møller, du mangler innebygd radio, navigasjon og app-tilgang, ingen hurtiglading, kan kun lade med maks 7kW på 1-fas.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA