Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-tron på Finn.no

Startet av FaradayCage, mandag 12. april 2021, klokken 15:56

« forrige - neste »

FaradayCage

Synes det er overraskende mange E-tron til salgs på Finn nå.
Kanskje er det mulig å gjøre et kupp?
Hva sier ekspertisen her inne?

Trond.m

#1
Det er helt sikkert biler som gå grunn av km stand, utstyrsvalg etc. vil være tungsolgte og derfor mulig å få kjøpt en relativt rimelig. Passer de til ditt behov, og du har planlagt å ha bilen lenge, så kan de være et kupp for deg. Det er visstnok lang leveringstid på nye e-tron 55, og det er vel med på å holde prisene oppe på nesten nye biler. Et konkret svar får man vel bare ved å legge bud på en bil man ønsker å kjøpe.

FaradayCage

Sitat fra: Trond.m på mandag 12. april 2021, klokken 19:02
Det er helt sikkert biler som gå grunn av km stand, utstyrsvalg etc. vil være tungsolgte og derfor mulig å få kjøpt en relativt rimelig. Passer de til ditt behov, og du har planlagt å ha bilen lenge, så kan de være et kupp for deg. Det er visstnok lang leveringstid på nye e-tron 55, og det er vel med på å holde prisene oppe på nesten nye biler. Et konkret svar får man vel bare ved å legge bud på en bil man ønsker å kjøpe.


Takk for tips. Har tatt en ringerunde til de 10 mest aktuelle e-tron 55 på Finn og flere sier at de kan gå merkbart ned i pris ved hurtig handel. Ved spørsmål om hvorfor de selger en så ny og dyr bil er det ofte først noe mumling om «endret behov», men etter litt prat rundt temaet kommer det fram at rekkevidde, eller manglende sådan den en hovedgrunn til at bilen havnet på Finn.

Det er ikke noe avskrekkende leveringstid på ny e-tron 55, ca 4 måneder. E-tron 50 derimot virker som er på vei ut av sortimentet, kan muligens leveres i Jan/feb 2022 i følge selger.

jokke

Sitat fra: FaradayCage på lørdag 17. april 2021, klokken 11:28
Sitat fra: Trond.m på mandag 12. april 2021, klokken 19:02
Det er helt sikkert biler som gå grunn av km stand, utstyrsvalg etc. vil være tungsolgte og derfor mulig å få kjøpt en relativt rimelig. Passer de til ditt behov, og du har planlagt å ha bilen lenge, så kan de være et kupp for deg. Det er visstnok lang leveringstid på nye e-tron 55, og det er vel med på å holde prisene oppe på nesten nye biler. Et konkret svar får man vel bare ved å legge bud på en bil man ønsker å kjøpe.

Kommer til å falle mye mer i pris, rekkevidde er helt elendig


Takk for tips. Har tatt en ringerunde til de 10 mest aktuelle e-tron 55 på Finn og flere sier at de kan gå merkbart ned i pris ved hurtig handel. Ved spørsmål om hvorfor de selger en så ny og dyr bil er det ofte først noe mumling om «endret behov», men etter litt prat rundt temaet kommer det fram at rekkevidde, eller manglende sådan den en hovedgrunn til at bilen havnet på Finn.

Det er ikke noe avskrekkende leveringstid på ny e-tron 55, ca 4 måneder. E-tron 50 derimot virker som er på vei ut av sortimentet, kan muligens leveres i Jan/feb 2022 i følge selger.

que

Sitat fra: FaradayCage på lørdag 17. april 2021, klokken 11:28

Takk for tips. Har tatt en ringerunde til de 10 mest aktuelle e-tron 55 på Finn og flere sier at de kan gå merkbart ned i pris ved hurtig handel.

Jeg er i samme situasjon som deg, vurderer e-tron fra forhandler eller en 3-12 md gammel brukt.

- Er det bilbutikker eller privatpersoner du har hatt kontakt med?
- Hvor stort prutningsmonn har de som regel?

Ikke så ofte jeg handler bil, og veldig dumt av meg hvis jeg går inn og handler til pålydende.

Hva er oppfattelsen til folket i forumet her om tysk import? Vurderer enten "lagerbil" fra forhandler til ca 800k (s-interiør, men uten hud, Matrix og night Vision) eller ca 6md 2xS med "alt utstyr" fra Tyskland til ca 750k.

arnlol

#5
Noen som kan gi sin mening om denne?
https://www.finn.no/214461837
Ny kostet denne ca 807 000 før rabatter, ca 764 000 etter rabatt ifølge selger. Den er over mitt budsjett så forsøkt å prute litt, men virket ikke å ha så mye å gå på, men utstyrsmessig har denne det meste av det som er viktig for meg minus garasjeportåpner, det trenger jeg ikke. Tenker folk denne er ok priset, eller burde den ligget lavere i pris sammenlignet med andre på finn?

turfsurf

Sitat fra: arnlol på søndag 25. april 2021, klokken 12:00
Ny kostet denne ca 807 000 før rabatter, ca 764 000 etter rabatt ifølge selger. Den er over mitt budsjett så forsøkt å prute litt, men virket ikke å ha så mye å gå på, men utstyrsmessig har denne det meste av det som er viktig for meg minus garasjeportåpner, det trenger jeg ikke. Tenker folk denne er ok priset, eller burde den ligget lavere i pris sammenlignet med andre på finn?
Har du og selger fått med seg at Audi nettopp har satt ned prisene på e55? Denne er jo dyrere enn ny jo...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arnlol

Sitat fra: turfsurf på søndag 25. april 2021, klokken 14:06
Sitat fra: arnlol på søndag 25. april 2021, klokken 12:00
Ny kostet denne ca 807 000 før rabatter, ca 764 000 etter rabatt ifølge selger. Den er over mitt budsjett så forsøkt å prute litt, men virket ikke å ha så mye å gå på, men utstyrsmessig har denne det meste av det som er viktig for meg minus garasjeportåpner, det trenger jeg ikke. Tenker folk denne er ok priset, eller burde den ligget lavere i pris sammenlignet med andre på finn?
Har du og selger fått med seg at Audi nettopp har satt ned prisene på e55? Denne er jo dyrere enn ny jo...
Den er vel ikke dyrere enn ny med samme utstyrsnivå?

turfsurf

Advanced business ligger vel på 730k. Virker overpriset mtp nyprisene nå.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

el-H

#9
 Det ser iallfall ut som alle forhandlerne nå har kampanjepris på 55 advanced sport inkl tilhengerfeste, vinterhjul og serviceavtale  til 727600 kr.   https://trondheim.audi.no/kampanjer/audi-e-tron-55-advanced-sport/

elektro

Sitat fra: FaradayCage på lørdag 17. april 2021, klokken 11:28
Sitat fra: Trond.m på mandag 12. april 2021, klokken 19:02
Det er helt sikkert biler som gå grunn av km stand, utstyrsvalg etc. vil være tungsolgte og derfor mulig å få kjøpt en relativt rimelig. Passer de til ditt behov, og du har planlagt å ha bilen lenge, så kan de være et kupp for deg. Det er visstnok lang leveringstid på nye e-tron 55, og det er vel med på å holde prisene oppe på nesten nye biler. Et konkret svar får man vel bare ved å legge bud på en bil man ønsker å kjøpe.


Takk for tips. Har tatt en ringerunde til de 10 mest aktuelle e-tron 55 på Finn og flere sier at de kan gå merkbart ned i pris ved hurtig handel. Ved spørsmål om hvorfor de selger en så ny og dyr bil er det ofte først noe mumling om «endret behov», men etter litt prat rundt temaet kommer det fram at rekkevidde, eller manglende sådan den en hovedgrunn til at bilen havnet på Finn.

Det var rart, da lurer jeg på hva behovet er og hva de skal ha i stedet. Spurte du om det?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

KTS

Hiver meg på og spør hva jeg bør tenke på med denne bilen?
«Riktig» priset med tanke på utstyr og kilometer?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=217287918

Trond.m

Sitat fra: KTS på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:53
Hiver meg på og spør hva jeg bør tenke på med denne bilen?
«Riktig» priset med tanke på utstyr og kilometer?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=217287918
Hmm.. virker ikke avskrekkende. På den annen side har jeg til gode å se noen bil fra Marcusbil som ikke er overpriset.

KTS

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 04. mai 2021, klokken 21:03
Sitat fra: KTS på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:53
Hiver meg på og spør hva jeg bør tenke på med denne bilen?
«Riktig» priset med tanke på utstyr og kilometer?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=217287918
Hmm.. virker ikke avskrekkende. På den annen side har jeg til gode å se noen bil fra Marcusbil som ikke er overpriset.

🙂 Alltids litt å gå på hos Marcusbil altså, evt lignende bil et annet sted. Takk for info 👍🏻

Trond.m

Hvis du ikke har hastverk, så ville jeg ha brukt litt tid. Det blir nok mange e-tron 50 på markedet nå som e-tron Q4 nærmer seg. Ville heller kjøpt en bil av  private med lavere kjørelengde til samme pris. Du har jo uansett fabrikkgaranti i mange år, så forhandler er ikke tryggere. Fordelen med forhandler kan være innbytte, men også der vil du komme bedre ut ved å selge selv. Alternativt kan du benytte nettbil.no der du stort sett havner på samme pris som ved innbytte hos forhandler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA