Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vindusspylerpumpe

Startet av pberg, mandag 12. april 2021, klokken 08:47

« forrige - neste »

pberg

Vindusspyleren har tatt kvelden, så jeg tenkte jeg skulle se litt på det. Koblet fra spylepumpa og målte på pluggen. 14v når jeg ville spyle.

Tok ut pumpa, og satte 12V rett på den rett fra et batteri - går som bare juling.

Kobler tilbake i bil - dødt. 0V.

Wtf? Det er bare to ledere inn. Snodige greier. Bare å kjøpe ny pumpe, tro?
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Ingeniøren

Intern kortslutning i pumpa kanskje ?

Når du testet så var den gjerne ikke jordet - det er den kanskje i bilen ? Vet ikke om jeg vil anbefale å bruke en pumpe med jordfeil om den går om du mekker på festet.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

Tipper dårlig kontakt, eller at pumpa ikke klarer å dra rundt med vann i systemet (og drar så mye strøm at styringen stenger den ned). I siste fall, burde det være et liten puls med spenning før den gir opp.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA