Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skru av antenne før maskinvask?

Startet av BatteriOgFossil, søndag 11. april 2021, klokken 19:33

« forrige - neste »

BatteriOgFossil

Et trivielt spørsmål kanskje, men jeg har aldri maskinvasket Mii-en før (eller en annen bil med ekstern antenne på taket), alltid gått for selvvask/håndvask. Tenkte jeg skulle teste en børsteløs maskinvask, spesielt siden den også gir underspyling.

Lurer på om dere andre Mii-eiere skrur av antenna før maskinvask, eller om dere lar den stå på?

El_Dorado

Sitat fra: Mii2 på søndag 11. april 2021, klokken 19:33
Et trivielt spørsmål kanskje, men jeg har aldri maskinvasket Mii-en før (eller en annen bil med ekstern antenne på taket), alltid gått for selvvask/håndvask. Tenkte jeg skulle teste en børsteløs maskinvask, spesielt siden den også gir underspyling.

Lurer på om dere andre Mii-eiere skrur av antenna før maskinvask, eller om dere lar den stå på?

Jeg har vasket min to ganger med børste og det har gått fint med antenna :)
TMY P 2023
SEAT Mii [Frii]

BatteriOgFossil

Sitat fra: ElBilLover på mandag 12. april 2021, klokken 13:04
Jeg har vasket min to ganger med børste og det har gått fint med antenna :)

Jeg fant også ut igår at jeg ikke trengte å skru av antenna for børsteløs maskinvask - det sto på instruksjonsplakaten til vaskemaskinen.

Maskinvask med børster og antenna påskrudd høres litt skummelt ut :)

Elmo

Litt off-topic men vet to som har fått bilen uten antenna montert.
Den ene fant den i hanskerommet. Den andre gadd ikke bry seg. Hevder at radioen funker fint uten
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Knut Braa

Antennepisken er for FM-radio, finnen forran er for DAB-radio. Så utgangspunktet trengs ikke pisken i store deler av Norge.
2020 Seat Mii

Elmo

Sitat fra: Knut Braa på onsdag 14. april 2021, klokken 09:22
Antennepisken er for FM-radio, finnen forran er for DAB-radio. Så utgangspunktet trengs ikke pisken i store deler av Norge.
OK, det visste jeg ikke :-[
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Stigern

Sitat fra: Knut Braa på onsdag 14. april 2021, klokken 09:22
Antennepisken er for FM-radio, finnen forran er for DAB-radio. Så utgangspunktet trengs ikke pisken i store deler av Norge.

Dette stemmer ikke, jeg kjører ett sted der det er dårlig dekning og mister dekning helt på dab om jeg ikke har på antennen. Så noe signal må være i antennen. (Testet flere ganger med samme resultat)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA