Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.4.15

Startet av OhmPaPa, søndag 11. april 2021, klokken 12:47

« forrige - neste »

THE

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 21. april 2021, klokken 11:11
Sitat fra: THE på tirsdag 20. april 2021, klokken 20:11
Guttungen kjøpte en 2006 Saab 9-3 i helga, og jeg må si det var himmelsk med dum enkel CC
Kjøp en 2013 Tesla model S, så får du det, og likevel en mer moderne bil enn Saab 9-3.

Klar over det. Guttungen skal begynne å øvelseskjøre, og skal absolutt ta førerkort med manuelt gir. Prisnivået på en 2013/14 TMS er også høyere enn det han ville kjøpe bil for. Ellers må jeg si det var godt å kjøre Saab igjen. Byttet en 9-5 i en Zoe i 2015, og i 2017 gikk 9-3'en og Zoe'n ut av gårdsplassen til fordel for TMX. Saab 9-3 har forøvrig fungerende regnsensor i tillegg til fungerende CC. Lyden i original stereo med original sub er også på nivå med premium sound i Tesla. Jeg ser også instrumentpanelet gjennom rattet i Saab'en, og får justert rattet riktig i forhold til sitteposisjon, noe som ikke går i Tesla da jeg ikke ser instrumentpanelet. Hjulstøy og vindstøy er også merkbart lavere i den gamle Saaben

Det jeg virkelig savner fra Tesla er førerprofiler knyttet til nøkkel, regenerering, ingen lyd fra motor og eksos (selv om lyden fra en 2 liter benisnturbo med Hirsch-tuning er til å leve med), ingen tenningsnøkkel og det at døra lukker seg når jeg tråkker på bremsepedalen for å starte bilen, nøkkelfri adgang, panoramafrontruta, det store og gode ryggekameraet i Tesla, innebygd Spotify og TuneIn. Ingen behov for å reise innom bensinstasjonen for å fylle på energi, og slipper å tenke på at det er to kroner pr liter å spare på å fylle på bestemte dager.

Vel, stort mer off topic er det vel ikke mulig å komme, så skal gi meg nå... Har ikke noe fornuftig å si om 2021.4.15 heller siden bilen min har 2020.48.37
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

Siden vi klager over fantombremsing; gresset er ikke grønnere på andre siden på gjerdet...

https://motor.no/bil/se-filmen-fartsholderen-pa-disse-bilene-er-trafikkfarlige/197406
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Grosor

Sitat fra: o.b.lix på fredag 23. april 2021, klokken 09:31
Siden vi klager over fantombremsing; gresset er ikke grønnere på andre siden på gjerdet...

https://motor.no/bil/se-filmen-fartsholderen-pa-disse-bilene-er-trafikkfarlige/197406

Forskjellen er at i disse bilene kan du slå av enkeltfunksjonene som fører til disse nedbremsingene og fortsatt ha adaptiv cruise med styreassistanse.

Apache

Kom det ikke en funksjon på ACC som satt en fast hastighet? Man måtte dra i den spaken flere ganger eller noe (TMS og TMX).
Det var en funksjon som jeg aldri skjønte hvordan den fungerte/aktiverte

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA