Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer nye modeller neste uke

Startet av siljan, lørdag 10. april 2021, klokken 22:26

« forrige - neste »

siljan

Blitt bekreftet av Polestar UK CEO.

Her er valgene i neste uke:

Polestar will be announcing the MY22 cars next week.
2WD Long Range (78kWh battery)
2WD Standard Range
AWD Long Range
Pilot and Plus packages optional
Heat pump option

AWD Long range er lik bilen i dag, men mulighet for uten pilot og plus pakkene. I tillegg kommer to modeller på 2hjuls drift, og valg av varmepumpe

Brigt

Nå ligger de nye modellene ute for salg. Ser at introduksjonsmodellen er blitt 30000 kr dyrere, men med varmepumpe inkludert i plus pakken.

Daniel_0007

Litt rare prisforskjeller på modellene.

Tenker enten går man for standard range eller long range all wheel drive, ser ingen grunn utenom rekkevidde å ta long range rwd.
Model 3 2019 LR Rwd

ReneM

Sitat fra: Brigt på tirsdag 13. april 2021, klokken 08:59
Nå ligger de nye modellene ute for salg. Ser at introduksjonsmodellen er blitt 30000 kr dyrere, men med varmepumpe inkludert i plus pakken.

Stiv pris for en Varmepumpe. Jeg bestilte leveringsklar modell forrige uke. Den er nå 32000kr dyrere. Tar du med 0,25% kampanjerente er forskjellen enda større.

Konklusjon, jeg ser meg fornøyd med valget og kommer ikke til å avbestille.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Brigt

Sitat fra: ReneM på tirsdag 13. april 2021, klokken 09:51
Sitat fra: Brigt på tirsdag 13. april 2021, klokken 08:59
Nå ligger de nye modellene ute for salg. Ser at introduksjonsmodellen er blitt 30000 kr dyrere, men med varmepumpe inkludert i plus pakken.

Stiv pris for en Varmepumpe. Jeg bestilte leveringsklar modell forrige uke. Den er nå 32000kr dyrere. Tar du med 0,25% kampanjerente er forskjellen enda større.

Konklusjon, jeg ser meg fornøyd med valget og kommer ikke til å avbestille.

Jeg bestillte også på søndag heldigvis.
Har ikke gått igjennom hele konfigurasjonen, så det kan være flere forskjeller enn varmepumpen.

Stikkkontakt

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 13. april 2021, klokken 09:46
ser ingen grunn utenom rekkevidde å ta long range rwd.

For veldig mange på dette forumet er rekkevidde den eneste relevante egenskapen ved en elbil. Eller gjerne også at 0-100 går på under 3 sek.

Strøm Tycoon

Sitat fra: siljan på lørdag 10. april 2021, klokken 22:26
Blitt bekreftet av Polestar UK CEO.

Her er valgene i neste uke:

Polestar will be announcing the MY22 cars next week.
2WD Long Range (78kWh battery)
2WD Standard Range
AWD Long Range
Pilot and Plus packages optional
Heat pump option

AWD Long range er lik bilen i dag, men mulighet for uten pilot og plus pakkene. I tillegg kommer to modeller på 2hjuls drift, og valg av varmepumpe

Er det sånn at man får vanlig CC uten pilot-pakken?

Moas

#7
Over 30000 i tillegg for å få den utlevert fra butikken?

VP koster enda 30000 mer?

Over 13000 for å dra en liten henger?
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Kires

Standard Range Single Motor kunne vært aktuell hvis den kom som RWD som jeg håpte men FWD er uaktuelt.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Daniel_0007

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 13. april 2021, klokken 11:38
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 13. april 2021, klokken 09:46
ser ingen grunn utenom rekkevidde å ta long range rwd.

For veldig mange på dette forumet er rekkevidde den eneste relevante egenskapen ved en elbil. Eller gjerne også at 0-100 går på under 3 sek.


Samme kan jo sies om 4x4 og, mange som droppet ix3 fordi den ikke kom som firehjuls trekk.
Model 3 2019 LR Rwd

Preference

Skulle hatt bare Adaptive Cruise Control og varmepumpe, men må kjøpe Pilot og Pluss for å få det. + 70K!

Dere som har erfaring med kjøp og salg av elbiler, hva vil ha høyest salgsverdi i forhold til innkjøpspris om 4-5 år:
- 2WD Long Range
- 2WD Long Range + Pilot + Pluss

Kommer aldri til å bruke hengerfestet selv, men er det noe man bør bestille med uansett mtp videresalg?

Autodidact

Der kjente jeg lysten jeg har jobbet med, bli vesentlig redusert.

I går kostet konfigurasjonen min 496.300, mens den i dag koster den 527.925 — med varmepumpe, som ikke en gang har økt rekkevidden.

Bruktbilprisene på Finn har vært latterlig høye med tanke på den korte leveringstiden, men nå blir de vel enda verre.

Håkon

Håvar

Sitat fra: Preference på tirsdag 13. april 2021, klokken 13:03
Skulle hatt bare Adaptive Cruise Control og varmepumpe, men må kjøpe Pilot og Pluss for å få det. + 70K!

Dere som har erfaring med kjøp og salg av elbiler, hva vil ha høyest salgsverdi i forhold til innkjøpspris om 4-5 år:
- 2WD Long Range
- 2WD Long Range + Pilot + Pluss

Kommer aldri til å bruke hengerfestet selv, men er det noe man bør bestille med uansett mtp videresalg?

Skal du ha mest mulig igjen (i kroner) vil jeg tro 4WD Long Range og kun hengerfeste vil svare seg. 2WD vil nok uansett være mindre attraktiv, særlig siden den har drift på forhjulene.
Evt 2WD med kun hf dersom du må ha rekkevidden eller ikke er villig til å betale for 4WD.

2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Preference

Sitat fra: Autodidact på tirsdag 13. april 2021, klokken 13:18
Der kjente jeg lysten jeg har jobbet med, bli vesentlig redusert.

I går kostet konfigurasjonen min 496.300, mens den i dag koster den 527.925 — med varmepumpe, som ikke en gang har økt rekkevidden.

Bruktbilprisene på Finn har vært latterlig høye med tanke på den korte leveringstiden, men nå blir de vel enda verre.

De har nok ikke fått ny WLTP range med varmepumpe enda, men er nok ganske sikkert at en riktig tunet varmepumpe vil gi noe bedre rekkevidde på i hvert fall vinterføre.

Autodidact

La for øvrig merke til ørsmå forskjeller i utformingen når jeg hoppet mellom tilbudene.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Håkon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA