Ja vektfordelingen for hele bilen ligger tyngden lenger bak en drivakslene. Men ved å legge motor og gir klumpen over (og slik audi gjorde flytte litt fram) drivaksel, fikk FWD ekstra 150-200 kg vekt rett over drivaksler.
Hvis jeg vet ikke hva P2 har av vekt over akslene , men regner med at den har de egenskaper man forventer.
FDet finnes flere triks , f.eks ICE små SUV med FWD har jeg lagt merke til at de ofte er noe hevet bak og «senket» foran vs de samme modeller med AWD , tipper det er for å få mer vekt fordelt på framhjulene.
Har prøvd 1gen Leaf på snø og syntes den var rimlig lett å spinne med foran , mens i3 med RWD krabbet greit frem.
* ang. 240-940 entusiastene , så tenkte jeg ikke på de som kjører disse idag (ungdom), men de som ønsket å kjøpe RWD volvo etter at 900 serien ble lagt ned, P2 kunne vært en slik med RWD.
Designet på P2 er nok noe som også treffer godt da den ikke kun er designet for å være Elbil, men har funksjonelle løsninger og karakter.
Tipper dagens 240 entusiast , vil være i bruktbil markedet for nyere BEV om få
år, og prisgunstig P2 med RWD ville vært en vinner.