Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX varianter

Startet av JorgenM, tirsdag 30. juli 2019, klokken 06:51

« forrige - neste »

turfsurf

xDrive 40 sammenligner godt med etron 55. Taper vel litt på bagasjeplass.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chimp

Glemte xDrive 40 da jeg sa at bilen var dyr. 40 er selvsagt et godt kjøp, hadde valgt den over e tron alle dager i uka. Men jeg tror du får igjen mellomlegget og vel så det på bruktmarkedet dersom du går for den dyrere varianten med opp mot 600 km rekkevidde. Det er så utrolig mange biler nå med 4-500 km rekkevidde, men svært få mellom 5-600 km. Sistnevnte står nok bedre imot fremtidig utvikling.

Hvis bmw iX får mål som x5 kan jeg ikke fatte annet enn at bagasjerommet er større enn 500l og på høyde med e tron og vel så det. Eller har all plassen endt i baksetet?

Stikkkontakt

Om du spekker opp en e-tron til fully charged nivå så er Ix40 ganske nærmt e-tron 50 i pris. Og langt under e-tron 55. Men de blir selvsagt ikke helt likt utstyrt. Uansett fremstår ix40 som en bra deal om du vil ha en diger SUV. Vurderer ix50, men også i4. Har egentlig ikke behov for SUV og har lyst på noe mer sporty igjen.

Elbileier fra Sandnes

Sitat fra: Chimp på torsdag 18. mars 2021, klokken 18:25
Hvis bmw iX får mål som x5 kan jeg ikke fatte annet enn at bagasjerommet er større enn 500l og på høyde med e tron og vel så det. Eller har all plassen endt i baksetet?

Husk at BMW X5 45e plug-in hybrid også har kun 500L bagasjerom. Så det kan være at batteriet i iX tar rommet under golvet på samme måte som på denne. Vanlig X5 har vel 650 liter bagasjerom. Men jeg trodde egentlig batteriet lå i golvet mellom akslingene på elbilen og ikke i bagasjerommet.
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

JorgenM

iX har motor foran og bak, kan det være at motoren bak begrenser bagasjeromsplassen?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Salget går i alle fall bra:

Voldsom respons: – Aldri fått flere ordre på én dag
https://www.tv2.no/broom/13898755
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Sjokosaus

Sitat fra: JorgenM på lørdag 20. mars 2021, klokken 10:56
Salget går i alle fall bra:

Voldsom respons: – Aldri fått flere ordre på én dag
https://www.tv2.no/broom/13898755
Strålende! Er for tidlig å si men virker som at grillene ikke påvirker salg, som mange ville trodd, blir spennende de neste årene. Gleder meg personlig til å se den kjøre på norske veier.
Liker elbiler

SIS

Sitat fra: JorgenM på lørdag 20. mars 2021, klokken 10:56
Salget går i alle fall bra:

Voldsom respons: – Aldri fått flere ordre på én dag
https://www.tv2.no/broom/13898755
Ikke sikkert BMW er vant til å få så mange ordrer pr.dag, så uvisst hva dette betyr i antall. Gledelig uansett, bra det begynner å bli flere alternativer å velge i.

z4rd

#68
Sitat fra: JorgenM på torsdag 18. mars 2021, klokken 20:45
iX har motor foran og bak, kan det være at motoren bak begrenser bagasjeromsplassen?

Det høres plausibelt ut. På iX3 er det motoren som stjeler bagasjeromplass. Så en video på YouTube der de sammenligner med fossilutgaven. iX3 har 510 liter, mens fossilutgaven har 550. Fossilutgaven hadde mer plass under gulvplata i bagasjerommet, da det ikke er en elmotor som spiser av plassen der...

Referanse: https://youtu.be/TN6W66FXXOs?t=326
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA