Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Daglig bruk - innstillinger m.v.

Startet av HuPer, fredag 09. april 2021, klokken 22:38

« forrige - neste »

jevel

Knapp på dashbordet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

geear


geear

Hvordan velger man bort disse meldingene som flasher på instrumentpanelet i ett bankende kjør? Når man både har henger og lite strøm så veksler disse hele tiden, og er distraherende/plagsomme. Er jo kryss i hjørnet, men instrumentpanelet er ikke touch-panel, så what to do?

geear

Denne er mer en kuriositet enn spørsmål, regner ikke med man kan justere OPP toppfartssperra på vinterdekk. EQCen gjør vel maks 180 km/t, men her er skjermen for valg av hastighetsbegrensning med vinterdekk...  :laugh:

boppus

Sitat fra: geear på mandag 28. november 2022, klokken 14:39
Hvordan velger man bort disse meldingene som flasher på instrumentpanelet i ett bankende kjør? Når man både har henger og lite strøm så veksler disse hele tiden, og er distraherende/plagsomme. Er jo kryss i hjørnet, men instrumentpanelet er ikke touch-panel, så what to do?

Du kvitterer de bort ved å trykke på touchknappen på rattet. Venstre touchknapp for disse rett foran deg og høyre touchknapp på tilsvarende som måtte dukke opp på skjermen i midtkonsollen.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Toalmar

Sitat fra: geear på mandag 28. november 2022, klokken 14:39
Hvordan velger man bort disse meldingene som flasher på instrumentpanelet i ett bankende kjør? Når man både har henger og lite strøm så veksler disse hele tiden, og er distraherende/plagsomme. Er jo kryss i hjørnet, men instrumentpanelet er ikke touch-panel, så what to do?
Ser du har visning av 2 forskjellige rest km igjen, er dette noe som kom på 23 modell, eller kom det tidligere?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geear

Har aldri kjørt EQC før denne, så det vet jeg ikke. Har bare antatt at det er estimert ift slik man kjører i "øyeblikket", og hva man kan oppnå som max med mer økonomisk kjøring.

jevel

Aldri sett den der visningen før jeg heller. Spørs om det er en nyere programvare på veg med denne visningen. Lov å håpe... :D

Toalmar

#38
Kikket litt i nyere interaktive instruksjonsbøker på nett igår og kunne ikke finne den der heller.
Da får vi vente i spenning  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HuPer

Har lest gjennom det som er skrevet under batterivarme.  Jeg lurer fortsatt.
Dersom jeg skal ut å kjøre, eks -10 kalde.  Hvor lang tid på forhånd bør jeg starte klimaregulering i appen? Bilen står i garasje.
Dersom en vet avreisetidspunktet kan en starte klimaregulering på aktuelt klokkeslett.  Jeg har lest at bilen starter prosessen i rett tid når tidspunktet er lagt inn.
Jeg lurer på om noen har erfaringer rundt dette?
Jeg lar kabel være tilkoblet når mulig slik at batterikapasitet ikke blir redusert ved bruk av klimareguleringen

HuPer

Fikk opp denne i dag.  Kom like etter jeg passerte en hump i veien, men kanskje tilfeldig.  Noen som vet hva denne feilmeldingen betyr?  Jeg kan x den bort, men den kom opp igjen etter en ny passering av hump.  Noe med støtdemper ser det ut til

Toalmar

#41
Sitat fra: HuPer på lørdag 10. desember 2022, klokken 14:43
Fikk opp denne i dag.  Kom like etter jeg passerte en hump i veien, men kanskje tilfeldig.  Noen som vet hva denne feilmeldingen betyr?  Jeg kan x den bort, men den kom opp igjen etter en ny passering av hump.  Noe med støtdemper ser det ut til
Den feilmeldingen gjelder for luftfjæringen på bakakselen din. Problem med kompressor er en kjent greie på EQC. Kan være pga kulden, men anbefaler deg og kontakte Mercedes.
Er bilen stiv bak eller har den sunket ned?
Har selv fått denne feilmeldingen nå flere dager og har vært i kontakt med Mercedes. Merker ikke noe feil så vi får se hva som skjer fremover
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HuPer

Sitat fra: Toalmar på lørdag 10. desember 2022, klokken 18:05
Sitat fra: HuPer på lørdag 10. desember 2022, klokken 14:43
Fikk opp denne i dag.  Kom like etter jeg passerte en hump i veien, men kanskje tilfeldig.  Noen som vet hva denne feilmeldingen betyr?  Jeg kan x den bort, men den kom opp igjen etter en ny passering av hump.  Noe med støtdemper ser det ut til
Den feilmeldingen gjelder for luftfjæringen på bakakselen din. Problem med kompressor er en kjent greie på EQC. Kan være pga kulden, men anbefaler deg og kontakte Mercedes.
Er bilen siv bak eller sunket ned?
Har selv fått denne feilmeldingen nå flere dager og har vært i kontakt med Mercedes. Merker ikke noe feil så vi får se hva som skjer fremover

Takk for svar.  Skal sjekke i morgen om den har sunket bak.  Var vel ca -7 når jeg kjørte.  Ringer Mercedes mandag for å høre.

Toalmar

Sitat fra: HuPer på lørdag 10. desember 2022, klokken 20:47
Takk for svar.  Skal sjekke i morgen om den har sunket bak.  Var vel ca -7 når jeg kjørte.  Ringer Mercedes mandag for å høre.
Som sagt har jeg fått denne feilmeldingen selv flere ganger de siste dagene. Når jeg X den bort kommer den ikke tilbake på samme kjøretur, det er kanskje positivt. Uansett så har jeg dialog med min Mercedes forhandler så vi får se hva som blir utfallet.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HuPer

Sjekket det du skrev.  Ny melding i dag.  Den er noen cm sunket på h side bak.  Ringer verkstedet mandag for å høre.  Takk for svar!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA