Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Daglig bruk - innstillinger m.v.

Startet av HuPer, fredag 09. april 2021, klokken 22:38

« forrige - neste »

Grosor

Ja må holde knappen.
Tipper det er noe sikkerhetshysteri. I 2019 E-klasse holder det med et enkelt trykk.

HuPer

Begynner å bli kaldere og greit med varme i rattet.  Når varmen skrus på står det "PÅ" et lite øyeblikk i displayet. Ser ikke noe permanent symbol som lyser så lenge rattet varmer.  Hvor lang tid tar det før det skrur seg av? 

Grosor

Den er vel på til man slår den av. Er lysindikator på bryteren, men ikke å lett å se når den er gjemt bak rattet nei.

Toalmar

Det er riktig som @Grosor sier, til den slås av  :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HuPer

Bakluke:  Dersom man sitter i førersetet er det mulig å åpne bakluka fra bryter i døren ved å trekke i den.  Bakluka åpner seg helt.  Men jeg plundrer litt dersom man skal lukke den mens en fortsatt sitter på førerplass.  Er det riktig at en må holde knappen aktivert hele tiden til bakluka smekker igjen?  Noen med erfaringer? Har ikke prøvd å lukke med bilens fjernkontroll.......

Toalmar

Sitat fra: HuPer på mandag 17. januar 2022, klokken 22:58
Bakluke:  Dersom man sitter i førersetet er det mulig å åpne bakluka fra bryter i døren ved å trekke i den.  Bakluka åpner seg helt.  Men jeg plundrer litt dersom man skal lukke den mens en fortsatt sitter på førerplass.  Er det riktig at en må holde knappen aktivert hele tiden til bakluka smekker igjen?  Noen med erfaringer? Har ikke prøvd å lukke med bilens fjernkontroll.......
Når du sitter i bilen må du holde knappen aktivert til luken er helt lukket ja.
Det du kan justere for bakluken er hvor høyt du ønsker den skal gå før den stopper
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HuPer

Hvordan er det mulig å få sterkere lys i dashbordet og knappene under?

Toalmar

Sitat fra: HuPer på onsdag 09. november 2022, klokken 21:21
Hvordan er det mulig å få sterkere lys i dashbordet og knappene under?
Du finner reguleringen under rattet på venstre side
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HuPer

Jeg plundrer litt med å finne ut hvordan en forvarmer batteriet før en skal ut å kjøre når det etter hvert blir kaldere.  Er det så enkelt at en bare starter klimaregulering?  I tilfelle hvor lenge før avreise?  Hvis det er ladekabel tilkoblet så "taper" en ikke strøm.  Dersom er eks på et møte og skal hjem, uten ladekabel tilkoblet, er det fortsatt lønnsomt/riktig å starte klimaregulering?
Dersom noe av dette står allerede på forumet tar jeg gjerne i mot en link.  Ellers er jeg interessert i hvor jeg kan lese mer om dette.......

Toalmar

Sitat fra: HuPer på lørdag 19. november 2022, klokken 13:52
Jeg plundrer litt med å finne ut hvordan en forvarmer batteriet før en skal ut å kjøre når det etter hvert blir kaldere.  Er det så enkelt at en bare starter klimaregulering?  I tilfelle hvor lenge før avreise?  Hvis det er ladekabel tilkoblet så "taper" en ikke strøm.  Dersom er eks på et møte og skal hjem, uten ladekabel tilkoblet, er det fortsatt lønnsomt/riktig å starte klimaregulering?
Dersom noe av dette står allerede på forumet tar jeg gjerne i mot en link.  Ellers er jeg interessert i hvor jeg kan lese mer om dette.......
Du finner litt info kanskje i denne tråden https://elbilforum.no/index.php?topic=54396.0
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geear

Går det an å både få klimaen til å holde seg på OG forlate og låse bilen? Gjelder 2023-mod.

Toalmar

Sitat fra: geear på mandag 21. november 2022, klokken 19:22
Går det an å både få klimaen til å holde seg på OG forlate og låse bilen? Gjelder 2023-mod.
Det går på eldre modeller så hvorfor ikke på 2023?
Man velger ganske enkelt klimatisering f eks før man går ut av bilen. Da kan man så låse og forlate den. Tror den da går i opp til 50 minutter
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

boppus

Sitat fra: HuPer på lørdag 25. september 2021, klokken 22:17
Begynner å bli kaldere og greit med varme i rattet.  Når varmen skrus på står det "PÅ" et lite øyeblikk i displayet. Ser ikke noe permanent symbol som lyser så lenge rattet varmer.  Hvor lang tid tar det før det skrur seg av?

Jeg har satt opp et ukeprogram for klimaanlegget i appen. Det inkluderer ratt- og setevarme når det er kaldere enn X grader, men jeg har aldri skjønt hva X er.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

geear

Sitat fra: Toalmar på mandag 21. november 2022, klokken 21:53
Sitat fra: geear på mandag 21. november 2022, klokken 19:22
Går det an å både få klimaen til å holde seg på OG forlate og låse bilen? Gjelder 2023-mod.
Det går på eldre modeller så hvorfor ikke på 2023?
Man velger ganske enkelt klimatisering f eks før man går ut av bilen. Da kan man så låse og forlate den. Tror den da går i opp til 50 minutter
Hvor velger man det? I app? Har ikke app-tilgang, så må gå fra bilen.

Grosor

#29
Trykk på denne knappen. (Hvis vedegget fungerer nå da...)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA