Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla 3, resatte seg i natt - 2020.40.3

Startet av raypettersen, søndag 18. oktober 2020, klokken 14:34

« forrige - neste »

raypettersen

Litt usikker på om dette hører hjemme i tesla3 eller er mer generelt. I dag tidlig når jeg skulle ut, så fikk jeg ikke kontakt med bilen for å starte oppvarming. Når jeg kom ut i bilen ble jeg forbauset over at språk var Norsk, hvor jeg til vanlig har engelsk. Oppdaget deretter at navnet på bilen var borte og alle settings borte. Det virker som at software har blitt null-stilt, men samtidig klarte jeg å åpne bildøra uten pair'a telefon (også visket bort). Det hele virker veldig merkelig..

Forsøk på reboot fungerte ikke, så jeg måtte gå igjennom alle settings manuelt for å korrigere.

Firmware det gjelder er 2020.40.3, har andre opplevd lignende i nyere tid?

Handyman

Sitat fra: raypettersen på søndag 18. oktober 2020, klokken 14:34
Litt usikker på om dette hører hjemme i tesla3 eller er mer generelt. I dag tidlig når jeg skulle ut, så fikk jeg ikke kontakt med bilen for å starte oppvarming. Når jeg kom ut i bilen ble jeg forbauset over at språk var Norsk, hvor jeg til vanlig har engelsk. Oppdaget deretter at navnet på bilen var borte og alle settings borte. Det virker som at software har blitt null-stilt, men samtidig klarte jeg å åpne bildøra uten pair'a telefon (også visket bort). Det hele virker veldig merkelig..

Forsøk på reboot fungerte ikke, så jeg måtte gå igjennom alle settings manuelt for å korrigere.

Firmware det gjelder er 2020.40.3, har andre opplevd lignende i nyere tid?
Nei, men da jeg fikk byttet til HW3 fikk jeg bilen tilbake slik du beskriver. De hadde hatt problemer med oppgraderingen, og har nok prøvd Fabrikk resett i håp om at det skulle ordne saken.
Har du byttet HW?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

raypettersen

Ingen HW bytte. Det løste seg etter fw update. For andre som kommer over denne tråden, vent på en upgrade og om problemet fortsetter - kontakt service.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA