Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Keramisk lakkbeskyttelse med steinsprut i lakken.

Startet av Mags85, søndag 11. april 2021, klokken 14:22

« forrige - neste »

Mags85

Hei.

Har vurdert å behandle lakken min med keramisk lakkbeskyttelse en stund nå, og nå ser jeg plutselig at jeg har hvite flekker hvor lakken har forsvunnet (steinsprut?) under dørene (kanalen?)

Kan/bør jeg fremdeles gjøre det med det slikt, eller bør jeg gjøre noe med det først. Utsendemessig, så er det ikke så farlig, da det ikke vises så godt, men mere redd for evt rustdannelser som kan forekomme.

Takk


Sent from my iPhone using Tapatalk

eDooku

Jo lenger man venter med keramisk lakkbeskyttelse, jo mer må gjøres før den kan legges på (og dermed øker prisen). Jeg så at Teslabjørn sin Model S ble Ditec Ceramic Ultra-behandlet uten at de fikset chips på panseres, de mente det ble unødvendig dyrt å fikse det. Så det går greit, spesielt på aluminium og plast (som er mesteparten av utsiden av bilen).
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Mags85

Sitat fra: ew på mandag 12. april 2021, klokken 09:10
Jo lenger man venter med keramisk lakkbeskyttelse, jo mer må gjøres før den kan legges på (og dermed øker prisen). Jeg så at Teslabjørn sin Model S ble Ditec Ceramic Ultra-behandlet uten at de fikset chips på panseres, de mente det ble unødvendig dyrt å fikse det. Så det går greit, spesielt på aluminium og plast (som er mesteparten av utsiden av bilen).
Begynte å vurdere folie rundt de utsatte plassene istedefor. (Under dørene) det er vel stål ikke sant? Ser det er hvitt under lakken. Tenker gjennomsiktig folie, får fint det og å legge over?


Sent from my iPhone using Tapatalk

MyMuffin

Sitat fra: Mags85 på mandag 12. april 2021, klokken 09:22
Sitat fra: ew på mandag 12. april 2021, klokken 09:10
Jo lenger man venter med keramisk lakkbeskyttelse, jo mer må gjøres før den kan legges på (og dermed øker prisen). Jeg så at Teslabjørn sin Model S ble Ditec Ceramic Ultra-behandlet uten at de fikset chips på panseres, de mente det ble unødvendig dyrt å fikse det. Så det går greit, spesielt på aluminium og plast (som er mesteparten av utsiden av bilen).
Begynte å vurdere folie rundt de utsatte plassene istedefor. (Under dørene) det er vel stål ikke sant? Ser det er hvitt under lakken. Tenker gjennomsiktig folie, får fint det og å legge over?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har to model 3, "min" med selvhelbredende beskyttelsesfolie (meherbia i Drammen) på utsatte steder og skvettlapper og "fruen sin" uten noe særlig beskyttelse utover skvettlapper og "vanlig" voksbehandling

Kort fortalt så angrer jeg på å ikke ha pushet fruen til å kjøre på med mitt oppsett. 
Mot steinsprut er det kun beskyttelsesfolie (PPF) som duger.



2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Mags85

Sitat fra: MyMuffin på mandag 12. april 2021, klokken 09:44
Sitat fra: Mags85 på mandag 12. april 2021, klokken 09:22
Sitat fra: ew på mandag 12. april 2021, klokken 09:10
Jo lenger man venter med keramisk lakkbeskyttelse, jo mer må gjøres før den kan legges på (og dermed øker prisen). Jeg så at Teslabjørn sin Model S ble Ditec Ceramic Ultra-behandlet uten at de fikset chips på panseres, de mente det ble unødvendig dyrt å fikse det. Så det går greit, spesielt på aluminium og plast (som er mesteparten av utsiden av bilen).
Begynte å vurdere folie rundt de utsatte plassene istedefor. (Under dørene) det er vel stål ikke sant? Ser det er hvitt under lakken. Tenker gjennomsiktig folie, får fint det og å legge over?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har to model 3, "min" med selvhelbredende beskyttelsesfolie (meherbia i Drammen) på utsatte steder og skvettlapper og "fruen sin" uten noe særlig beskyttelse utover skvettlapper og "vanlig" voksbehandling

Kort fortalt så angrer jeg på å ikke ha pushet fruen til å kjøre på med mitt oppsett. 
Mot steinsprut er det kun beskyttelsesfolie (PPF) som duger.
bestillt PPF. Takk


Sent from my iPhone using Tapatalk

RuneW

Sitat fra: MyMuffin på mandag 12. april 2021, klokken 09:44
Vi har to model 3, "min" med selvhelbredende beskyttelsesfolie (meherbia i Drammen) på utsatte steder og skvettlapper og "fruen sin" uten noe særlig beskyttelse utover skvettlapper og "vanlig" voksbehandling

Kort fortalt så angrer jeg på å ikke ha pushet fruen til å kjøre på med mitt oppsett. 
Mot steinsprut er det kun beskyttelsesfolie (PPF) som duger.

Da er det gjennomsiktig folie du har?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA