Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro overpriset?

Startet av alice, onsdag 07. april 2021, klokken 13:44

« forrige - neste »

alice

Hei, vi er i markedet for en ny el-bil, og hadde sett oss ut e-Niro som et bra valg.

Har fått tilbud på Exclusive variant på 430k med vinterdekk fra BOS, men synes det virker
veldig høy pris sammenlignet med f.eks ID.4.

Det ligger f.eks en ny Exclusive ute på finn til 390k fra forhandler, dog sikkert ikke "norsk" bil i den grad det betyr noe.

Er det virkelig noen som kjøper e-Niro til 430k i disse dager? Det virker ikke som en fornuftig pris i 2021 i våre øyne. Tanker?

Moas

2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

alice

Takk, nei vi må ikke ha skinn.

Ditt eksempel på Finn synes jeg også støtter opp om min teori om at BOS sine priser er for høye om dagen.

Noldus71

Niro er en veldig bra bil, men med Id4 og snart Skoda Enyaq må prisene ned. Jeg ville hatt is i magen mhp å kjøpe ny niro nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
C-Zero 2016
Kia e-Niro 2019

A. Eika

Den som det er linket til mangler vel noe utstyr i forhold til exclusive. Uvo appstyring, og det er vel heller ikke like god garanti som en bil som kommer merkeforhandler veien.
Min eniro havnet på litt over 440. Det var med hengerfeste og lakkbehandling.

Olemann


Hatt 2 stk eNiro og nå ID4.  eNiro har en god del som billigste ID4 ikke har, og har en del fordeler ellers også. 
Men, på plass er ID4 suveren, samme med hengerfeste.  eNiro er mer "gammeldags", men raskere, mer lettkjørt, lettere å parkere.
Prismessig er jeg rimelig sikker på at ny eNiro til 440k blir mer kostbart enn ID4 til samme pris.  Om 3-4 år vil ikke disse bilene være like dyre på FINN.

Ragged_Glory

Om fire år har du tre år garanti igjen på Niroen, mens bare ett år på ID4. Jeg vet hvilken jeg ville kjøpt da.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Radial

Niro kommer vel i ny modell i år...? Eller var det 2022?

Uansett, eNiro er litt dyr i 2021... Men BOS selger vel elektrisk MB og PSA for full rulle og Kia betyr kanskje ikke stort 😜
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Olemann


Prisingen av EV6 blir jo sentralt i dette, og om de ønsker selge begge videre.

vinterdekk

#9
Sitat fra: Radial på søndag 11. april 2021, klokken 00:44
Niro kommer vel i ny modell i år...? Eller var det 2022?

Uansett, eNiro er litt dyr i 2021... Men BOS selger vel elektrisk MB og PSA for full rulle og Kia betyr kanskje ikke stort 😜

Det ryktes om at sen 21 eller ny 22 modell av Niro får facelift inspirert fra konseptbilen HabaNiro. Men plattformen Niro er bygget på er Hyundai-gruppens "eco" (J-) plattform (designet for å konkurrere med Toyota antagelig?) og ikke den elbil-dedikerte e-GMP plattformen som EV6 og senere modeller vil baseres på. Man kan nok være trygg på at Kia fortsetter å produsere hybrid Niro'er siden den selges i høyt volum ute i verden. Men hva som skjer med e-Niro til neste år vet vel bare Kia. Jeg håper de fortsetter å forberede den og presser ned prisen. Selv om plattformen e-Niro er bygget på ikke er dedikert/eksklusivt til elbiler, så deler den utrolig mye deler med andre Hyundai/Kia bilmodeller og det er kanskje rimeligere å lage e-Niro enn å lage biler til en helt ny plattform for Europa og andre steder hvor elbiler akkurat begynner å ta markedsandeler.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#10
Sitat fra: vinterdekk på søndag 11. april 2021, klokken 21:48
Sitat fra: Radial på søndag 11. april 2021, klokken 00:44
Niro kommer vel i ny modell i år...? Eller var det 2022?

Uansett, eNiro er litt dyr i 2021... Men BOS selger vel elektrisk MB og PSA for full rulle og Kia betyr kanskje ikke stort 😜

Det ryktes om at sen 21 eller ny 22 modell av Niro får facelift inspirert fra konseptbilen HabaNiro. Men plattformen Niro er bygget på er Hyundai-gruppens "eco" (J-) plattform (designet for å konkurrere med Toyota antagelig?) og ikke den elbil-dedikerte e-GMP plattformen som EV6 og senere modeller vil baseres på...

Disse ryktene sier også et batteri på samme formfaktor som i dag, men med større energitetthet = større batteri, lengre rekkevidde og høyere ladehastighet - men, det er fortsatt bare rykter.

Har tatt med ryktet i "Elbilkalenderen":
Lanseringskalender - elbil, inkl tekniske data på eksisterende elbiler i bunn av tabellen.
Estimerte/usikre verdier er merket med rød skrift.


vinterdekk

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 11. april 2021, klokken 22:09
Sitat fra: vinterdekk på søndag 11. april 2021, klokken 21:48
Sitat fra: Radial på søndag 11. april 2021, klokken 00:44
Niro kommer vel i ny modell i år...? Eller var det 2022?

Uansett, eNiro er litt dyr i 2021... Men BOS selger vel elektrisk MB og PSA for full rulle og Kia betyr kanskje ikke stort 😜

Det ryktes om at sen 21 eller ny 22 modell av Niro får facelift inspirert fra konseptbilen HabaNiro. Men plattformen Niro er bygget på er Hyundai-gruppens "eco" (J-) plattform (designet for å konkurrere med Toyota antagelig?) og ikke den elbil-dedikerte e-GMP plattformen som EV6 og senere modeller vil baseres på...

Disse ryktene sier også et batteri på samme formfaktor som i dag, men med større energitetthet = større batteri, lengre rekkevidde og høyere ladehastighet - men, det er fortsatt bare rykter.

Har tatt med ryktet i "Elbilkalenderen":
Lanseringskalender - elbil, inkl tekniske data på eksisterende elbiler i bunn av tabellen.
Estimerte/usikre verdier er merket med rød skrift.

Det blir en attraktiv pakke om det stemmer, godt observert.  :+1:
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

polarbear006

#12
Jeg lurer også på om det er en dyr bil. Tilbudet fra forhandler er en fullspekket versjon med vinterdekk og krok til 450.000. Men den har jo godt med plass, god rekkevidde og 7 års garanti, så jeg er usikker.
Og skulle jeg ønske reduksjon i utstyr, er alle bilene som er på veg fra Korea nå, topp utstyrt. Vil jeg f.eks. trekke ut skinnseter, må det bestilles for produksjon i sommer og leveranse i september/oktober. Så da kommer det inn.

Når man sjekker "fra-prisene" på andre alternativer, er det alltid med dårligere batteri og dårligere utstyrt, så jeg tror de kan bli vanskeligere å selge, en gang inn i framtida.

_OE_

#13
Største ulempen med Kia er serviceintervall på 15000 km...så det kan bli en dyr fornøyelse for de som kjører mye og BOS er vel ikke kjent for lave  priser

E-Trond

Kan se ut som om Kia har justert sine priser nå med ca 15000.

E-NIRO EXCLUSIVE

Med skinnpakke, vinterhjul og metallic lakk til kampanjepris 415 900,-
455 km rekkevidde
Biler på lager nå!

https://www.kia.com/no/om-kia/opplev-kia/teknologi/hybrid-plug-in-eller-elektrisk/

Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA