Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som vurderer den ribba Life-utgaven til 420k?

Startet av carlings, onsdag 07. april 2021, klokken 13:21

« forrige - neste »

carlings

Problemet for meg når jeg spekker opp bilen til 500k er alle konkurrentene som plutselig må vurderes... deriblant Model Y, som jo leveres med nær sagt alt mulig som standard til noen titusener mer.

Dermed frister det litt å bestille en id.4 med største batteripakke til under 450k inkl vinterhjul, men det blir kanskje fort noe man angrer på? Jeg synes ikke standardutstyret er såååå ille.

Mangelen på ryggekamera (uten mulighet for tilvalg) er dog irriterende. Og så mangler el-seter foran, el-bagasjeluke bak og Led matrix. Det siste er kanskje ikke så farlig?

Jeg er mer usikker på det billigste interiøret, her var jo 1st utgaven oppgradert og ser unektelig mer eksklusivt ut på bilder.

Hva tenker dere, virker prisingen for Life-utgaven fornuftig? Er det bedre å vente til det åpnes for å velge ryggekamera og annet enkeltutstyr fremfor disse sammensatte utstyrsversjonene?

Jambo

Life virker fristende pga. prisen, men jeg må ha AWD og får bare vente til det går an å bestille AWD for å se hvilke pakker det går an å ha AWD på. Jeg mistenker at om Life hadde vært et reelt valg, ville jeg muligens likevel valgt en annen pakke kun pga. manglende ryggekamera, da jeg ikke tror sikten bakover i ID4 er særlig bra. Rygging og parkering der man kunne hatt god bruk for ryggekamera gjør man jo hver biltur. Det andre utstyret hadde jeg ikke savnet.

Daniel_0007

Sitat fra: Jambo på onsdag 07. april 2021, klokken 13:46
Life virker fristende pga. prisen, men jeg må ha AWD og får bare vente til det går an å bestille AWD for å se hvilke pakker det går an å ha AWD på. Jeg mistenker at om Life hadde vært et reelt valg, ville jeg muligens likevel valgt en annen pakke kun pga. manglende ryggekamera, da jeg ikke tror sikten bakover i ID4 er særlig bra. Rygging og parkering der man kunne hatt god bruk for ryggekamera gjør man jo hver biltur. Det andre utstyret hadde jeg ikke savnet.

Har god gammeldags parkerings sensor foran og bak da men da er det nesten som å være tilbake på 2000 talet.
Model 3 2019 LR Rwd

Olemann

#3
 Når det gjelder bruktmarkedet vil jeg tro at nest etter minste batteri, så er mangel på ryggekamera en showstopper for mange.
Alt det andre, el-seter, matrix, latmannsluke bak  ++ går nok greit, det er kommet så mye nytt og sexy om noen år likevel at selv fullstappet ID4 blir mangelfull for de som skal ha alt.
Bilen selger på plass, rekkevidde og hengerfeste, uavhengig av hva man putter i den, med unntak av det nevnt over.

ihaal

Jeg ville ringt rundt til ulike forhandlere og sjekket om ikke noen hadde en 1st igjen isteden, eller fulgt med på Finn, ikke lenge siden det var en forhandler som solgte en demomodell der, det kommer garantert ut flere.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

carlings

Sitat fra: Olemann på onsdag 07. april 2021, klokken 22:32
Når det gjelder bruktmarkedet vil jeg tro at nest etter minste batteri, så er mangel på ryggekamera en showstopper for mange.
Alt det andre, el-seter, matrix, latmannsluke bak  ++ går nok greit, det er kommet så mye nytt og sexy om noen år likevel at selv fullstappet ID4 blir mangelfull for de som skal ha alt.
Bilen selger på plass, rekkevidde og hengerfeste, uavhengig av hva man putter i den, med unntak av det nevnt over.

Bra du nevnte hengefeste, det er vel heller ikke standard på Lifeutgaven?

Greit å tenke på bruktverdi. Jeg har kun ryggesensor i dag på min 2014 Golf og det funker Ok, men så er sikten bakover vel også bedre enn man har på id.4.

Jeg tror jeg venter til enkeltutstyr blir tilvalg og satser på at prisene ikke blir høyere enn i dag utover året, gitt alle konkurrentene som nå er på vei inn. Spennende å se hva Ionic 5 prises til i Norge også.

Kjell Salvigsen

som andre er inne på her, ville heller ha kjøpt en first utgave til ca 420k, det er fremdeles greit å få tak i disse på finn eller hos enkelt forhandlere. Da får man hengerfeste, ryggekamera og annet bra til en meget god totalpris.
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Moas

Sitat fra: Kjellegolf på torsdag 08. april 2021, klokken 13:55
som andre er inne på her, ville heller ha kjøpt en first utgave til ca 420k, det er fremdeles greit å få tak i disse på finn eller hos enkelt forhandlere. Da får man hengerfeste, ryggekamera og annet bra til en meget god totalpris.
eller vente noen mnd. når 4x4 utgavene kommer for salg og alle 1st utgavene blir lagt ut på billigsalg av folk som skal ha hyttebiler.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

1000kwh

Sitat fra: Moas på torsdag 08. april 2021, klokken 13:59
Sitat fra: Kjellegolf på torsdag 08. april 2021, klokken 13:55
som andre er inne på her, ville heller ha kjøpt en first utgave til ca 420k, det er fremdeles greit å få tak i disse på finn eller hos enkelt forhandlere. Da får man hengerfeste, ryggekamera og annet bra til en meget god totalpris.
eller vente noen mnd. når 4x4 utgavene kommer for salg og alle 1st utgavene blir lagt ut på billigsalg av folk som skal ha hyttebiler.
Hvor billig da? Billigsalg av elbiler generelt lar fortsatt vente på seg :D

Sanya


Tin

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 08. april 2021, klokken 14:04
Sitat fra: Moas på torsdag 08. april 2021, klokken 13:59
Sitat fra: Kjellegolf på torsdag 08. april 2021, klokken 13:55
som andre er inne på her, ville heller ha kjøpt en first utgave til ca 420k, det er fremdeles greit å få tak i disse på finn eller hos enkelt forhandlere. Da får man hengerfeste, ryggekamera og annet bra til en meget god totalpris.
eller vente noen mnd. når 4x4 utgavene kommer for salg og alle 1st utgavene blir lagt ut på billigsalg av folk som skal ha hyttebiler.
Hvor billig da? Billigsalg av elbiler generelt lar fortsatt vente på seg :D

Id3--de får du på billigsalg..60-70-80k tap på 6mnd.

Daniel_0007

Sitat fra: Tin på torsdag 08. april 2021, klokken 19:23
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 08. april 2021, klokken 14:04
Sitat fra: Moas på torsdag 08. april 2021, klokken 13:59
Sitat fra: Kjellegolf på torsdag 08. april 2021, klokken 13:55
som andre er inne på her, ville heller ha kjøpt en first utgave til ca 420k, det er fremdeles greit å få tak i disse på finn eller hos enkelt forhandlere. Da får man hengerfeste, ryggekamera og annet bra til en meget god totalpris.
eller vente noen mnd. når 4x4 utgavene kommer for salg og alle 1st utgavene blir lagt ut på billigsalg av folk som skal ha hyttebiler.
Hvor billig da? Billigsalg av elbiler generelt lar fortsatt vente på seg :D

Id3--de får du på billigsalg..60-70-80k tap på 6mnd.

Leaf og spesielt 60 utgaven har tapt seg veldig.
Selv om det ikke er id4 1st til 420 på finn så finnes noen som er 440 med vinterhjul, vinterhjul i seg sjøl er vel verdt 20 000
Model 3 2019 LR Rwd

Olemann

Tror du må vente en stund da, tror det er rett at noen bytter til AWD, men markedet av nye kjøpere av bil med plass, rekkevidde og krok er stort.  Så tipper 1st kommer til å ligge på 400k+hjul i rimelig tid framover.  Avhenger selvsagt av hvordan Ioniq5 og EV6 prises + andre som kommer.

Sitat fra: Moas på torsdag 08. april 2021, klokken 13:59
Sitat fra: Kjellegolf på torsdag 08. april 2021, klokken 13:55
som andre er inne på her, ville heller ha kjøpt en first utgave til ca 420k, det er fremdeles greit å få tak i disse på finn eller hos enkelt forhandlere. Da får man hengerfeste, ryggekamera og annet bra til en meget god totalpris.
eller vente noen mnd. når 4x4 utgavene kommer for salg og alle 1st utgavene blir lagt ut på billigsalg av folk som skal ha hyttebiler.

Kjell Salvigsen

#13
Sitat fra: Sanya på torsdag 08. april 2021, klokken 17:27
til Kjellegolf

du får ikke en 1ST for 420k på finn

Man finner til rundt 440.000 inkl vinterhjul og noen ganger service avtaler inkl. Det tilsvarer ca ny veiledende pris 420 + det v.dekk mm. Kan jo være heldig å få prutet også. Vet om forhandlere også som skal eller selger utstillings bil og evt biler de har bestilt inn.
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

vinterdekk

#14
Satt å spekket opp Life utgaven i dag, og irriterte meg også over manglende ryggekamera. VW har satt ned prisen på ID.3 22-28K og mange konkurrenter har justert prisene eller har pågående kampanjer. Virker som en dårlig deal om VW ikke tilbyr ryggekamera på en bil til 450-470K (forhandler skal vel ha mellomlegg for klargjøring og levering?) når konkurransen tilspisser seg i løpet av året. Godt man ikke står uten bil og kan vente på noe bedre / vente til man får bedre råd.. https://dinside.dagbladet.no/motor/elbiler-blir-enda-billigere/73641167
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA