Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektronisk støy-lyd inneimellom

Startet av dragmore, onsdag 07. april 2021, klokken 13:18

« forrige - neste »

dragmore

hei, jeg opplever for tiden, en slags burre-lyd, relativt svak foran i bilen.. Tror det er fra høytalerene. Lyden kommer og går, og høres akkurat ut som når man sitter på krengetoget fra krs til oslo ;)

Noen som har en ide hva dette kan være ?

s75d 2017 modell
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

Muffinman

Kjenner du farten på bilen endres marginalt samtidig med summingen, og kun i lav fart? Tipper det er automatisk bremsetørking du hører.

Stone

Hei,- jeg har muligens det sammen, men vil beskrive det som mer "knitre / sprake" lyder / elektronisk støy, relativt ofte, og dette kommer ifra høyttalere. Mener at dette oftest oppstår etter å ha skrudd av varmeanlegget, men av og til ellers også. Lyden kommer definitivt fra høyttalerne og er godt hørbart. Lyden varer i ca.20-30 sek.

S85-2014

dragmore

Hei, gode spm ;)

Jeg hører det typisk når jeg står stille med bilen eller ved veldig lavt fart...
Det ligner VELDIG på lyden på krengetoget som sagt.. (har pendla endel mellom krs og stv)...
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

mj

Tipper at det enkelte av dere hører er bremsetørkfunksjonen som aktiveres i start av hver kjøretur (under en viss temperatur)

Dette er hovedårsak til at det denne vinteren ikke er rapportert om sviktende bremser.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Stone

Takk, imidlertid, jeg "kjenner" bremsetørk lyden godt, og er helt klart ikke denne, - mer (som beskrevet) "knitring / spraking"... Høres selv med volum på 0. og blir ikke høyere når volum heves...

Har ikke hørt om tilsvarende problem her på forumet.. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA