Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyr og forbedringer

Startet av mfd, onsdag 07. april 2021, klokken 12:42

« forrige - neste »

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Forstmann

Koffert!
(Automatisk oversettelse fra koreansk i Edge....)

RJK

Ouch, det var et uheldig navnevalg...

8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Forstmann på onsdag 07. april 2021, klokken 14:13
...Serviceavtale i 5 år til ca 20 000. Svært korte serviceintervall på denne bilen, 15 000 eller årlig avhengig av hva som inntreffer først.
..quote]
Synd Hyundai/Kia beholder det gamle regimet med korte serviceintervaller som de har har hatt på Ioniq classic/Kona/Niro/Soul :( Her burde konkurrentene vist at det burde være unødvendig (men gode nyheter for verkstedene som får inn kunder pga garantipremiss av korte serviceintervall...)

E-Trond

#19
Noen som har bilder av felger og dimmensjoner som kan leveres med disse bilene?
Og navnet på de også...




Altså link til alle ioniq 5 felger som er tilgjengelig, 
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Limodriver

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 03. mai 2021, klokken 22:35
Sitat fra: Forstmann på onsdag 07. april 2021, klokken 14:13
...Serviceavtale i 5 år til ca 20 000. Svært korte serviceintervall på denne bilen, 15 000 eller årlig avhengig av hva som inntreffer først.
..quote]
Synd Hyundai/Kia beholder det gamle regimet med korte serviceintervaller som de har har hatt på Ioniq classic/Kona/Niro/Soul :( Her burde konkurrentene vist at det burde være unødvendig (men gode nyheter for verkstedene som får inn kunder pga garantipremiss av korte serviceintervall...)
Produsent og importør legger selvfølgelig opp til å forsvare egen verdikjede ved å legge opp til så høye vedlikeholdskostnader som mulig uten å miste konkurransefortrinn. De maser gjentatt om at en kan miste garantien dersom en ikke har hatt service hos merkeverksted og på intervall. Kravet til merkeverksted er tull. I EU/EØS land kan en utføre service på godkjent verksted. Videre er det også et krav om årsakssammenheng for å kunne nekte garantireparasjon. Med andre ord vil feilen som har oppstått ha vært forhindret dersom bilen var på foreskrevet service. Jeg vil like å se hvilke feil som ville har vært forhindret på elbilservice der de oppdaterer software, fyller spylervæske (kr 100 pr liter), påpeker rust på bremseskivene, og har krysset av for masse punkter som de ikke har gjennomført.

Jeg har selv utfordret et merkeverksted på et av servicepunktene. Da jeg leverte bilen tappet jeg ut luft av et hjul slik at det var ca 20 psi i dette og ca 38 psi i de andre. Det var huket av for sjekk av lufftrykk i alle hjulene, notert mønsterdybde og bilen skulle være prøvekjørt.

Det er også interessant at før jeg satte bilen på service ba jeg dem kun gjennomføre det som var påkrevet for å opprettholde garantien. Importør hadde gitt tilbakemelding om at alt foruten skifte av kupefilter måtte gjennomføres. Da jeg hentet bilen hadde jeg såvidt kommet ut porten da jeg fikk varsel om lite luft i det ene hjulet. Jeg fylte dette på nærmeste bensinstasjon og kontaktet verkstedet. Responsen var at dette var alvorlig, de skulle ta det opp med mekanikeren og gå gjennom rutinene sine. Da jeg spurte dem hvilke av punktene jeg kunne regne med var gjennomført fikk jeg til svar at alle punktene skulle være gjennomført. Da jeg spurte hvordan jeg kunne stole på at noe i det hele tatt var gjennomført ble de sure. Etter dette er det vanskelig å se seriøsiteten av importør og forhandleres krav om service for å opprettholde garantien.

Nordbø

#21
Sitat fra: E-Trond på onsdag 05. mai 2021, klokken 11:36
Noen som har bilder av felger og dimmensjoner som kan leveres med disse bilene?
Og navnet på de også...
Disse kan leveres som vinterhjul. I tillegg er det enten 20" som vist på P45 og 19" som vist på den mørke bilen over. Tror ikke felgene på den røde bilen over er tilgjengelig i Norge.
19" heter Yangju (Silver og Bicolor) og 20" heter Yongin

Ambient

2 ting jeg kunne tenke meg som jeg ikke kan se er på bilen:
Home Link - greit å ikke måtte trykke på en annen knapp for å åpne garasjen
Trådløst CarPlay veldig rart med trådløs lader til mobilen men du må koble den til for å kunne bruke carplay

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA