Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyr og forbedringer

Startet av mfd, onsdag 07. april 2021, klokken 12:42

« forrige - neste »

mfd

Hei,

Tenker vi kan ha en tråd om utstyr og forbedringer (lakkbeskyttelse etc).

Har aldri kjøpt flunkende ny bil før, så det er kanskje en del man bør ta stilling til.
Jeg vurderer lakkbeskyttelse ihvertfall, men hva skal man velge her?  DiTec, Drop Off?

Ser f.eks at Gran Autodesign har Llumar : https://www.grandautodesign.no/lakkbeskyttelse - men det koster.




IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

telcontar

Be om tilbud fra forhandleren, pleier å være bedre pris siden man kjøper ny bil, selv om jobben ofte gjøres hos en tredjepart

ID4

Sitat fra: mfd på onsdag 07. april 2021, klokken 12:42
Hei,

Tenker vi kan ha en tråd om utstyr og forbedringer (lakkbeskyttelse etc).

Har aldri kjøpt flunkende ny bil før, så det er kanskje en del man bør ta stilling til.
Jeg vurderer lakkbeskyttelse ihvertfall, men hva skal man velge her?  DiTec, Drop Off?

Ser f.eks at Gran Autodesign har Llumar : https://www.grandautodesign.no/lakkbeskyttelse - men det koster.

Kan vel omtrent lakkere bilen på nytt for de prisene der ;)

Ragged_Glory

Drop Off fra forhandler koster 6500 kroner. Jeg forstod det slik at det også er uten mva. når det bestilles i kontrakten.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Forstmann

Har også fått tilbud om ekstra understellsbehandling (Mercasol). Det og Dropoff til 11 000.

Serviceavtale i 5 år til ca 20 000. Svært korte serviceintervall på denne bilen, 15 000 eller årlig avhengig av hva som inntreffer først.

Dropoff krever årlig service for å beholde garanti på behandling, regne med 1500-2000 per år.

Ville uansett tatt med hengerfeste, takstativ og 19´felger til vinterdekk. Da er det bare et sted å henvende seg dersom noe skulle oppstå.

Ragged_Glory

Takbøyler er ikke fritatt mva.

Min forhandler sa at Ioniq 5 får full rustbehandling ved ankomst. Ikke bare understellsbehandling,som Kona.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Forstmann

Takk for info, greit å vite at noen forhandlere prøver å ta ekstra for rustbehandling.

Riktig at takbøylene er ikke fritatt for mva, så man kan gjerne vente til man trenger dem. Gjør allikevel mindre vondt å legge de til nyprisen enn å finne fram nesten 3000 kr ekstra før en ferietur... (selvbedrag, jeg vet det)

Ville uansett kjøpt dem fra Hyundai ettersom de skal festes under dørkarm og rundt taket, greit å ha noen å gå til dersom det skader lakk eller lister.

mfd

Overraskende at lakkbeskyttelse er uten mva hvis man tar det via leverandør.  Det er nesten litt usolidarisk  :-X  ;)

Skal forhøre om pris på dette når det nærmer seg.

Ser at MittDekkHotell også tilbyr lakkbeskyttelse (vurderer de som dekkhotell-leverandør) : https://www.mittdekkhotell.no/bilpleie/lakkforsegling/

IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

Ragged_Glory

Leste denne posten på et forum.

Jeg håper trådløs Carplay/Android Auto stemmer. Merkelig hvis Project 45 er annerledes enn de andre utgavene med firehjulstrekk. Det jeg også reagerer på, er at forfatteren skriver at han har fått se en 45-bil.

K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Ragged_Glory

K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

feistydolphin


Forstmann

Sitat fra: mfd på onsdag 07. april 2021, klokken 17:15
Overraskende at lakkbeskyttelse er uten mva hvis man tar det via leverandør.  Det er nesten litt usolidarisk  :-X  ;)


Lakkbeskyttelse er nok ikke fritatt for mva med mindre det er gjort fra fabrikk. Men det kan hende forhandler har avtaler som gir bedre priser til sine bilkunder.

Ragged_Glory

Jeg valgte å legge til innlastingslist i stål til 2400 kroner, men ut fra bilder ser jeg ikke helt hvor den skal plasseres. Det ser heller ikke ut som om det er vits i.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

johnsalf

Sitat fra: Ragged_Glory på lørdag 10. april 2021, klokken 13:15
Jeg valgte å legge til innlastingslist i stål til 2400 kroner, men ut fra bilder ser jeg ikke helt hvor den skal plasseres. Det ser heller ikke ut som om det er vits i.
Kanten bak listen der ligger åpen og klar for å få hakk i hvis en laster inn tunge ting. Med lista slipper vi hakkene jeg har i imidlertid gamle Ioniq

Ragged_Glory

I Niro EV-en vi har nå, går setet bakover (Easy Access Function) når en skal sette seg inn. Og det er regulerbar korsryggstøtte. Jeg finner ikke dette i utstyrslista til Ioniq 5. Noen som vet?
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA