Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fremgangsmåte for å kreve omlakkering

Startet av thebadger, tirsdag 06. april 2021, klokken 21:20

« forrige - neste »

Hideyowife

Sitat fra: heiho på fredag 25. november 2022, klokken 11:00
Sitat fra: Handyman på fredag 25. november 2022, klokken 10:46
På bakdørene er det jo en en kjent sak (Tesla Kr.sand la på folie der for meg (gratis)), men hvor er dette stedet på fordørene?

Er et lite punkt i dørkarmen noen cm under b stolpen.
[/quote]

Stemmer på en prikk. Alle 4 dører. Jeg "driter litt i" hva som er kjente feil og ikke. Jeg mener at det er en produksjonsFEIL. Tesla mener det er en FEATURE  :angel:
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Handyman

Sitat fra: Hideyowife på fredag 25. november 2022, klokken 11:14
Sitat fra: heiho på fredag 25. november 2022, klokken 11:00
Sitat fra: Handyman på fredag 25. november 2022, klokken 10:46
På bakdørene er det jo en en kjent sak (Tesla Kr.sand la på folie der for meg (gratis)), men hvor er dette stedet på fordørene?
Er et lite punkt i dørkarmen noen cm under b stolpen.
Stemmer på en prikk. Alle 4 dører. Jeg "driter litt i" hva som er kjente feil og ikke. Jeg mener at det er en produksjonsFEIL. Tesla mener det er en FEATURE  :angel:
Årsaken er at gummien på tettingene i disse områdene "samler" på smuss (les sandkorn) og at det derfor blir slitasje.
Tesla kunne løst dette med en annen gummiblanding, eller foliert områdene det gjelder. Uten disse tiltakene er det en mangel ved bilen, ja.

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

SHill

#62
Fjernet de originale skvettlappene og så at det var flere småskader i lakken. Ganske likt på begge sider.


Tenkte å få det fikset også legge på folie/beskyttelse før jeg eventuelt setter på nye skvettlapper.
Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre, eventuelt om jeg kan fikse det selv? Er det grunningen jeg ser som er hvit?

MPS Ensjø skal ha ca. 5000,- per side for å fikse det.

Model 3 fra april 2022

Takk for alle inspill

nikolaih

Sitat fra: SHill på tirsdag 29. november 2022, klokken 23:38
Fjernet de originale skvettlappene og så at det var flere småskader i lakken. Ganske likt på begge sider.


Tenkte å få det fikset også legge på folie/beskyttelse før jeg eventuelt setter på nye skvettlapper.
Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre, eventuelt om jeg kan fikse det selv? Er det grunningen jeg ser som er hvit?

MPS Ensjø skal ha ca. 5000,- per side for å fikse det.

Model 3 fra april 2022

Takk for alle inspill

Jeg fikk fikset tilsvarende på blå Model 3 fra Mars 2021.

Her er det jo rett og slett ikke lakkert på område 1, og kanskje 2 og 3 også.


Ingeniøren

#64
Synes det så fint ut jeg, til å være en Tesla  ;D

PS. Noe av det hvite er vel reflekser fra kamera ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

SHill

Sitat fra: nikolaih på onsdag 30. november 2022, klokken 23:55
Sitat fra: SHill på tirsdag 29. november 2022, klokken 23:38
Fjernet de originale skvettlappene og så at det var flere småskader i lakken. Ganske likt på begge sider.


Tenkte å få det fikset også legge på folie/beskyttelse før jeg eventuelt setter på nye skvettlapper.
Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre, eventuelt om jeg kan fikse det selv? Er det grunningen jeg ser som er hvit?

MPS Ensjø skal ha ca. 5000,- per side for å fikse det.

Model 3 fra april 2022

Takk for alle inspill

Jeg fikk fikset tilsvarende på blå Model 3 fra Mars 2021.

Her er det jo rett og slett ikke lakkert på område 1, og kanskje 2 og 3 også.

Jeg burde nevnt det i første innlegg, men som Ingeniøren sier så er det hvite område 2/3 pga. blits.

Mellom panelen er det ikke lakkert, som du skriver, men det er kanskje vanlig?  :o

Var det Tesla som fikset det for deg?

nikolaih

Sitat fra: SHill på torsdag 01. desember 2022, klokken 12:05
Sitat fra: nikolaih på onsdag 30. november 2022, klokken 23:55
Sitat fra: SHill på tirsdag 29. november 2022, klokken 23:38
Fjernet de originale skvettlappene og så at det var flere småskader i lakken. Ganske likt på begge sider.


Tenkte å få det fikset også legge på folie/beskyttelse før jeg eventuelt setter på nye skvettlapper.
Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre, eventuelt om jeg kan fikse det selv? Er det grunningen jeg ser som er hvit?

MPS Ensjø skal ha ca. 5000,- per side for å fikse det.

Model 3 fra april 2022

Takk for alle inspill

Jeg fikk fikset tilsvarende på blå Model 3 fra Mars 2021.

Her er det jo rett og slett ikke lakkert på område 1, og kanskje 2 og 3 også.

Jeg burde nevnt det i første innlegg, men som Ingeniøren sier så er det hvite område 2/3 pga. blits.

Mellom panelen er det ikke lakkert, som du skriver, men det er kanskje vanlig?  :o

Var det Tesla som fikset det for deg?

Jeg sendte inn klage og var en tildels «vanskelig» kunde, som de burde forvente når en bil til en halv million ikke er ordentlig. Viktig med tanke på videresalg.

Det du ser i område 1 fikk jeg fikset på omlakkering. Det ble fikset på MPS Ensjø etter å ha blitt akseptert av Tesla.

Bellatrix

Skal ha min 2020 Model 3 (gått 87000km) inn til Tesla Rud for lakk som er slitt vekk og flasser av nederst på begge kanalene/skjørtene, helt ned mot overgang til plastunderstellet, ca på høyde med dører foran. Skrev at jeg ønsket dette utbedret på garanti/reklamasjon og de ønsket bilen inn for å se på lakkskadene.

Noen med erfaringer om dette er mulig å få dekket uten å bruke år og haugevis med servicesentre? Evt tips til hvordan man bør fremlegge det. Har hatt orginale skvettlapper påmontert hele tiden og fulgt vaskeanvisninger osv. For meg er det åpenbart at en bil skal tåle normal bruk uten at lakken løsner fra bilen, men har hørt Tesla skylder på steinsprut osv og nekter å dekke..

Lipslide

Sitat fra: Bellatrix på lørdag 25. mars 2023, klokken 09:43Skal ha min 2020 Model 3 (gått 87000km) inn til Tesla Rud for lakk som er slitt vekk og flasser av nederst på begge kanalene/skjørtene, helt ned mot overgang til plastunderstellet, ca på høyde med dører foran. Skrev at jeg ønsket dette utbedret på garanti/reklamasjon og de ønsket bilen inn for å se på lakkskadene.

Noen med erfaringer om dette er mulig å få dekket uten å bruke år og haugevis med servicesentre? Evt tips til hvordan man bør fremlegge det. Har hatt orginale skvettlapper påmontert hele tiden og fulgt vaskeanvisninger osv. For meg er det åpenbart at en bil skal tåle normal bruk uten at lakken løsner fra bilen, men har hørt Tesla skylder på steinsprut osv og nekter å dekke..
Hei, jeg ga beskjed til Tesla Sarpsborg om at lakk flasset etter vask. Understrekte at bilen er vasket etter boken og fikk innkalling til AutoIn noen dager etter de hadde tatt bilder. No questions asked.

Husstein

Sitat fra: Husstein på torsdag 28. april 2022, klokken 22:18Legger til i denne tråden..

Var på en av få maskinvask i kveld (uten børster selvsagt), og etterpå da eg kikket over bilen så eg to steder på den ene siden (høyre) på kanalen at det manglet lakk. Det var en blå slags klump (blå bil) som lot seg pille bort veldig lett. Nå er der to punkter som ser helt like ut som flasse-skadene lenger bak i denne tråden.
Håper det lar seg ordne uten kverulering, det virker jo som om det har gjort det for dere andre. Synd med farge som ikke matcher, er dette væerre med hvit bil enn f.eks. blå/rød?

For å følge opp min sak...

Etter besøk hos Tesla mente de det var helt klart at kanalene på begge(!) sider skulle lakkes opp igjen på garantien. Det ble aldri noen diskusjon og MPS stod for jobben og dekket også leiebil. Meget fornøyd med utfallet, spesielt at Tesla uoppfordret insisterte på å lakkere den andre siden også selv om den enda ikke hadde påvist noe problemer.

I samme slengen la eg på to lakkjobber til MPS fra noe selvforskyldte lakkriper, og en bulk fra noen andres dør.

Deilig å ha en bil uten nevneverdige skader utvendig (alltids noe steinsprut..)[/quote]

lachrist1

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Denne fikk jeg nei til garantisak på. Steinsprut som årsak. Ingen forklaring ut over en enkel setning.

MPS skal ha 3700,- for jobben. Han sa for øvrig at deres erfaring var at Tesla godkjente slike jobber på garanti tidligere, men at de har slutta med det og videre at jeg på ingen måte var alene om den type skade.

Tar man 'kampen' med Tesla, eller er det løpet kjørt hva gjelder denne saken?

Tilleggsspørsmål: si jeg punger ut for jobben selv. Hvilke skvettlapper anbefaler dere foran og bak? Nå har jeg Teslalapper foran.

SHill

Sitat fra: SHill på tirsdag 29. november 2022, klokken 23:38Fjernet de originale skvettlappene og så at det var flere småskader i lakken. Ganske likt på begge sider.


Tenkte å få det fikset også legge på folie/beskyttelse før jeg eventuelt setter på nye skvettlapper.
Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre, eventuelt om jeg kan fikse det selv? Er det grunningen jeg ser som er hvit?

MPS Ensjø skal ha ca. 5000,- per side for å fikse det.

Model 3 fra april 2022

Takk for alle inspill


Tesla ordnet det på garanti, men jeg måtte vente 7 måneder på time hos MPS

Hideyowife

Da oppdaget vi rust på innsiden av bagasjeluka vår igår. Meldt til Tesla. Om noen har tips til en god tekst å sende Tesla tar jeg imot tips. Lakken slipper i skjøt hvor de må ha lakkert over fuktighet? At vi er mildt sagt skuffet over å finne rust på en bil som ikke er 2 år gammel engang... Uff. Kan ikke skjønne annet enn at dette er garanti evt reklamansjon? Tesla har vært greie å ha med å gjøre på andre feil på garanti, men lakk/rust ser jeg jo at noen har slitt med å få godkjent, inkludert oss. Slitasje i dørkarmene var som tidligere nevnt en feature og ikke produksjonsfeil  :angel:

Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Ingeniøren

Ser ikke ut som de har forseglet falsen. Da går det gjerne slik...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Hideyowife

Det ble dekket på garanti. Utbedring og omlakkering av hele falsen. Kunne ta flere måneder før utbedring blir gjort var beskjeden idag.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA