Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fremgangsmåte for å kreve omlakkering

Startet av thebadger, tirsdag 06. april 2021, klokken 21:20

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: model3pw på mandag 20. september 2021, klokken 15:52
Hvor lang tid tok det før dere hørte fra MPS? Tesla sa MPS kom til å kontakte meg. Ikke fått noen tlf/epost etter Tesla godkjente, men «kun» vært en uke.
Tesla sa til meg at MPS skulle ta kontakt med meg. Etter 3 uker tok jeg kontakt med dem. Det var da tydelig at jeg lå i systemet, men ikke noe hadde skjedd. For da jeg tok kontakt med MPS var de rask med å finne en ledig time.

Jeg ville ringt MPS og spurt om når de har ledig tid til deg.

Wabby

Sitat fra: trykkertor på mandag 20. september 2021, klokken 16:49
Sitat fra: model3pw på mandag 20. september 2021, klokken 15:52
Hvor lang tid tok det før dere hørte fra MPS? Tesla sa MPS kom til å kontakte meg. Ikke fått noen tlf/epost etter Tesla godkjente, men «kun» vært en uke.
Tesla sa til meg at MPS skulle ta kontakt med meg. Etter 3 uker tok jeg kontakt med dem. Det var da tydelig at jeg lå i systemet, men ikke noe hadde skjedd. For da jeg tok kontakt med MPS var de rask med å finne en ledig time.

Jeg ville ringt MPS og spurt om når de har ledig tid til deg.

Samme som meg, jeg ringte dem også selv.
TM3P 2021 - Oslo

EDS89

Jeg håper at arbeidet blir grundig gjort. Slik at dere kan sove godt om natta!

elbilnett

#18
Sitat fra: EDS89 på tirsdag 21. september 2021, klokken 14:09
Jeg håper at arbeidet blir grundig gjort. Slik at dere kan sove godt om natta!
Gjett om. Håpløs konstruksjon og materialvalg. Tesla skylder selvfølgelig på steinsprut... Heller mot dårlig forarbeid på fabrikken. Ikke første rustskade jeg har oppdaget heller.

model3pw

Takk. Får ringe MPS jeg også da og se om bilen har blitt rapportert inn.

Vet ikke om jeg gleder meg til å se deres pearl white match akkurat, men kan jo håpe jeg blir positivt overrasket.

Kim-

For min del (Bergen) ikke match i det hele tatt, tydelig fargeforskjell
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Wabby

Leverte bilen i dag kl 07:10 til MPS for lakkering av begge kanaler.
Fikk beskjed at de kunne trenge bilen helt frem til fredag.
Men kl 12:20 samme dag, så ringte dem at bilen var klar.

Jeg spurte, begge kanaler, slipt ned og lakkert??? "Ja, går fort med 70 grader tørking".
Svarte med at jeg var noe skeptisk... Men får se, henter bilen om noen timer.
TM3P 2021 - Oslo

EDS89

Sitat fra: Wabby på onsdag 06. oktober 2021, klokken 12:49
Leverte bilen i dag kl 07:10 til MPS for lakkering av begge kanaler.
Fikk beskjed at de kunne trenge bilen helt frem til fredag.
Men kl 12:20 samme dag, så ringte dem at bilen var klar.

Jeg spurte, begge kanaler, slipt ned og lakkert??? "Ja, går fort med 70 grader tørking".
Svarte med at jeg var noe skeptisk... Men får se, henter bilen om noen timer.

Såpass ja! Får satse på at fargen står i kontrast ved resten 🙈

Erlingni

Jeg hadde min hos MPS Ensjø i august, og fikk også beskjed om hellakering av kanalen i forkant.
Da jeg hentet bilen så jeg fort at bare 2/3 av kanalen var lakkert. Det var fortsatt småskader både foran og bakerst (av typen steinsprut som Tesla ikke dekker selvfølgelig).
Fikk beskjed ved henting om at jobben de har avtale med Tesla om, ikke dekker demontering av noe slag. Skal absolutt ingen ting demonteres på bilen, blir det vel i praksis også klin umulig å lakkere hele kanalen.

Hadde klaget på dette hvis jeg betalte selv, men vi har vel strengt tatt ingen rett på hellakering av kanalen. Ser heller ingen fargeforskjell eller andre feil.

MPS utfører disse oppdragene på akkord/fastpris for Tesla fikk jeg vite (de fikk 4000 ett-eller-annet pr. kanal). Så da er det vel sikkert om å gjøre å bli raskest mulig ferdig for å maksimere profitten.

Uansett bedre enn før, men dette var definitivt en skikkelig "first price" opplevelse. Vurderer nå å utbedre begge kanalene selv i privat regi slik at det blir gjort skikkelig (Tesla dekket også bare en side hos meg).

model3pw

Hadde min hos MPS idag (to måneder etter skaden skjedde, så lenge å vente på time). Leverte kl 08 og bilen klar kl 14, så det går unna der. De hadde ihvertfall 4 andre model 3 inne idag også.

Fikk ikke hentet før kl 16, så var for mørkt til å studere kvaliteten. Spurte de om hvit perlemor «match» og de sa det er vanskelig farge, men at Tesla jo ikke har match mellom sine panel heller. Så ut til at skvettlapp var fjernet før lakkering, presiserte det ved levering.

Sjekker nærmere i dagslys imorgen. Så greit ut i halvmørket.

Husstein

Legger til i denne tråden..

Var på en av få maskinvask i kveld (uten børster selvsagt), og etterpå da eg kikket over bilen så eg to steder på den ene siden (høyre) på kanalen at det manglet lakk. Det var en blå slags klump (blå bil) som lot seg pille bort veldig lett. Nå er der to punkter som ser helt like ut som flasse-skadene lenger bak i denne tråden.
Håper det lar seg ordne uten kverulering, det virker jo som om det har gjort det for dere andre. Synd med farge som ikke matcher, er dette væerre med hvit bil enn f.eks. blå/rød?

litium

Jeg oppdaget idag at det fullt av små flekker med mikrorust på 2019-modell LR. Jeg kunne ikke føle rustflekkene med fingrene så dette ser ut til å oppstå av seg selv under lakken. Andre med tilsvarende erfaring?

model3pw

Du er sikker på dette ikke bare er standard rustne metallpartikler utenpå lakken fra motorvei etc? Har du prøve å spraye på med Iron X og tilsvarende produkt?

litium

Sitat fra: model3pw på lørdag 30. april 2022, klokken 16:57
Du er sikker på dette ikke bare er standard rustne metallpartikler utenpå lakken fra motorvei etc? Har du prøve å spraye på med Iron X og tilsvarende produkt?

Nei, er ikke sikker på noe - men det kan jeg helt klart prøve, takk for tips. Men ville trodd at man kunne føle en slik partikkel på utsiden?

Oddaa

Dette er med 98% sannsynlighet flyverust. Ikke sikkert at du kjenner partiklene nei. Som andre skriver, bruk en metallpartikkelfjerner så skal du se at det går bort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA