Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen her som har installert elektrisk frunk åpner/lukker?

Startet av cstromme, tirsdag 06. april 2021, klokken 10:53

« forrige - neste »

cstromme

Vurderer sterkt å kjøpe denne og installere den selv: https://www.begood.no/products/frunk-lifters-elektrisk-apning-og-lukking-tesla-model-x

Noen som har erfaring med denne eller lignende? Noen grunn til at dette er en dårlig ide?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

MHLD

Köpte denna https://www.hautopart.com/  450 USD, mycket bra tycker vi. Slipper trycka till frunken!
Fungerar från skärmen och fob.

cstromme

Sitat fra: MHLD på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:50
Köpte denna https://www.hautopart.com/  450 USD, mycket bra tycker vi. Slipper trycka till frunken!
Fungerar från skärmen och fob.

Kjøpte du den direkte fra de? Hva måtte du betale for forsendelsen?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

MHLD


kodax

Sitat fra: MHLD på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:50
Köpte denna https://www.hautopart.com/  450 USD, mycket bra tycker vi. Slipper trycka till frunken!
Fungerar från skärmen och fob.
Den er vel til TM3, og ikke TMX som OP spør om?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3


o.b.lix

Jeg har denne og har hatt den et par år nå.

Kjøpte min hos https://www.bilkomponenter.no/products/elektrisk-apning-og-lukking-av-frunk-tesla-model-x2. Min er versjon 2, den de nå selger er versjon 3. Bilkomponenter har 14% TOCN-rabatt (15% om du er signaturmedlem) så de er billigere enn Begood om du er medlem (klart du er medlem!)

V2 har litt lengre løftere enn V1, V3 har avlesning av datasignal for åpning, V2 og V1 leser av microbryter i låsen for åpning og lukking.

Er dønn stabil og har aldri sviktet meg. Bruker FOB eller display akkurat som ved vanlig åpning av frunk.

Vanskelig å montere første gangen, fordi jeg fikk instruksjonen til V1 og skulle montere V2. Jeg var nok en av de aller første i landet til å montere V2. Nå bruker jeg toppen en time fra start til slutt, er bare plug-and-play.

Ulempe? Masse misunnelse blant andre X-eiere som er for "gjerrig" å koste dette på bilen, og at noen Teslaavdelinger dør på seg når de skal skru på bilen. Bl.a. kunne ikke Åsane bytte til HW3 for det var "uoriginalt utstyr koblet til batteriet". Brukte 15 min for å sette på originale løftere og koble ledningene fra batteriet og fikk ny time på Kokstad, og 15 min for å sette det tilbake etter timen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

kodax

Bestilte fra Bilkomponenter nå. De har ikke på lager, men så har jeg heller ikke tid til å montere med det første, så det haster ikke:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA