Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Batteriuppgradering (60-120AH)

Startet av Dala, mandag 05. april 2021, klokken 14:28

« forrige - neste »

Dala

Hej,
Daniel här från Finland, jag gjorde för några månader sedan en batteriuppgradering på en i3. Det blev en REX 60->120Ah uppgradering, gjorde en video om ämnet här:

https://www.youtube.com/watch?v=EH02scyrCaE

Fick för några dagar in ett specialverktyg från Tjeckien som jag skall använda vid nästa uppgradering.

https://www.youtube.com/watch?v=hR-gNPdeHPY

Kanske någon här har uppgraderat sin i3? :)

Orbit

Interessant. Ser du sier at vektøkningen ikke har signifikant betydning. BMW gjorde en forsterkning på LCI, sannsynligvis som en forberedelse på å kunne håndtere det tyngre 120 Ah-batteriet. Se tidligere tråd:
https://elbilforum.no/index.php?topic=38565.0
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bobakka

Hvis oppdatering fra 60->120 gikk bra, bør vel også 94->120 gå bra?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA