Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt?

Startet av ID4, mandag 05. april 2021, klokken 12:32

« forrige - neste »

Ladetassen

Hvit/svart (ute/inne). Har angret litt på fargevalget, men det er kanskje nettopp pga fargene at jeg får bil i denne omgang. (Ønsket meg egentlig gull, men feiget ut pga mattlakk og (min) usikkerhet rundt dette med pleie av sådan.)
Stor aktivitet på Ioniq 5 gruppa på FB! Mange som jubler🥳

einar76

De første 18 Ioniq 5 er registrert i dag i henhold til elbilstatistikk.no. Spennende dager..

AlMe

Fikk SMS fra Hyundai med status "produsert" 13. mai. Hyundai sender sine biler med EUKOR-rederiet, og en kjapp gransking på Marine Traffic viser at en god kandidat for min (og mange andres) Ioniq 5 er "Morning Celine" som forlot Ulsan 19. mai med retning Suezkanalen (https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:419726/mmsi:356956000/imo:9519133/vessel:MORNING_CELINE).

Forhandler ringte i dag og sa at forventet levering av bil skjer i midten av juli - akkurat litt for sent for Norgesferien.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: einar76 på onsdag 19. mai 2021, klokken 20:20
De første 18 Ioniq 5 er registrert i dag i henhold til elbilstatistikk.no. Spennende dager..

Ofte demobiler til forhandlerne som kommer i starten; den det betyr at det kan bli mulig å både se og ta på en Ioniq 5 ;)

ProsjektX

Noen som har fått utlevert eller fått estimert leveringsdato fra forhandler, av de første bilene som kom den 14. mai? Ser ut som det drøyer litt her
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Kevz

Jeg har fått estimert at bil kommer til forhandler neste uke en gang. ikke helt bekreftet, men forventet.

kristianbergen

Sitat fra: Kevz på fredag 28. mai 2021, klokken 22:00
Jeg har fått estimert at bil kommer til forhandler neste uke en gang. ikke helt bekreftet, men forventet.

Jeg renger med dette p45?

Kjenner vi til normal bestilling, med utlevering før sommeren?
Leaf 2013

tugit

Sitat fra: kristianbergen på lørdag 29. mai 2021, klokken 11:29
Sitat fra: Kevz på fredag 28. mai 2021, klokken 22:00
Jeg har fått estimert at bil kommer til forhandler neste uke en gang. ikke helt bekreftet, men forventet.

Jeg renger med dette p45?

Kjenner vi til normal bestilling, med utlevering før sommeren?

I og med at P45 utleveres en gang fra mai til og med august tror jeg det skal godt gjøres at de «normale» bestillingene blir utlevert før sommeren.

trykkertor

"Normale" bestillinger skulle vel kanskje starte utlevering oktober har jeg lest.
Men all slik info skal tas med en klype salt.

Aknedude

Alle awd modeller er først levering nov- dec. Det er kun Rwd. Der kommer juli august september og oktober.

Er hos Hyundai. Så dette er verificeret.

E-Trond

Nå passerte det en biltransport med minst 2 mørke P45 på planet.
De er på vei til Haugesund området,så der er det nok et par heldige som får levert bilen sin om ei uke eller to.  :+1:
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

mizzike

Vi fikk utlevert Phantom Black/Sort i går hos Mobile Ensjø i Oslo.

ID4

Sitat fra: mizzike på onsdag 09. juni 2021, klokken 11:08
Vi fikk utlevert Phantom Black/Sort i går hos Mobile Ensjø i Oslo.

Veldig bra. Fulgte det med Ionity kort for lading?

mizzike

Sitat fra: HelEl på torsdag 10. juni 2021, klokken 07:40
Veldig bra. Fulgte det med Ionity kort for lading?

Det følgte ikke med et eget kort for Ionity, men selger nevnte at vi burde vente med å registrere "Charge myHyundai" kortet til etter 15 juni/juli (glemte hva han sa), slikt at det automatisk blir aktivert 2 års gratis medlemskap til Ionity. Antar at hvis man registrerer seg før gitt dato, vil ikke dette automatisk tildeles og må eventuelt aktiveres i etterkant via kundeservice e.l.

ID4

Sitat fra: mizzike på torsdag 10. juni 2021, klokken 11:12
Sitat fra: HelEl på torsdag 10. juni 2021, klokken 07:40
Veldig bra. Fulgte det med Ionity kort for lading?

Det følgte ikke med et eget kort for Ionity, men selger nevnte at vi burde vente med å registrere "Charge myHyundai" kortet til etter 15 juni/juli (glemte hva han sa), slikt at det automatisk blir aktivert 2 års gratis medlemskap til Ionity. Antar at hvis man registrerer seg før gitt dato, vil ikke dette automatisk tildeles og må eventuelt aktiveres i etterkant via kundeservice e.l.

hm. Hvordan gjøres dette tror. Følger det bilen eller personen som har kjøpt P45?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA