Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt?

Startet av ID4, mandag 05. april 2021, klokken 12:32

« forrige - neste »

Ambient

Tror informasjon er svak på dette hos de fleste bilprodusenter, ser det samme på Ford Mustang, ID4 osv.
Min kontrakt sier leveranse i juni så håper på det

Berntolav

Snakka med min selger som sa at når billen «din» har fått eit chassis nummer blir det langt inn global portal som Hyundai har og som selgeren her i Norge har tilgang til. Så selger i Norge vil vite omtrent når bilen triller av smalebande i Korea slik eg forstod det.

johnsalf

Tidlig i dag sa selger at de ikke hadde fått noen info om forsinkelse på P45-bilene, og dermed fortsatt holdt på den opprinnelige planen siden mange av dem dermed må være produsert.
(Så kan vi diskutere hvor mye dette utsagnet er verd. Selv håper jeg på, men regner ikke med bil til sommerferien som starter rett før St.Hans)

ID4

Sitat fra: johnsalf på tirsdag 06. april 2021, klokken 16:37
Tidlig i dag sa selger at de ikke hadde fått noen info om forsinkelse på P45-bilene, og dermed fortsatt holdt på den opprinnelige planen siden mange av dem dermed må være produsert.
(Så kan vi diskutere hvor mye dette utsagnet er verd. Selv håper jeg på, men regner ikke med bil til sommerferien som starter rett før St.Hans)

Husk at Hyundai Kona skal bytte batteri pga fare for brannfare. I flere land har Hyundai for lenge siden gått ut å varslet dette og advart om å ikke lade til mer enn 90% frem til dette er gjort. Inntill nå så har ikke Hyundai gått ut med noe info til sine kunder, selv om norske kunder har like stor rissiko som biler levert andre steder i Norge. Hyundai Norge har ikke vane for å være tidlig ute med inforamtiv info som kan tolkes negativ. Om Ioniq 5 projekt 45 er forsinket, vil neppe Hyundai være tidlig ute med slik info.

Berntolav

https://youtu.be/CY6KY74QNn8
Må anstrenge skule tysken til det ytterste, men høres ikkje ut som godt nytt


Sent from my iPhone using Tapatalk

power59

I følge min selger så berører leveranseproblemene ikke project 45. Der har de alle delene og produksjonen pågår nå. Forventet utlevering til norske kunder er i slutten av juni.

Ordinære bestillinger - som det åpnes for når alle kontrakter på project 45 er ferdig signert medio april - vil derimot bli berørt. Levering av disse bilene er uavklart og kan ta tid.

AlMe

Jeg skrev kontrakt i dag og fikk samme beskjed som power59 - ingen forsinkelser er forventet, og levering juni/juli.

mfd

På min kontrakt står det nokså tvetydig "Sommer 2021".
Har heller ikke fått informasjon om forsinkelse - og har spurt konkret om det.  Da ble det diplomatisk sagt at de (leverandøren) ikke hadde fått noen indikasjon fra Hyundai om forsinkelse. Dette var før påske.

Men juni/juli som mange har, antar at det indikerer i løpet av juni eller juli (så kan per def. bli 31.juli) og ikke i månedskiftet mellom juni og juli.
IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

ID4

Nå er fabrikken stengt en ukes tid, så da blir det vel ikke produsert noen biler uansett om de har deler eller ikke. Min forhandler mente det var allerde produsert ca 400 biler.

Uansett tenker jeg det er greit å få med kanseleringsmulighet om det blir forsinkelser lengre enn det enn tåler.

feistydolphin

I følge tyskspråklig Facebook-gruppe kan det tenkes å være noen ombord her: https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5792467/mmsi:441467000/imo:9445980/vessel:MORNING_LADY  8)
Skal visst ankomme Tyskland medio mai..

mfd

Da er de i gang med produksjonen av IONIQ 5  :)

http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20210414000606&ACE_SEARCH=1

Så da er det bare å krysse fingrene for alt alt går på "skinner" nå fremover.
IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

Aknedude

I Danmark kan alle modeller købes/ bestilles fra 27 april. Start pris under 300,000 dkr. 

andy99

Sitat fra: Aknedude på onsdag 14. april 2021, klokken 13:30
I Danmark kan alle modeller købes/ bestilles fra 27 april. Start pris under 300,000 dkr.
Åpnes nok ganske snart i Norge også, frist for kontakter på P45 går ut i morgen 15 april.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Edison

Sitat fra: andy99 på onsdag 14. april 2021, klokken 14:01
Sitat fra: Aknedude på onsdag 14. april 2021, klokken 13:30
I Danmark kan alle modeller købes/ bestilles fra 27 april. Start pris under 300,000 dkr.
Åpnes nok ganske snart i Norge også, frist for kontakter på P45 går ut i morgen 15 april.

Kvar har du det frå? Det har ikkje min forhandlar opplyst meg om.

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA