Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S P90 på Finn

Startet av Facet, tirsdag 06. april 2021, klokken 16:00

« forrige - neste »

fonberg

Var ikke S75 (altså RWD) fortsatt i salg i 2017? Kan det være en slik som har fått nytt hovedbatteri? "P90" virker uansett tvilsomt...
Den er dessuten avregistrert, og med tanke på merknadene i annonsen (se under), så virker ikke prisen særlig gunstig på meg i hvert fall. Man bør uansett kontakte Tesla og be om status på bilen (de kan nok si en del basert på VIN).

"MERK:
- Frontrute skadet- må byttes
- Glasstak skadet - må byttes
- 12V batteri defekt
- Skader på felger
- Riper i lakken over hele bilen- bør sees
- Det er ikke utført Naf test på dette objektet- selges som reparasjonsobjekt/delebil"
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Sandvika

Sitat fra: fonberg på onsdag 07. april 2021, klokken 11:07
Var ikke S75 (altså RWD) fortsatt i salg i 2017? Kan det være en slik som har fått nytt hovedbatteri? "P90" virker uansett tvilsomt...
Den er dessuten avregistrert, og med tanke på merknadene i annonsen (se under), så virker ikke prisen særlig gunstig på meg i hvert fall. Man bør uansett kontakte Tesla og be om status på bilen (de kan nok si en del basert på VIN).

"MERK:
- Frontrute skadet- må byttes
- Glasstak skadet - må byttes
- 12V batteri defekt
- Skader på felger
- Riper i lakken over hele bilen- bør sees
- Det er ikke utført Naf test på dette objektet- selges som reparasjonsobjekt/delebil"
Som nevnt i tidligere innlegg, iflg VIN decoder så er dette IKKE en performance...

fonberg

Sitat fra: Sandvika på onsdag 07. april 2021, klokken 11:20
Sitat fra: fonberg på onsdag 07. april 2021, klokken 11:07
Var ikke S75 (altså RWD) fortsatt i salg i 2017? Kan det være en slik som har fått nytt hovedbatteri? "P90" virker uansett tvilsomt...
Den er dessuten avregistrert, og med tanke på merknadene i annonsen (se under), så virker ikke prisen særlig gunstig på meg i hvert fall. Man bør uansett kontakte Tesla og be om status på bilen (de kan nok si en del basert på VIN).

"MERK:
- Frontrute skadet- må byttes
- Glasstak skadet - må byttes
- 12V batteri defekt
- Skader på felger
- Riper i lakken over hele bilen- bør sees
- Det er ikke utført Naf test på dette objektet- selges som reparasjonsobjekt/delebil"
Som nevnt i tidligere innlegg, iflg VIN decoder så er dette IKKE en performance...

Jeg påstår vel heller ikke at det er en P.
Mitt poeng i posten over var at dette kanskje originalt er en S75, siden den i følge vegvesen.no vitterlig er førstegangsregistrert i september 2017, og har bakhjulstrekk.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Sandvika

Sitat fra: fonberg på onsdag 07. april 2021, klokken 11:28

Jeg påstår vel heller ikke at det er en P.
Mitt poeng i posten over var at dette kanskje originalt er en S75, siden den i følge vegvesen.no vitterlig er førstegangsregistrert i september 2017, og har bakhjulstrekk.
Her tror jeg du har helt rett!

Sammenlignet man det aktuelle bilen med en tilfeldig tms 75 fra samme årsmodell som også ligger på finn.no ser man at alle tekniske data på motoreffekter og vekter er identiske.

"P90"
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EK16882


"75"
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EK55080



Føler at det er trygt å konkludere med reinspikka svindel eller grov inkompetanse  :)


offpist

Sendte mail til Tesla og spurt om 2 kjappe spørsmål:

-Performace  JA/NEI.
-Batteri størrelse 75KWH  eller 90KWH.

Men det ville de ikke svare på, fordi jeg ikke var eieren på bilen...
Tåpelig, spør du meg.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

fonberg

Sitat fra: Sandvika på onsdag 07. april 2021, klokken 12:01
Sitat fra: fonberg på onsdag 07. april 2021, klokken 11:28

Jeg påstår vel heller ikke at det er en P.
Mitt poeng i posten over var at dette kanskje originalt er en S75, siden den i følge vegvesen.no vitterlig er førstegangsregistrert i september 2017, og har bakhjulstrekk.
Her tror jeg du har helt rett!

Sammenlignet man det aktuelle bilen med en tilfeldig tms 75 fra samme årsmodell som også ligger på finn.no ser man at alle tekniske data på motoreffekter og vekter er identiske.

"P90"
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EK16882


"75"
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EK55080



Føler at det er trygt å konkludere med reinspikka svindel eller grov inkompetanse  :)

Jepp, enig.

Når det er sagt, så kjenner jeg en som fikk erstattet hovedbatteriet i sin 2013 P85 med 90kWt batteri (garantibytte), tror det var i 2019. Og Tesla endret til P90 på skjermvisning osv på hans bil.
Men hvis en 75 eventuelt får 90-batteri antar jeg vekta på bilen øker såpass mye at bilen må omregistreres?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

RJK

Sitat fra: Sandvika på onsdag 07. april 2021, klokken 09:23
Sitat fra: RJK på onsdag 07. april 2021, klokken 02:57
Ingen som reagerer på navnet til kontaktpersonen? Det virker i hvert fall å være treffende for hva denne trådens diskusjon går på.

8)
Folk har de navna man har og han har neppe valgt dette selv. Om du derimot sender han en vennlig melding å gjør han oppmerksom på at han har ute til salgs en bil som ikke er det den gir seg ut for uten at han korrigerer så lever i det minste opp til assosiasjonen navnet gir.

Uff, så seriøs. Det var en "funfact". Jeg har ikke tenkt å kjøpe den bilen uansett, og det er ikke jeg som mener bilen utgir seg for å være mer enn den er. Jeg bare la merke til navnet, og syntes som sagt det var et moro sammentreff/tilfeldighet.

Og hvorvidt man har et navn som man føler er beklemmende eller ei, så er det alltids mulig å foreta et navnebytte. Har forresten gjort det selv, men fra et ordinært -sen-navn, til et mer unikt navn som tilhører familien.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Virker rimelig åpenbart at dette er en S75 RWD, både mtp regtidspunkt og at den er reg med maksfart på 225km/t. P har vel heller aldri blitt levert med delskinn/tekstil. Den er også oppgitt med effekt på 320 i auksjonen, vanligvis vil det være hk.

Kan dette skje hvis en kjøper en brukt ICU fra en P90 og monterer i en annen bil? Kanskje derfor den klager på software update?

Auksjonen.no bør informeres om at det er noe uggabugga her, og eventuelt bekrefte med skjermbilde fra MCU og tagplate på batteripakken.

offpist

Jeg mailet Auksjonen om at det er noe muffens rundt denne P90 RWD`n fra 2017 og forklarte hvorfor.

Så nå fikk jeg svar om at de har sjekket og joda det er en S75 RWD.
De takket for hjelpen og har endret annonsen.

Det var enda ikke kommet inn noen bud, så da har det vel løst seg ganske ryddig.
Prisen er den samme da.. ;) Tror det er noe optimistisk.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Sandvika

Sitat fra: offpist på onsdag 07. april 2021, klokken 21:36
Jeg mailet Auksjonen om at det er noe muffens rundt denne P90 RWD`n fra 2017 og forklarte hvorfor.

Så nå fikk jeg svar om at de har sjekket og joda det er en S75 RWD.
De takket for hjelpen og har endret annonsen.

Det var enda ikke kommet inn noen bud, så da har det vel løst seg ganske ryddig.
Prisen er den samme da.. ;) Tror det er noe optimistisk.
:+1: :+1: :+1:

geear

Fikk du forklaring på hvorfor det står P90 i ICUen?

offpist

Sitat fra: geear på onsdag 07. april 2021, klokken 22:47
Fikk du forklaring på hvorfor det står P90 i ICUen?

Nei, det tror jeg nok ingen hos Auksjonen veit.
Eieren av bilen har åpenbart ikke gjort opp for seg når man ser på smørbrødlisten av utlegg i pant som er gjort på bilen. Dermed går finansselskapet inn og erklærer oppgjør og tvangseelger bilen.

Så det er neppe noe god dialog med eier av bilen og finansselskapet.
Meldingen på skjermen om at "software oppdatering kreves, kontakt service" tyder kanskje på at det er satt inn komponenter i bilen som ikke hører hjemme der. At bilen er uten nett kan tyde på at den MCU er åpnet slik at man har full root tilgang. Og da kan man endre slike innstillinger som hvilket bilde det skal stå i IC skjermen.

Men dette er bare vill gjetning fra min side.
Til den prisen, er ikke jeg interessert i å prøve å finne det ut... ;)
Hadde den vært 100K lavere, kanskje.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA