Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Endelig" kjøpt meg TMX LR 100D

Startet av Jarv!s, fredag 02. april 2021, klokken 17:37

« forrige - neste »

Redgarden

Sitat fra: Jarv!s på lørdag 03. april 2021, klokken 06:54
Takker for svar!

Gummi matter blir det nok uansett, med tanke på både sand osv, drikke i bilen osv.

Jeg ser tesla selger QI lader for mobil, noen som har testet den og kan anbefale denne? Evt alternativer?

Jeg har vært gjennom to uoriginale ladere + teslas originale, og er ikke i tvil om at Tesla sin er klart best. De uoriginale lader bare halvparten av gangene... Men Tesla sin er litt trang i dybden. Jeg har iPhone 12 med etui og 1 kort bakpå, og det går såvidt neddi. Men lader helt fint gjennom både kort og deksel.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Redgarden

Sitat fra: s.sjoelli på søndag 04. april 2021, klokken 20:12

Gummilister til frunk og dører for å redusere støy (ikke installert dette ennå)
https://a.aliexpress.com/_mMO7VOb



Lurer på om disse kanskje isolerer litt også... Det trekker så inmari kaldt inn rundt dørene om vinteren... Iskaldt på føtter og ben.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Rævedilter

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. april 2021, klokken 06:04
Oljelekkasje fra motorsaga? Null problem med gummimatter med kanter. Med stoffmatter er det et sant helvete.

Been there - - men med maling...måtte bytte matta for å kunne få med min bedre halvdel grunna lukt. Malingsspann står mykje betre på gulvet i baksetet enn baki, der må dei surrast.
Kjører også mykje bensin/dieselkanner som av og til lekker litt.
Ja, det er ein anleggsbil.

geear

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. april 2021, klokken 06:04
Sitat fra: Rævedilter på mandag 05. april 2021, klokken 21:53
Hadde forrige bil uten gummimatter eit halvt år, og det er (for meg iallefall) fleire ganger så mykje arbeid å halde den rein innvendig på gulvet uten matter.

Enig. Jeg irriterer meg grønn over at det ikke er å oppdrive gummimatte som passer nedi brønnen bak på Model X (om noen kjenner til en så gi beskjed!). Det blir så utrolig mye dritt der som fester seg i teppet. Istedenfor å ta ut matta og dunke litt på den må jeg frem med støvsuger og bruke en god stund med den for å få alt rent og pent.

Oljelekkasje fra motorsaga? Null problem med gummimatter med kanter. Med stoffmatter er det et sant helvete.
Selv om jeg er mot gummimatter inni bilen har jeg altså matte bak, har den som hører til over plata i 6/7-seter fra Gytis, men den er så myk at jeg bruker den også nede i brønnen når jeg ikke har i plata (som oftest alltid...). På ingen måte perfect fit, men rent praktisk fungerer det fint.

https://www.gytisautek.no/tesla-model-x-2016-bagasjeromsmatte-bak-6-7-seter-ovre

s.sjoelli

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. april 2021, klokken 06:04



Enig. Jeg irriterer meg grønn over at det ikke er å oppdrive gummimatte som passer nedi brønnen bak på Model X (om noen kjenner til en så gi beskjed!). Det blir så utrolig mye dritt der som fester seg i teppet. Istedenfor å ta ut matta og dunke litt på den må jeg frem med støvsuger og bruke en god stund med den for å få alt rent og pent.

Oljelekkasje fra motorsaga? Null problem med gummimatter med kanter. Med stoffmatter er det et sant helvete.

Look no more. Ali har det meste. Her har du til både brønn, bagasjerom og frunk. Usd 38 for matta til brønnen - ferdig tilsendt til Norge (inkl norsk mva)
https://a.aliexpress.com/_mNqipIJ

Jarv!s

Sitat fra: s.sjoelli på torsdag 08. april 2021, klokken 19:50
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. april 2021, klokken 06:04



Enig. Jeg irriterer meg grønn over at det ikke er å oppdrive gummimatte som passer nedi brønnen bak på Model X (om noen kjenner til en så gi beskjed!). Det blir så utrolig mye dritt der som fester seg i teppet. Istedenfor å ta ut matta og dunke litt på den må jeg frem med støvsuger og bruke en god stund med den for å få alt rent og pent.

Oljelekkasje fra motorsaga? Null problem med gummimatter med kanter. Med stoffmatter er det et sant helvete.

Look no more. Ali har det meste. Her har du til både brønn, bagasjerom og frunk. Usd 38 for matta til brønnen - ferdig tilsendt til Norge (inkl norsk mva)
https://a.aliexpress.com/_mNqipIJ

Må le litt :P Du har jo en hel handleliste fra Aliexpress hehe! Men takker absolutt for tipsene med linker, har et par jeg har lagt i handlekurv og ser litt mer.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

s.sjoelli

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 08. april 2021, klokken 20:55
Må le litt :P Du har jo en hel handleliste fra Aliexpress hehe! Men takker absolutt for tipsene med linker, har et par jeg har lagt i handlekurv og ser litt mer.

Finner du det ikke på Aliexpress så finnes det ikke! 300+ bestillinger siden jeg ble hektet på ali nå. Tar jo fort 3-4 uker til det ligger i postkassa, men mye av varene er jo laaangt under halv pris kontra norske/europeiske nettbutikker så den ventetiden tåler jeg

s.sjoelli

Sitat fra: Redgarden på tirsdag 06. april 2021, klokken 08:51
Sitat fra: s.sjoelli på søndag 04. april 2021, klokken 20:12

Gummilister til frunk og dører for å redusere støy (ikke installert dette ennå)
https://a.aliexpress.com/_mMO7VOb



Lurer på om disse kanskje isolerer litt også... Det trekker så inmari kaldt inn rundt dørene om vinteren... Iskaldt på føtter og ben.

Ja det merket jeg i vinter også - første hele vinteren med X'en og både samboeren og jeg stusset over at det var kald trekk ved dørene. Ble aldri ordentlig varme. Skal ta vårshinen snart og få på disse listene.

kodax

Sitat fra: s.sjoelli på torsdag 08. april 2021, klokken 22:49
Sitat fra: Redgarden på tirsdag 06. april 2021, klokken 08:51
Sitat fra: s.sjoelli på søndag 04. april 2021, klokken 20:12

Gummilister til frunk og dører for å redusere støy (ikke installert dette ennå)
https://a.aliexpress.com/_mMO7VOb



Lurer på om disse kanskje isolerer litt også... Det trekker så inmari kaldt inn rundt dørene om vinteren... Iskaldt på føtter og ben.

Ja det merket jeg i vinter også - første hele vinteren med X'en og både samboeren og jeg stusset over at det var kald trekk ved dørene. Ble aldri ordentlig varme. Skal ta vårshinen snart og få på disse listene.
Det har jeg ikke merket noe til. Er det veldig kaldt der dere oppholder dere? Hvilke årsmodeller har dere?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

s.sjoelli

Sitat fra: kodax på torsdag 08. april 2021, klokken 23:15
Sitat fra: s.sjoelli på torsdag 08. april 2021, klokken 22:49
Sitat fra: Redgarden på tirsdag 06. april 2021, klokken 08:51
Sitat fra: s.sjoelli på søndag 04. april 2021, klokken 20:12

Gummilister til frunk og dører for å redusere støy (ikke installert dette ennå)
https://a.aliexpress.com/_mMO7VOb



Lurer på om disse kanskje isolerer litt også... Det trekker så inmari kaldt inn rundt dørene om vinteren... Iskaldt på føtter og ben.

Ja det merket jeg i vinter også - første hele vinteren med X'en og både samboeren og jeg stusset over at det var kald trekk ved dørene. Ble aldri ordentlig varme. Skal ta vårshinen snart og få på disse listene.
Det har jeg ikke merket noe til. Er det veldig kaldt der dere oppholder dere? Hvilke årsmodeller har dere?

Nei, bor på Nøtterøy så av de mildere stedene i Norge. Har medio 2017 modell. Stusset på det i vinter (på tur til kulden i Elverum blant annet at det var kald trekk ved dørene. Skal sies at det var på motorvei i 110-120 jeg merket det mest - men har ikke opplevd det samme med fossilbilene jeg har hatt tidligere.

z4rd

Jeg har opplevd dette i min gamle TMX, men mener å huske at det ikke var konsekvent. Tror det også har litt å gjøre med hvordan ventilasjonen er konstruert. Hvis man har satt på lav viftehastighet, 1-3, så vil det merkes bedre. Litt høyere viftehastighet, mer enn 3-4, demper det og jeg merket det ikke.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Redgarden

Sitat fra: kodax på torsdag 08. april 2021, klokken 23:15
Sitat fra: s.sjoelli på torsdag 08. april 2021, klokken 22:49
Sitat fra: Redgarden på tirsdag 06. april 2021, klokken 08:51
Sitat fra: s.sjoelli på søndag 04. april 2021, klokken 20:12

Gummilister til frunk og dører for å redusere støy (ikke installert dette ennå)
https://a.aliexpress.com/_mMO7VOb



Lurer på om disse kanskje isolerer litt også... Det trekker så inmari kaldt inn rundt dørene om vinteren... Iskaldt på føtter og ben.

Ja det merket jeg i vinter også - første hele vinteren med X'en og både samboeren og jeg stusset over at det var kald trekk ved dørene. Ble aldri ordentlig varme. Skal ta vårshinen snart og få på disse listene.
Det har jeg ikke merket noe til. Er det veldig kaldt der dere oppholder dere? Hvilke årsmodeller har dere?

Nov 2017. Veldig merbart når det er kaldt ute, dvs minus 5 og kaldere. Og når farten er høy, som ble nevnt her. Virker ikke som det blåser noe varmluft der nede noengang, jeg kjører med ullsokker for å si det sånn ;-)
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Jarv!s

Sitat fra: s.sjoelli på søndag 04. april 2021, klokken 20:12
Og for å skjule bombrikke (lagt den i rommet over speedometeret - er plastdeksel du kan åpne opp og får plass til bombrikken - var gjort på 5 min - finnes mange videoer på youtube og linker her inne på forumet (i DIY trådene)
https://a.aliexpress.com/_mrYe2zH

Gjorde dette i går, funker fjell! Måtte sjekke om brikken hadde blitt lest, og ja det hadde den! Takk for tips! :D (Brukt smørkniv for å åpne der) Bombrikken "installert" på mindre enn to minutter!
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA