Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilhengervekt?

Startet av ProsjektX, torsdag 01. april 2021, klokken 16:40

« forrige - neste »

ProsjektX

Er det sagt noe om tilhengervekt for denne så langt? Samme som id.4 / Enyaq med 1000/1200kg, eller håp om noe høyere?
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

sjokomelk

Q4/ID4/Enyaq er alle samme plattform og drivverk, så er redd for at tilhengervekt blir identisk på tvers av disse.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

jlan

Sannsynligvis. Det virker som det er en bekymring for overbelastning. Jeg så et sted at RWD kunne bli godkjent for 1200 kg i Danmark, fordi det var mindre bakker der. Med så mye sensorer og kontrollsystemer kan jeg ikke se at temperaturene kan komme ut av kontroll, men det kan være slitasje over tid kanskje?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

calefranco

1000kg for RWD variantene, 1200kg for quattro.

janbanan

Tilhengervekt ser ut til å være oppjustert for MY23, sjekket det samme på Audi.de, og der vises også 1400kg, for Q4 50.

Sjekket kjøretøyopplysniinger hos Statens Vegvesen, for min MY22 Q4 50, men den stod til 1200kg hengervekt.
Ford oppjusterte tillat hengervekt for allerede registrerte Mach-e, vil Audi gjøre det samme for Q4?

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/q4-e-tron/q4-e-tron-sportback/dinaudi.html#layer=/no/web/no/bilmodeller/q4-e-tron/q4-e-tron-sportback.summary_layer_techdata.html
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

sjokomelk

I Norge er det tallet for 12% stigning som gjelder. Så det er fortsatt 1200kg her.
Det med 8/12% er spesielt for Tyskland.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA