Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eldre TMX med CC uten TA, og ingen autopilot?

Startet av kodax, onsdag 31. mars 2021, klokken 16:38

« forrige - neste »

kodax

Jeg har en eldre TMX loaner nå. Det eneste som skjer når jeg drar til meg spaken, er at cruice control slår seg på. Det kommer ingen autostyring, og det virker ikke som bilen bremser ned når de er annen bil foran som kjører saktere (jeg var ganske nærme før jeg bremset manuelt). Det skjer ingenting når jeg vrir på hendelen (som på min justerer avstanden til bilen foran), og jeg finner ingenting om TACC eller autopilot i menyen.
Er det jeg som ikke skjønner hvordan slike fossile elbiler fungerer, eller ble det solgt slike enkle skapninger i begynnelsen?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

z4rd

Sjekka i menyen? Står det noe om Autopilot der, mellom Driving og Vehicle.

Se bilde som referanse, bildet er bare lånt fra internett:

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Counterpointer

Det ble solgt slike i begynnelsen, hvis de ikke hadde AP har de bare gammeldags cruise.

Kirkebø snakker stadig om dette da han mener dette er det ultimate for hans bruk.
Etter å ha kjørt 60 mil siste to dager, ser jeg også poenget til Kirkebø, det napper titt og ofte i bilen på TACC.....

automat

Man måtte kjøpe oppgradert autopilot (EAP) for å få ACC på Tesla tidligere. Tror det var 42.000kr jeg måtte betale for dette. Så det var nok noen som valgte dette bort.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

kodax

Må si jeg foretrekker en napp i ny og ne, enn en cruicekontroll som ikke klarer mer enn det Peerless lagde i 1908.
Skulle vel tro at det ikke ville koste Tesla noe å legge dette inn på egne biler?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Bra for deg at det bare er lånebil da.

Savner du napping kan du jo bare overraske deg selv med en nødbrems i ny og ne

kodax

Takk for tips, men jeg tar heller et nyp nå og da ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA