Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plassering Autopassbrikke?

Startet av peranders25, torsdag 12. november 2020, klokken 15:42

« forrige - neste »

TB

Det var noen artikler der Fremtind truet med å øke kostnaden for passering om ikke brikken ble brukt. Usikker om det kom noe mer ut av det.

Poenget med brikkene er lavere kostnader for innkreving. Å behandle bilder krever også noe manuell kontroll, automatikk klarer ikke å lese alt. Brikken kan leses automatisk uansett.

Om de ønsker flere til å bruke brikke er det en enkel løsning:

Rabattavtale krever avtale, som idag.
I tillegg kreves en fungerende brikke.
Om brikken ikke fungerer over lengre periode reduseres rabatten.

Før i tiden var det i Oslo bomringen et lys som varslet om avtalen var gyldig hver gang en passerte. Gult og grønt tror jeg?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

marud

Sitat fra: TB på tirsdag 16. april 2024, klokken 19:27Før i tiden var det i Oslo bomringen et lys som varslet om avtalen var gyldig hver gang en passerte. Gult og grønt tror jeg?
De rakk å innføre det i starten på E6 Kolomoen - Minnesund også før det ble fjernet, da var det grønn pluss ved lest brikke og alt OK, hvit pluss dersom forskuddssaldoen var nær null eller etterskuddsfaktura ikke var betalt innen fristen samt null lys dersom brikka ikke var lest.

Savner det litt, når jeg pendla daglig så fungerte den hvite plussen som et spark i rævva på ubetalt faktura samtidig som jeg slapp purrefaktura med gebyr  :laugh:
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA