Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av ENYAQ

Startet av oiqbal, mandag 29. mars 2021, klokken 09:03

« forrige - neste »

oiqbal

2022 ENYAQ iV80x Sportline

Emils

Ser jo veldig ut til at DCC vil være verdt pengene mtp komfort.

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


steffone

Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019



steffone

Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

unik42

Sikkert grei nok, men ikke forvent så stor forskjell mellom ID.4 og Enyaq som artikkelen gir inntrykk av. Jeg ville sett på live ID.4 tall fra Norge om du vil ha forbrukstall. Nederland er jo litt flatt og har kanskje litt flere 130 soner enn vi har.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019


batterimannen

Nå har Teslabjørn kommet med 3 tester hittil

Skoda Enyaq iV 80 range test

https://m.youtube.com/watch?v=OHP1RNcXG50

Som en del andre har poengtert, så er pianolakk og solskinn i en bil ikke en bra kombinasjon. Skjermen bak rattet er litt i det minste laget.

Skoda Enyaq banana box test

https://m.youtube.com/watch?v=N4jM--6XI38

Skoda Enyaq adaptive headlights test

https://m.youtube.com/watch?v=Q3tr4G8EXhk

Ganske sikker på at Enyaq ikke svinger lysene like mye som ID.4. Ser ikke alltid like mye av veien i svinger.

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Sitat fra: batterimannen på søndag 09. mai 2021, klokken 12:38
Nå har Teslabjørn kommet med 3 tester hittil

Skoda Enyaq iV 80 range test

https://m.youtube.com/watch?v=OHP1RNcXG50

Som en del andre har poengtert, så er pianolakk og solskinn i en bil ikke en bra kombinasjon. Skjermen bak rattet er litt i det minste laget.

Skoda Enyaq banana box test

https://m.youtube.com/watch?v=N4jM--6XI38

Skoda Enyaq adaptive headlights test

https://m.youtube.com/watch?v=Q3tr4G8EXhk

Ganske sikker på at Enyaq ikke svinger lysene like mye som ID.4. Ser ikke alltid like mye av veien i svinger.

Blir nok å få den blanke greia som "skjuler" HUD-skjermen foliert matt ja..
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

steffone

Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

OlaM

Ser i Teslabjørns test han har elektrisk bakluke uten kick sensor. Betyr det at man ikke trenger Komfortpakke Pluss for å få elektrisk bakluke?
'21 3LR

steffone

Sitat fra: OlaM på mandag 10. mai 2021, klokken 10:03
Ser i Teslabjørns test han har elektrisk bakluke uten kick sensor. Betyr det at man ikke trenger Komfortpakke Pluss for å få elektrisk bakluke?
Dette lurte jeg også på. Alternativet er at han ikke fikk til bevegelsen, har registrert andre testere som omtaler denne funksjonen som suboptimal.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA