Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte fra Outlander PHEV til Mach-E

Startet av Aurora, søndag 28. mars 2021, klokken 06:15

« forrige - neste »

RJK

Det har du rett i. Jeg hadde i mitt hode fått for meg at de havnet under Stellantis, men de er nok fremdeles i allianse med Renault og Nissan.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

el-H

Sitat fra: RJK på onsdag 07. april 2021, klokken 17:02
Mitsubishi har allerede en etterfølger til Outlander. Forskjellen er at de ikke vil selge den i Europa. Tror det rett og slett beror på at de må ha et høyt salg av rene elbiler for å unngå bøter i mangemillioner-klassen, siden de ikke har kommet med noen erstatter til I-Miev, slik at det bare er hybrider som skal bære overgangen for de.

Altså er det rett og slett et økonomisk valg. Det blir mer lønnsomt å kutte ut det europeiske markedet, fremfor å utvikle og prøve å selge en elbil. Det beste de ville fått ut nå, er brandede versjoner av Peugeot E-205 og E-2005, som uansett bare ville trukket ned salgstallene for de andre "søster-merkene".

Men hadde de gjort det, og samtidig kommet med den nye hybridversjonen av Outlander, samt denne Eclipse, som vel mer eller mindre er en ASX-erstatter mer enn en Outlander-erstatter.

Den nye Outlander lages ikke som hybrid, kun med stor bensinmotor det er derfor den ikke blir solgt i Europa. mulig den kommer som hybrid i slutten av 2022. Eclipse leveres i europa fordi Den tyske importøren maste om å få denne fordi det selges mere av den der og at det var nettopp lansert ny hybridutgave av den. Outlander er ikke så populær ellers i Europa som den var i Norge.

RJK

#17
Sitat fra: el-H på torsdag 08. april 2021, klokken 19:28
Sitat fra: RJK på onsdag 07. april 2021, klokken 17:02
Mitsubishi har allerede en etterfølger til Outlander. Forskjellen er at de ikke vil selge den i Europa. Tror det rett og slett beror på at de må ha et høyt salg av rene elbiler for å unngå bøter i mangemillioner-klassen, siden de ikke har kommet med noen erstatter til I-Miev, slik at det bare er hybrider som skal bære overgangen for de.

Altså er det rett og slett et økonomisk valg. Det blir mer lønnsomt å kutte ut det europeiske markedet, fremfor å utvikle og prøve å selge en elbil. Det beste de ville fått ut nå, er brandede versjoner av Peugeot E-205 og E-2005, som uansett bare ville trukket ned salgstallene for de andre "søster-merkene".

Men hadde de gjort det, og samtidig kommet med den nye hybridversjonen av Outlander, samt denne Eclipse, som vel mer eller mindre er en ASX-erstatter mer enn en Outlander-erstatter.

Den nye Outlander lages ikke som hybrid, kun med stor bensinmotor det er derfor den ikke blir solgt i Europa. mulig den kommer som hybrid i slutten av 2022. Eclipse leveres i europa fordi Den tyske importøren maste om å få denne fordi det selges mere av den der og at det var nettopp lansert ny hybridutgave av den. Outlander er ikke så populær ellers i Europa som den var i Norge.

Neivel?

https://www.mitsubishicars.com/outlander-phev/2021

EDIT:

"Ikke ladbar hybrid fra starten"

https://www.tv2.no/a/11962458/

2:40 inni denne:


https://www.youtube.com/watch?v=h7RnI34geo8
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Barfot

Vi bytter fra Outlander diesel til en lett brukt EV400 I-Pace.

Grunn :
Liker ikke VAG eller Møller bil og lang ventetid på 4x4 modeller.
XC40 blir for lite bagasjerom og nesten 6 mnd ventetid.
For lang ventetid på Ionic5 / Kia EV6
E-tron 50 - for kort kjørelengde
E-Tron 55 - for dyr
Mach-E - sliter med å få prøvekjørt og lang ventetid.
Enyaq 4x4 - for lang ventetid, er nesten et år før man kan få bil.
Tesla Y - tja, når kommer den egenlig når fabrikken ikke er ferdig engang og mange allerede venter på sin bil ?
Polestar 2 - for liten inni, ellers veldig flott bil :-) Kort leveringstid på ferdig spekka modeller er bra.
MB EQC - noe dyr.


Og - ikke minst - I-Pace var fantastisk god å kjøre, var som å sette seg på en pinnestol når man kom inn i Outlanderen igjen :-)

Prismessig er mange av disse modellene jeg ramser opp over veldig like og vi går for kjøp, ikke leasing. Nesten 300.000 for å leie bil i 3 år er hinsides dyrt og jeg antar vi er på ca.  200.000 i kostnader for I-pace i de neste 4 årene nå, selvfølgelig ikke lett å si, men antar man halvering av ny-pris på 5 år, så er vi der.
Service i ennå 2 år er inklusive og da resterende 4 års garanti på bil og 7 år/150.000 km på batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA