Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

PTC varmeelement

Startet av B.martinsen, torsdag 25. mars 2021, klokken 21:20

« forrige - neste »

B.martinsen

Defekt PTC Varmeelemet LEAF 2013 modell
Hei
Jeg har en Nissan LEAF 2013 modell og har fått konstatert defekt PTC varmeelement.  Dette er en vital del som tar strøm og produserer strøm fra hovedbatteriet og jeg hadde håpet at dette ble definert som en maskinskade av forsikringsselskapet Gjensidige. I dag fikk jeg avslag på dette. Kostnaden for bytte av varmelementet er taksert til ca 20-25000. Jeg har hørt at det er andre forsikringselskap som har godkjent dette som en maskinskade og dermed dekket dette i forsikringen. Er det noen som har noen erfaringer med dette, så setter jeg pris på tilbakemelding fra dere. mvh
B.martinsen

ACCEPTUS


elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

leafnor

2013 modell, kan være vannvarme PC eller Luft varme PTC, alt etter Gen 1 eller 2 modell. Men poenget er, bytt selv og bruk en brukt del, eller finn noe som tar jobben å sette i brukt del. Blir billigere.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Trekkoppbil

Det sies at det ofte er en sikring som ryker.

Den gangen det var garanti på bilene, så bytta man varmeren.

Det skal finnes mekanikere som klarer å bytte sikringen, men det skal ikke være lett å få til.

Jeg ville nok heller innstille meg på å leite etter deler på høggeriet, enn å bruke penger på maskinskadeforsikring på en så gammel bil. Enkelte forsikringsselskaper har aldersfradrag på utbetalingene sine, så  en maskinskadeforsikring kan være lite verdt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA