Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Xpeng P7 - Nå i Norge?

Startet av anorway, torsdag 25. mars 2021, klokken 20:32

« forrige - neste »

anorway

Tydeligvis flere P7 biler som er kommet til Norge nå. Er vi nære en norgeslansering?

Bilene er utenfor "Star Autoco" (importøren) på Lørenskog utenfor Oslo.













CCS lading på plass ser det ut til:





(Bildene er hentet fra Facebook)

elforvan

De samme to er på prøvekjøring nå, var på Heggtoppen i Lier i dag. Samme kamuflasje på nå.
Bil: Vetle Lauv (2012)
robotklipper: http://worxlandroid.com/
Sykkel: 48v 800w Electric

offpist

Det verserer også noen videoer av menyer og talestyring på engelsk (på bil i Kina).
Så ja, tror det er like før nå.

Sist jeg spurte så skulle det bli mulig å både bestille og prøvekjøre P7 i april.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Kito1976

Vurdere også å legge inn bestilling, men er usikker hva fra pris ender tilslutt med litt utstyr og vinterhjul. Er det snakk om levering i 2021? Når låser man bestillingen?

staljin

Bestillingen er ikke låst før kontrakten er signert. Lagt inn bestilling selv. Foreløpig har jeg bare fått takk for bestilling og at jeg får oppfølging på swæeinere tidspunktet dvs npr de vet mer

Er skuffet over utvalg av farger. For konservativ og kjedelig. Har spurt om det og fikk beskjed at de ikke har fått beslked om utvalg av farger blir utvidet.

hELgenen

En ting jeg lurer på er at jeg har sett bilen med "killer doors" - altså svingbare dører på førersiden.
Det er ikke disse som leveres til Norge? Dørene har sensor, men de svinger faktisk en del ut til siden - så dette er lite praktisk i norske p-hus. Tar det nesten som en selvfølge at disse ikke leveres på bilene i Norge.

Se her :
https://www.youtube.com/watch?v=bbjPsRBr1Jc

Modellen som TB så på for ett år siden hadde ikke disse dørene.

Videre stusser jeg over frontkameraet som er plassert ved bilskiltet - kan det være slik at dette delvis kan bli
tildekket av skiltene?

Og videre ser jeg at kameraet bak er plassert ekstremt lavt - det er ingen tilpasninger her mhp. nordisk klima?

Kito1976

Var innom Star Autoco lørenskog idag og de hadde to P7 utenfor. Ble ikke helt overbevist utvendig og synes den ser litt «billig» ut.

staljin

Sitat fra: Kito1976 på lørdag 28. august 2021, klokken 18:49
Var innom Star Autoco lørenskog idag og de hadde to P7 utenfor. Ble ikke helt overbevist utvendig og synes den ser litt «billig» ut.

Oh denne vurderingen er basert på? Har ikke sett den selv men så en G3 og den ser helt ok. Lakken er nok ikke i verdensklasse men bygge kvalitet så veldig bra ut.

Kito1976

Kun basert på førsteinntrykk og mulig jeg skifter mening når alt plastikkfolie er tatt av. Har prøvesittet da den var innom Aker brygge for 2 år siden og den er veldig lik Model 3 utvendig.

RJK

Sitat fra: hELgenen på lørdag 28. august 2021, klokken 11:03
En ting jeg lurer på er at jeg har sett bilen med "killer doors" - altså svingbare dører på førersiden.
Det er ikke disse som leveres til Norge? Dørene har sensor, men de svinger faktisk en del ut til siden - så dette er lite praktisk i norske p-hus. Tar det nesten som en selvfølge at disse ikke leveres på bilene i Norge.

Se her :
https://www.youtube.com/watch?v=bbjPsRBr1Jc

Modellen som TB så på for ett år siden hadde ikke disse dørene.

Videre stusser jeg over frontkameraet som er plassert ved bilskiltet - kan det være slik at dette delvis kan bli
tildekket av skiltene?

Og videre ser jeg at kameraet bak er plassert ekstremt lavt - det er ingen tilpasninger her mhp. nordisk klima?
Nå så jeg bare helt i starten til der dørene ble demonstrert, men vil tro at dette faktisk er perfekt i trange parkeringshus. Døra slipper å åpne seg så mye ut til sidene siden den går oppover, og dermed har man lett tilgang til å gå ut. Slike dører skulle jeg gjerne hatt noen ganger, selv på parkeringsplassene i borettslaget.

Der må man ofte velge å legge seg vel nært innpå "nabo-bilen". Jeg foretrekker å rygge inn,  så da bør naboene til begge sider for meg ha kjørt inn med fronten først, så for den ene vil våre passasjersider komme der det blir trangest, og så har man delt tilgang til førerdør med den andre bilen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Strøm Tycoon

Prøvekjører kommende lørdag, gleder meg.








Strøm Tycoon

Sitat fra: Kito1976 på søndag 29. august 2021, klokken 14:47
Kun basert på førsteinntrykk og mulig jeg skifter mening når alt plastikkfolie er tatt av. Har prøvesittet da den var innom Aker brygge for 2 år siden og den er veldig lik Model 3 utvendig.

Nei, det er den ikke, ligner ikke engang.

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

anorway

Da er første Xpeng P7 utlevert i Norge.

Mange som har bestilt og har snart overlevering?

https://fb.watch/9U33j1uGhh/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA