Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Lakk tesla model 3  (Lest 1942 ganger)

gjest12345

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Lakk tesla model 3
« på: Tirsdag 23. Mars 2021, klokken 23:10 »
Hei.
Hentet på mandag ut en grå tesla model 3 P 2021. Har etter litt inspeksjon funnet en del mangelfull lakering inne i dører v hengsler. Er dette vanlig på tesla? Bilen virker ellers bra. Lurer også på hvordan jeg kontakter tesla om dette. Hvor finner jeg mail adresse slik at jeg fort kan få avklaring på dette?

sjokomelk

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
    • Vis profil
Sv: Lakk tesla model 3
« Svar #1 på: Onsdag 24. Mars 2021, klokken 08:54 »
Absolutt alle overflater på biler er ikke lakkert. Men de har fått antikorrosjonsbehandling og grunning. Dette er normalt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

sycho

• Medlem i Elbilforeningen siden 2020
  • Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: Onsdag 24. Mars 2021, klokken 23:13 »
Ta bilder av det (så godt det lar seg gjøre) og legg inn en service forespørsel i appen.
Finner du ikke riktig "kategori", velger du "annet"  :+1:

Contango

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Torsdag 25. Mars 2021, klokken 00:00 »
Hei.
Hentet på mandag ut en grå tesla model 3 P 2021. Har etter litt inspeksjon funnet en del mangelfull lakering inne i dører v hengsler. Er dette vanlig på tesla? Bilen virker ellers bra. Lurer også på hvordan jeg kontakter tesla om dette. Hvor finner jeg mail adresse slik at jeg fort kan få avklaring på dette?
De er sånn. Har akkurat det samme på 2019.

Tesla91

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: Lørdag 27. Mars 2021, klokken 12:01 »
Hei. Når det gjelder lakk. Jeg vurderer å ta ut en hvit M3P nå fortløpende, er det en dum farge å gå for? Ser mange mener svart og grå er tingen.

Ingeniøren

• Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Lørdag 27. Mars 2021, klokken 12:38 »
Hvit er finest for de som kjøper m3. Bilen virker større og ikke så nedtrykkt i fronten. Blir litt som lyse og mørke klær. Ulempen er at den kan være vanskelig å lakkere og få rett farge og spill om lakken trenger fiksing.
« Siste redigering: Lørdag 27. Mars 2021, klokken 17:18 av Ingeniøren »
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

z4rd

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: Lørdag 27. Mars 2021, klokken 12:44 »
Jeg vet ikke helt hva forrige innlegg mener, men jeg er fornøyd med Tesla sin hvite lakk. Den er av bra kvalitet og har en fin perle struktur/effekt. Har behandlet min med ordentlig coating også, som gjør vedlikehold enklere. Hvitt kler bilen godt med stort glasstak.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

McDoffen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 på: Mandag 19. April 2021, klokken 00:00 »
Jeg vet ikke helt hva forrige innlegg mener, men jeg er fornøyd med Tesla sin hvite lakk. Den er av bra kvalitet og har en fin perle struktur/effekt. Har behandlet min med ordentlig coating også, som gjør vedlikehold enklere. Hvitt kler bilen godt med stort glasstak.

Har du behandlet hele bilen eller deler av bilen? hvor mye kostet det totalt?

Rosstopher

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: Fredag 23. April 2021, klokken 20:09 »
Er det fortsatt problemer med lakken på nye Model 3? Bør man fortsatt velge hvit pga kvaliteten eller er det trygt å bestille Model 3 i den fargen man vil nå?
2016 Tesla Model S 90D

trykkertor

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: Fredag 23. April 2021, klokken 20:54 »
Er det fortsatt problemer med lakken på nye Model 3? Bør man fortsatt velge hvit pga kvaliteten eller er det trygt å bestille Model 3 i den fargen man vil nå?
Jeg har ikke noe inntrykk av at lakk har endret seg, hverken til bedre eller verre.
Bestill den fargen du vil ha. Noe biler blir bra, andre ikke.
Selv bestilte jeg Red Multi Coat i 2019 i håp om at "multi" coat skulle sikre meg bra lakk.
Men det ble reklamasjon på fronten og hekken, samt jeg finner områder hvor den er tynt lakkert.
Så ingen garanti at om hverken ene eller andre lakken er gjort godt nok. Derfor bestiller du den fargen du vil ha, og eventuelt reklamerer på den hvis den ikke er godt nok utført.

Thalgar

• Medlem i Elbilforeningen siden 2019
  • Full Member
    • Vis profil
« Svar #10 på: Fredag 23. April 2021, klokken 21:55 »
Unngå svart dog. Helvete å halda fin  ;)