Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakk tesla model 3

Startet av gjest12345, tirsdag 23. mars 2021, klokken 23:10

« forrige - neste »

gjest12345

Hei.
Hentet på mandag ut en grå tesla model 3 P 2021. Har etter litt inspeksjon funnet en del mangelfull lakering inne i dører v hengsler. Er dette vanlig på tesla? Bilen virker ellers bra. Lurer også på hvordan jeg kontakter tesla om dette. Hvor finner jeg mail adresse slik at jeg fort kan få avklaring på dette?


sjokomelk

Absolutt alle overflater på biler er ikke lakkert. Men de har fått antikorrosjonsbehandling og grunning. Dette er normalt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

sycho

Ta bilder av det (så godt det lar seg gjøre) og legg inn en service forespørsel i appen.
Finner du ikke riktig "kategori", velger du "annet"  :+1:

Contango

Sitat fra: gjest12345 på tirsdag 23. mars 2021, klokken 23:10
Hei.
Hentet på mandag ut en grå tesla model 3 P 2021. Har etter litt inspeksjon funnet en del mangelfull lakering inne i dører v hengsler. Er dette vanlig på tesla? Bilen virker ellers bra. Lurer også på hvordan jeg kontakter tesla om dette. Hvor finner jeg mail adresse slik at jeg fort kan få avklaring på dette?
De er sånn. Har akkurat det samme på 2019.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Tesla91

Hei. Når det gjelder lakk. Jeg vurderer å ta ut en hvit M3P nå fortløpende, er det en dum farge å gå for? Ser mange mener svart og grå er tingen.

Ingeniøren

#5
Hvit er finest for de som kjøper m3. Bilen virker større og ikke så nedtrykkt i fronten. Blir litt som lyse og mørke klær. Ulempen er at den kan være vanskelig å lakkere og få rett farge og spill om lakken trenger fiksing.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

z4rd

Jeg vet ikke helt hva forrige innlegg mener, men jeg er fornøyd med Tesla sin hvite lakk. Den er av bra kvalitet og har en fin perle struktur/effekt. Har behandlet min med ordentlig coating også, som gjør vedlikehold enklere. Hvitt kler bilen godt med stort glasstak.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

McDoffen

Sitat fra: z4rd på lørdag 27. mars 2021, klokken 12:44
Jeg vet ikke helt hva forrige innlegg mener, men jeg er fornøyd med Tesla sin hvite lakk. Den er av bra kvalitet og har en fin perle struktur/effekt. Har behandlet min med ordentlig coating også, som gjør vedlikehold enklere. Hvitt kler bilen godt med stort glasstak.

Har du behandlet hele bilen eller deler av bilen? hvor mye kostet det totalt?

Rosstopher

Er det fortsatt problemer med lakken på nye Model 3? Bør man fortsatt velge hvit pga kvaliteten eller er det trygt å bestille Model 3 i den fargen man vil nå?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

trykkertor

Sitat fra: Rosstopher på fredag 23. april 2021, klokken 20:09
Er det fortsatt problemer med lakken på nye Model 3? Bør man fortsatt velge hvit pga kvaliteten eller er det trygt å bestille Model 3 i den fargen man vil nå?
Jeg har ikke noe inntrykk av at lakk har endret seg, hverken til bedre eller verre.
Bestill den fargen du vil ha. Noe biler blir bra, andre ikke.
Selv bestilte jeg Red Multi Coat i 2019 i håp om at "multi" coat skulle sikre meg bra lakk.
Men det ble reklamasjon på fronten og hekken, samt jeg finner områder hvor den er tynt lakkert.
Så ingen garanti at om hverken ene eller andre lakken er gjort godt nok. Derfor bestiller du den fargen du vil ha, og eventuelt reklamerer på den hvis den ikke er godt nok utført.

Thalgar

Unngå svart dog. Helvete å halda fin  ;)
Model Y LR Quicksilver, 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA