Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Frontlysene slår seg ofte ikke på automatisk når vindusviskerne går

Startet av Vesel, lørdag 24. april 2021, klokken 17:33

« forrige - neste »

Vesel

Begynte med dette etter en eller annen 2020.4. Før slo de seg alltid på uavhengig av om viskerne slo seg på automatisk eller manuelt og selv bare ved spyling. Nå slår de seg på bare av og til, og jeg ser ingen sammenheng. Var en Model 3 som kjørte bak meg en stund da det regna litt med jevne mellomrom. La merke til at på den slo lysene seg av og på etter regnet. Hørte på servicesenteret, men fyren var ikke kjent med problemet og foreslo bare at jeg skulle reboote bilen. Hjalp ikke. Ser forøvrig heller ikke sammenhengen for når bilen justerer farten av seg selv eller ikke etter fartsgrensa, fremstår også tilfeldig, utover at den gjør det oftere nedover.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

sjokomelk

Automagien skal ikke slå på lysene hvis det er lyst nok til DRL og du bruker vindusspyleren for å vaske ruta. Da skal nærlyset forbli av. Men hvis autoviskerfunksjonen skrur på vindusviskerne, skal nærlyset også aktiveres. Og lyset går av igjen 30 sekunder etter at vindusviskerne har skrudd seg helt av.

Det var bugs tidligere, på min Model X ihvertfall, med at lysene skrudde seg på ved bruk av vindusspyler, men det ble ordnet etterhvert.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA