Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vehicle Coolant is Low..

Startet av Piero, mandag 22. mars 2021, klokken 18:50

« forrige - neste »

Piero

Hei! Noen som har opplevd feilmeldingen "Vehicle Coolant is Low" og løst det på egen hånd?

Telefonsupporten henviste meg til å bestille time. Det har jeg gjort - men må vente nesten 4 uker. Leker derfor litt med tanken om at jeg kan fikse dette selv. Har så langt fjernet det øverste dekselet under frontvinduet og ser på venstre side at beholderen er relativt tom. Kanskje går den akkurat opp til MIN. Se lånt bilde her: http://www.fixyourtesla.com/x/GUID-FC30C1C5-3FB3-4DDC-A7DA-0082266A03CB-online.jpg

Skal jo ikke være noe hokus-pokus dette her. Under bilen er det dessuten helt tørt, så ingen indikasjon på lekkasje.

På forhånd takk for innspill og kommentarer!

MHLD

Fyll på med Glysantin Protect Plus G48

JLie

Det er ikke noe hokuspokus å fylle på kjølevæske, så lenge det er riktig type, som det blir kommentert her.

Men har det minket med kjølevæske ER det en lekkasje, ettersom dette er et lukket system, og du vil ikke løse problemet permanent med å fylle på. Det kan likevel kjøpe deg nok tid fram mot servicetimen om fire uker ved å etterfylle i mellomtiden.
Tesla Model S 90d - 2016

Piero

Enig - etter min første post har jeg forstått at kjølevæske ikke bare blir borte av seg selv, så det er viktig å finne årsaken. Kortsiktig løsning ble å fylle på med G48 i samme farge. Langsiktig løsning er å beholde timen hos Tesla for å finne ut hvorfor så mye er blitt borte.

Det rare er at nivået faktisk er et godt stykke under MIN-merket - samtidig som det er knusktørt på garasjegulvet. Så det blir spennende å høre hvordan det er blitt borte.

Mr-T

Hei, fikk opp samme melding i dag etter at bilen hadde stått et par dager, ingen synlige lekkasjer, eneste som er forskjell fra den ble parkert er ute temperaturen har gått fra minus 5 til +5 varmegrader, tok av dekslene å så at nivået er under minimum.

kodax

Jeg fikk også denne for ca en uke siden siden, riktig nok på norsk "Lavt nivå kjøleveske - planlegg service med mobilappen". I snøen under bilen var det tydelig at det hadde kommet noe blå veske.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

I beskrivelsen på hva de skal gjøre når jeg kommer inn, så står det (i tillegg til å fylle opp og lufte):
3 Way Coolant Valve - Radiator Bypass (Remove & Replace)
VALVE 3-WAY(1064225-00-E)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Enten hadde de ikke inne delen de sa de skulle skifte, ellers er det en annen del de må bestille, så da blir det to uker med loaner. (De sa de måtte feilsøke da jeg leverte den, så de var jo tydeligvis ikke så sikre som beskrivelsen indikerte.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

SimenT

Fikk også denne. Måtte bytte ventiler.
Fikk skilpaddesymbol, og bilen stoppet. Måtte tauebil til.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Piero

Takk for flere kommentarer her, så de først i dag.

Siden sist ser jeg nå at garasjegulvet fylles opp med små blå flekker. Hva jeg kan se så kommer dråpene kun rett under venstre forhjul. Etter at jeg fylte godt med kjølevæske for cirka en måned siden har jeg nå fått den samme feilmeldingen på nytt.

Skal inn til SC Porsgrunn på mandag og har i forkant fått et service estimat (som det blir sagt at jeg må godkjenne) på nærmere 10k - og det uten at det står hva som er årsaken eller hva som skal utføres. I min bok er dette høyst sannsynlig en ren reklamasjon da et "kjølesystem" er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år ved vanlig bruk. Således vil jeg helst ikke signere på noe før jeg får vite hva lekkasjen skyldes.

Har dere vært inne med bilen, og fikk dere i tilfelle en pris for utbedringen?

Kim-

hadde bare levert bilen inn uten å godkjenne noe
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Piero

Sitat fra: Kim- på fredag 16. april 2021, klokken 10:54
hadde bare levert bilen inn uten å godkjenne noe
Det er også planen min, og jeg håper ikke det blir drama og diskusjoner ut av det. Som oftest spørs jo dette på hvem man møter i skranken.

kodax

Godkjente for 0,- i forkant, og fikk faktura som jeg måtte godkjenne på 0,- etterpå
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

teslapotensiell

Noen som vet om kjølevæska skal/bør blandes ut før jeg gir litt ekstra? Samme feilmelding, lenge til service..

skretting

Sitat fra: MHLD på tirsdag 23. mars 2021, klokken 11:06
Fyll på med Glysantin Protect Plus G48

Spør for en kompis som har TMS som ikke tar lading, feilmelding på lavt kjøleveske og nå lav km på batteriet. Hvor kan man kjøpe denne kjølevesken på helg? Er nok en lekkasje, men ikke stor da han hadde kjørt med feilmelding ei stund.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA