Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vehicle Coolant is Low..

Startet av Piero, mandag 22. mars 2021, klokken 18:50

« forrige - neste »

THE

Er det noen som har fått dekket reparasjon av kjølevæskelekkasje på reklamasjon? Evt. Er det noen som har en ide om hvor mye det koster å fikse hos Tesla? Hvis det ikke er en reklamasjonsjobb tenker jeg å prøve å få et annet verksted til å ta jobben.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Piero

Sitat fra: THE på onsdag 22. desember 2021, klokken 09:24
Er det noen som har fått dekket reparasjon av kjølevæskelekkasje på reklamasjon? Evt. Er det noen som har en ide om hvor mye det koster å fikse hos Tesla? Hvis det ikke er en reklamasjonsjobb tenker jeg å prøve å få et annet verksted til å ta jobben.
Jeg fikk det dekket på reklamasjon. Det var ikke bare bare - og jeg husker jeg brukte nærmere en dag med krangling på mail og telefon. Til slutt ble jeg oppringt av noen som hadde en annen mening i saken. Pris for utbedring av 3 eller 4 veis ventil skulle vært cirka 10k mener jeg å huske.

Hvordan gikk det for deg?

Sulle

Fikk dette fikset uten spørsmål på Sandnes. MS 2017 kjørt godt og vel 90k.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

THE

Sitat fra: Piero på torsdag 06. januar 2022, klokken 23:17
Sitat fra: THE på onsdag 22. desember 2021, klokken 09:24
Er det noen som har fått dekket reparasjon av kjølevæskelekkasje på reklamasjon? Evt. Er det noen som har en ide om hvor mye det koster å fikse hos Tesla? Hvis det ikke er en reklamasjonsjobb tenker jeg å prøve å få et annet verksted til å ta jobben.
Jeg fikk det dekket på reklamasjon. Det var ikke bare bare - og jeg husker jeg brukte nærmere en dag med krangling på mail og telefon. Til slutt ble jeg oppringt av noen som hadde en annen mening i saken. Pris for utbedring av 3 eller 4 veis ventil skulle vært cirka 10k mener jeg å huske.

Hvordan gikk det for deg?
Første ledige time hos Tesla 27. januar, så vet ikke hva som blir resultatet ennå. Foreløpig fungerer bilen etter at jeg fylte opp igjen med kjølevæske. Bilen er registrert i september 2017 og har gått 135000 km, så regner med at jeg må krangle litt med Tesla for å få det som en reklamasjonssak. Kjølesystem er ikke noe slitedel, så gir meg ikke veldig lett på denne.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

HolyDiver

Generelt tar Bilprodusent gjennom importør risikoen for kjøretøyet med reklamasjon frem til 5år/100.000 alt etter hva kommer først. Er det en utvidet reklamasjon Tesla gir som du tenker å benytte det av?

o.b.lix

Sitat fra: HolyDiver på mandag 10. januar 2022, klokken 20:39
Generelt tar Bilprodusent gjennom importør risikoen for kjøretøyet med reklamasjon frem til 5år/100.000 alt etter hva kommer først. Er det en utvidet reklamasjon Tesla gir som du tenker å benytte det av?

Nei.
Du snakker om garanti.

Reklamasjon er en lovregulert rettighet i Norge som for deler ment å vare i mer enn 5 år, skal vare i 5 år.Hvis ikke er det utbedring eller ombytte for selgers regning, dette kravet kan rettes videre i systemet til importør eller produsent.

Gjelder ikke salg mellom private eller mellom firma.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

HolyDiver

Nei, jeg mener reklamasjon. Garanti er alltid en utvidelse av rettighetene dine regulert av forbrukerkjøpsloven. Men poenget til THE er vel at bilen ikke er 5 år før september 22, og reklamasjonsretten er uavhengig av kilometerstand.

o.b.lix

Sitat fra: HolyDiver på tirsdag 11. januar 2022, klokken 07:44
Nei, jeg mener reklamasjon. Garanti er alltid en utvidelse av rettighetene dine regulert av forbrukerkjøpsloven. Men poenget til THE er vel at bilen ikke er 5 år før september 22, og reklamasjonsretten er uavhengig av kilometerstand.

???
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

np

Fikk samme melding for noen dager siden. Bestilte service, men ikke ledig før i Feb. Kom melding i går om at jeg burde stikke innom Drop-in asap. Var innom i dag. Konklusjon: De fant en lekkasje i en 4-way coolant valve. Som de ikke hadde på lager, så de bare fylte på mer fluid. Har ikke lagt merke til lekkasje på garasjegulvet....

Den skal de da bytte i Feb. Bilen er fra 2018, så spent på kostnaden. Er jo noe man skulle anta varer mer enn et par år, men...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

THE

Da har Tesla fikset kjølevæskelekkasje. Fikk først et estimat på ca 6500,-, men estimatet ble endret til ca. 2800,- etter feilsøking. Var en treveisventil med lekkasje. I følge faktura koster ventilen 645,- + mva. Rimelig reparasjon, men prøvde å få det på reklamasjon likevel. Kundemottaker visste helt tydelig ikke hva forbrukerkjøpsloven er, og visste ikke at reklamasjon og garanti er to forskjellige ting. Han klarte også å argumentere med at det ikke er garanti/reklamasjon uansett siden dette også skjedde med biler fra Mercedes (der han hadde jobbet tidligere). Prinsipielt mener jeg at kjølesystem ikke er en slitedel, så tar dette videre med Tesla i andre kanaler. Føltes rimelig håpløst å prøve på voksenopplæring av kundemottaker hos Tesla i alle fall.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

np

Endte opp med en regning på 6.200,- for å bytte både en 3-way og en 4-way valve, delekost 1.400,- Siden bilen har gått over 100.000, nektet Tesla at dette var noe som skulle dekkes av dem. (5 år eller 100.000, hva som skjer først.) Orket ikke å ta diskusjonen, nå funker iallfall ting. Fortsatt 100% fornøyd med bilen! :)
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

MrBacardi

Det oppstod en større lekkasje på min 15 dager før garantien løp ut på tid, altså rett før 5 år. Så hell i uhell sånn sett :) Bil ble hentet og loaner levert hjemme.

Så man må kanskje regne med ~5 års varighet på denne 3-veis ventilen? (VALVE 3-WAY, MODEL S(6007384-00-E))
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Paul

Begynte å få "low coolant" advarsel på min TMX2017. fortsatt garanti og innenfor 100t km. hadde time på tesla fra før, så tar det i samme slengen i morgen. Men merkelig nok, den "low coolant" er ført opp i estimat med 600+ish kr, mens resten av tingene er på 0.00kr :o


tenker at  alt skal  være dekket av garanti?

blyat

Jeg har byttet denne ventilen 3 ganger (!!). Alle gangene uten kostnader, fikk loaner og innenfor 5/100k.
De siste to ble byttet med en ukes mellomrom, sannsynligvis da feilmontert eller defekt ny.

Dog er dette da det eneste av problemer, med unntak av noe smårusk, med bilen i løpet av 4,5 år eierskap.
TMY s/s 19'' - best 13.05
TMX 75 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA