Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V11 Interface

Startet av Motorwatt, mandag 22. mars 2021, klokken 11:32

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


AndreasRingdal

"Media on drive" er den ny eller er det noe jeg kan deaktivere i dagens utgave også?
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Veggen

Synes ikke dette så noe særlig ut.
Mindre bil, mer nettbrett...

daktari

Det jeg savner på Model 3 er en knapperad med store virtuelle knapper som gir meg tilgang til både vindusviskerkontroll, lys, setevarme foran og bak, lufteanlegg etc uten å måtte gå inn i undermenyer. Hvis folk synes det blir for mye visuelt støy kan man ha en "minimalist mode" som var valgfritt.

På 3ern vil jo "hurtigtaster" skjule både navi og stereo, selv om det er plass til alt sammen på skjermen. Ser ikke helt ut som de løser dette på v11.

At den nye Sen kan tilte skjermen er veldig bra - det er også et savn på 3ern.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

DeepFu

Det som hadde vært genialt er hvis man kunne sette opp flere skjermer som man kunne veksle mellom. Mer enn 99% av tiden har jeg ikke bruk for navigasjon, eller kart i det hele tatt. Men en skjerm med store knapper for klima, viskere, speil osv hadde vært veldig greit å ha.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Counterpointer

Jeg ville ha vært fornøyd om jeg bare kunne gått tilbake til versjonen vi hadde før jul...... Ryggekameraskjerm er jo blitt så liten at det er trafikkfarlig.

«Kjøredelen» er jo altfor stor og har omtrent ingen info bortsett fra et større bilde av bilen

thbo

#7
Håper det blir valgfritt å se «biler, felt og skilt» osv selvom Model 3 trenger mer info på venstresiden enn S og X.

Håper også det ikke blir rotete med hva som ser ut som masse valgfrie flytende vinduer. Men enig i at det ikke alltid er kart som bør være i sentrum. I så fall gjerne bytte mellom flere forhåndsdefinerte skjermer som nevnt over.

Overraskende med skygger rundt vinduene når knapper og kontroller blir flatere og enda mer minimalistisk ellers. Virker som unødvendig dødplass mellom og rundt de forskjellige vinduene også.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Rocklobster

Drømmer om at BerlYn kommer med 15 tommer og ny mcu.... Den burde strengt tatt gjøre det, kjedelig og litt uTeslaisk å kjøpe bil til halv million med det du vet er utdatert infotainment. (Eller sånn det var å kjøpe ny bil generelt hos alle merker for noen år siden)

z4rd

Ref. "Knapper". Det er en vanesak, men det er ganske smidig å styre en del funksjoner med stemmen, ref. setevarme, klima, navi, kamera osv. Synes det har fungert godt en stund nå.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

#10
Lamborghini har skjønt hvordan det skal gjøres:



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: Motorwatt på mandag 05. april 2021, klokken 15:27
Lamborghini har skjønt hvordan det skal gjøres:
Helt uenig, jeg syns Teslaen ser hundre ganger bedre ut og med tilvenning tror jeg også det vil oppleves mye bedre.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

thbo

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 06. april 2021, klokken 08:44
Det var ironi, da...
Egentlig godt du oppklarte, for jeg ble målløs og visste ikke hvor jeg skulle starte eller om jeg i det hele tatt skulle gidde i så «ekstreme tilfeller» Supersportsbildesignere bør i det hele tatt tatt åpne øynene og oppdatere seg, men kundene deres har vel samme glorete, dårlige stil så.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Motorwatt

Kunne vel kanskje ha regnet med en slik reaksjon siden jeg har et ambivalent forhold til Tesla, men innser faktisk i blant at de har flere gode sider også :D. Synes fremdeles at TMS har det lekreste eksteriør-designet til tross for sin alderdom. Nytt interiør løfter hele bilen tilbake til nåtiden.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA