Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer å kjøpe e-golf som første elbil.

Startet av Ronnieu, søndag 21. mars 2021, klokken 01:37

« forrige - neste »

Ronnieu

Hei, jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en brukt e-golf 2016/17 mod til småkjøring for å spare caravellen, men ser det skrives en del om sensorfeil på varmeapperat og at dette koster 15-20k for å fikse.
Når jeg leser her på forumet får jeg intrykk av at alle bilene får dette problemet, ofte rett etter garantiutløp, er usikker på om dette stemmer, eller om det bare er noen få som roper høyt, mens dem som ikke har problemer er stille?
Hvis dette er et så utbredt problem som det kan virke som, er det noen som vet om bilene uten varmepumpe har samme problem?
Er det stor forskjell på rekkevidde på biler med og uten VP, og er det eventuelt noen andre forskjeller på biler med og uten?
Må si at jeg har blitt veldig skeptisk til e-golf etter å ha lest om disse problemene, kjøper jo ikke elbil for å ha like store eller større utgifter til reprasjoner en jeg allerede har, så har vurdert om jeg heller burde gå for en Kia soul, blir sikker feil i denne tråden, men noen so har erfaring med denne vs e-golf?
2021 Byd Tang
2015 Nussan Leaf

rwilthil

Jeg tror en skal tenke på at det antall e-golfer som representeres her, er en ganske liten % av totalen. Og at ofte det er nettopp problemer som kommer frem i disse forumer.

Men noe som dette er nok gjerne noe som opptrer litt mer en hva det burde. Selv har jeg ikke hatt eller hørt om noen av mine kjente som har hatt dette problemet.



Sent fra min SM-G973F via Tapatalk


Moas

Jeg hadde en 2014 egolf uten vp i over 3 år. Dønn solid bil, men rekkevidden var ikke helt topp. Byttet deretter til en Soul 30 kWh som hadde bedre rekkevidde, men ellers likte jeg egolfen bedre.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

1000kwh

Sitat fra: DIYglenn på tirsdag 23. mars 2021, klokken 07:32
Var inne hos Møller med min bil og overhørte noen som plukket opp en e-golf ved siden av meg. Var ganske frustrert over å måtte betale 20.000 for å reparere klima på en såpass ny bil, ettersom den akkurat var ute av garanti.

Etter å ha sjekket opp litt selv, så det er det nok definitivt ikke et lavt antall biler med feil.
Jeg har også vært inne på Møller og klaget på diverse 20000 kroners regninger. Rart at de ofte lander på 20000,- :D

(gjaldt en fossilbil vel og merke, men kvaliteten er vel ganske skral i dag også)

Dan9x

Jeg tviler på at varmepumpen er den utløsende årsaken her. Jeg ville også aldri valgt en elbil uten dette på grunn av klimaet vi bor i. Varmepumpe er viktig utstyr her i nord for å spare batteriet på bilen.

storeulv

Sitat fra: DIYglenn på onsdag 24. mars 2021, klokken 09:54
Det var avtalt pris også... Så da kan en jo begynne å lure 😅

Virker litt snodig for meg å skulle klage på en avtalt pris når man henter bilen. Klagingen bør vel være unnagjort i det man avtaler prisen, skulle jeg tro? Men-men, hver sin lyst :)

Når det er sagt; 20' for å bytte sensorer på klimaanlegg virker dyrt.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA