Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bagasjeromsplass

Startet av elektro, lørdag 20. mars 2021, klokken 09:35

« forrige - neste »

daktari

Setene var gode. Kanskje ikke allverden sidestøtte, men greit nok. Bak meg selv (180) i baksetet, hadde jeg 2 hele knoker fra kneet til seteryggen! Enorm benplass.

Bagasjerommet gav inntryk av å være litt større enn etron. Mye dypere enn id4. Like dyp som X7 kanskje?

Den plata som er en del av hattehylla er nesten en underarm lang, dvs ca 34 cm. Men det er mindre plass under gulvet enn etron, så kanskje break even. Hengslene til bakluka tar endel plass.

Bilen hadde virkelig hatt nytte av justerbare bakseter.

Utvendig er den stor som en x7 omtrent. Rails gikk meg til haka.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Skulle gjerne gitt noe av den bakseteplassen til bagasjerommet ja. Men hvis det er jevnt med e-tron er jeg fornøyd uansett.

daktari

Mye romsligere enn etron i kabinen. Større utvendig også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: daktari på onsdag 19. mai 2021, klokken 20:40
Mye romsligere enn etron i kabinen. Større utvendig også.
Den er vel marginalt større. 5 cm lengre.

Jan E-28

Fikk sett på denne i dag. Der stod et hundebur i den ene av de. Men siden jeg ikke har hund så ble det forbigått i studien.
Den har veldig kort avstand fra bakre del på fanger og til selve gulvet, så er enkelt å laste inn i.

Men den er veldig bred på sidene der de ekstra lysene står, som jeg syntes var lite utnyttelse av bredden.
Det er en godt søkk inn i luken til vinduet som sluker en del. Men samtidig ganske voluminøse plastdetaljer innvendig på luken i nedkant og rundt vinduet som stjeler mye rom.
Den har heller ikke tasker/åpninger på siden slik E-tron har. Så blir ikke noe bredere når en kommer forbi åpningen. Lurer på hva de har bak dekselet på venstre siden som må ta så stor plass? Forsterker og spylertank til kamera? På høyre har en jo ladetilkobling som tar opp volum.
Under gulvet har den et greit område mellom motoren og bakplate. Samt et ca 7-8cm? dyp område mellom gulvplaten og motoren.
Fikk ikke sjekket om en kunne dra ut hele gulvplaten for å få en del mer samlet volum, eller om den var hengslet i innerkant og må stå fast.
E-tron har vel lite løst tilhengerfeste og reservehjul under luken? Ix har ikke plass til hjul, og elektrisk tilhengerfestet er foldet inn i et stort rom mellom støtfanger og bakplaten som stjeler litt plass fra utdypningen under platen.

Ble ganske overrasket over hvor lite bagasjerommet egentlig var utnyttet. Syntes E-tron gir mer følelse av å være større med åpen luke. Men kommer kanskje mye av at de har helt forskjellige design på hvordan bakluken lukkes mot bilen? Ix er oppgitt til 500L og E-tron mellom 645L og 660L, det er mye...


Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vaduz

Lite bagasjerom ja, massiv bagasjeluke og tjukke vegger rundt hele bagasjerommet. Blir snaut for barnefamilien. Er det mulig å få bilen uten krystall/glassdetaljene?

Trond.m

#22
Sitat fra: Vaduz på tirsdag 21. september 2021, klokken 17:50
Lite bagasjerom ja, massiv bagasjeluke og tjukke vegger rundt hele bagasjerommet. Blir snaut for barnefamilien. Er det mulig å få bilen uten krystall/glassdetaljene?
Fullt mulig å unngå krystalldetaljene, men da må du bygge bilen fra charge plus. Ønsker du panoramatak, så blir det sannsynligvis dyrere uten disse detaljene som sammen med tre i midtkonsollen isolert sett koster ca 10.000 kr. Nå har vel dette lite bed bagasjerom å gjøre, men selv om det ser litt «billig» ut, så er det vel ikke det i følge BMW sin pompøse beskrivelse:

« Interiørelementene Clear&Bold foredler kupeen med brytere i ekte krystallglass og dekorelementer av tre med åpne porer i midtkonsollen. Bryterne i midtkonsollen har en spesielt skulpturell effekt takket være fasetttsliping og passer perfekt inn i det ryddige interiøret. Filigran effektlakk-rammer i gullbronse setter betjeningselementene klart i scene. Vindusheisbryterne i dørene har en tilpasset glassoptikk.

Betjeningsfeltet i midtkonsollen oppviser tre med åpne porer. De forseggjorte bryterne og den varme sanselige virkningen av FSC-sertifisert tre gjør betjeningen til en nytelse. Nattdesignen til de bakbelyste bryterne iscenesetter glasset på en effektfull måte«

Vaduz

Takk, det er jo fint å vite, skjønner ikke hvem som ønsker klarplast i bilen sin men folk er forskjellige!

Trond.m

#24
Sitat fra: Vaduz på fredag 24. september 2021, klokken 20:26
Takk, det er jo fint å vite, skjønner ikke hvem som ønsker klarplast i bilen sin men folk er forskjellige!
Nå er det visstnok ekte krystallglass. Med bakgrunnslys tror jeg faktisk det kan se litt fint ut, men smak og behag. Lyst tre er også litt spesielt, men når resten er sort / sort så er det greit å bryte litt.

LKA

Sitat fra: Jan E-28 på mandag 07. juni 2021, klokken 22:18
Fikk sett på denne i dag. Der stod et hundebur i den ene av de. Men siden jeg ikke har hund så ble det forbigått i studien.
Den har veldig kort avstand fra bakre del på fanger og til selve gulvet, så er enkelt å laste inn i.

Men den er veldig bred på sidene der de ekstra lysene står, som jeg syntes var lite utnyttelse av bredden.
Det er en godt søkk inn i luken til vinduet som sluker en del. Men samtidig ganske voluminøse plastdetaljer innvendig på luken i nedkant og rundt vinduet som stjeler mye rom.
Den har heller ikke tasker/åpninger på siden slik E-tron har. Så blir ikke noe bredere når en kommer forbi åpningen. Lurer på hva de har bak dekselet på venstre siden som må ta så stor plass? Forsterker og spylertank til kamera? På høyre har en jo ladetilkobling som tar opp volum.
Under gulvet har den et greit område mellom motoren og bakplate. Samt et ca 7-8cm? dyp område mellom gulvplaten og motoren.
Fikk ikke sjekket om en kunne dra ut hele gulvplaten for å få en del mer samlet volum, eller om den var hengslet i innerkant og må stå fast.
E-tron har vel lite løst tilhengerfeste og reservehjul under luken? Ix har ikke plass til hjul, og elektrisk tilhengerfestet er foldet inn i et stort rom mellom støtfanger og bakplaten som stjeler litt plass fra utdypningen under platen.

Ble ganske overrasket over hvor lite bagasjerommet egentlig var utnyttet. Syntes E-tron gir mer følelse av å være større med åpen luke. Men kommer kanskje mye av at de har helt forskjellige design på hvordan bakluken lukkes mot bilen? Ix er oppgitt til 500L og E-tron mellom 645L og 660L, det er mye...




Det er kanskje litt utenfor tema her, men er det noen som vet noe om baksetebredde? For oss med behov for tre barneseter så hadde det vært veldig interessant å vite. IX3 er noen centimeter for smal, i tillegg til at det fort blir knapt med plass for sjåfør når bakovervendt barnesete står bak førersete.

LMOR

#26
Det ble sagt i en av testene tror jeg. 3 voksne sitter komfortabelt bak, og god plass til 3 barneseter, men midterste har ikke isofix.
Fra dør-dør er det 152,7 cm.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

Anbefaler deg å ta med barnesetene og prøve.
iX har samme problem som alt for mange biler, at baksetene skrår fremover i ytterkantene og da er det håpløst med fremovervendte barneseter fordi de blir stående på skrå inn mot midterste setet.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

daktari

Midt-setet bak er også direkte ukomfortabel. Biler sånstor som denne burde kommet som 6-seter for max komfort til 2 eller med 3 separate skyvbare seter bak for barnefamiliene
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LMOR

De fleste testerne sier det en overraskende komfortabelt, så det er nok ikke alle enig i, og skal det stå et barnesete det er det vel kun plassen som betyr noe.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA