Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kina innfører restriksjoner mot Tesla for militære og statlige ansatte

Startet av Electric cars in Norway, fredag 19. mars 2021, klokken 19:01

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Går det mot dette i flere land? Jeg håper ikke det men vet ikke. 
Les dagens nyhet om at Kina innfører restriksjoner mot Tesla for militære og statlige ansatte.

https://e24.no/teknologi/i/QmwxJP/wsj-kina-innfoerer-restriksjoner-mot-tesla-for-militaere-og-statlige-ansatte

Og vi hadde jo denne nyheten i 2019:

https://www.nettavisen.no/nyheter/forsvaret-ser-pa-tesla-eiere-som-sikkerhetsrisiko/s/12-95-3423889276

OhmPaPa

Regner med at USA forlengst har innført det samme - forbud mot kamera på militære installasjoner. Som også gjelder dashcam og sentry mode uavhengig av bilmerke de er monterte i.

Etter min mening koker artikkelen suppe på en spiker for å kunne få med ordet Tesla i en overskrift. Siden det fortsatt genererer masse klikk.

:-/

Electric cars in Norway

Ja ja da vet vi dette også :police:

Det ble vurdert restriksjoner men ikke tatt videre :+1:

Kopi lenke og tekst under.

https://www.digi.no/artikler/tesla-restriksjoner-er-blitt-vurdert-ogsa-i-norge/508445

SELVOVERVÅKENDE BILER
Tesla-restriksjoner er blitt vurdert også i Norge


I 2019 ble det vurdert å forby Teslaer ved Ørland flystasjon. Det ble det ikke noe av.
(Illustrasjonsfoto: Mathias Klingenberg)

I 2019 ble det vurdert å forby Teslaer ved Ørland flystasjon. I dag satser man på bevisstgjøring.

PER HELGE SEGLSTEN 26. MARS 2021 - 19:00

Forsvaret vurderte å totalforby Teslaer på Ørland flystasjon, og Tesla-eiere måtte en tid parkere på egne områder mens man vurderte konsekvensene av at ansatte hadde biler som kontinuerlig fotograferte omgivelsene. Forsvaret valgte imidlertid å droppe forbudsplanene.


hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 27. mars 2021, klokken 12:14
Forsvaret vurderte å totalforby Teslaer på Ørland flystasjon, og Tesla-eiere måtte en tid parkere på egne områder mens man vurderte konsekvensene av at ansatte hadde biler som kontinuerlig fotograferte omgivelsene. Forsvaret valgte imidlertid å droppe forbudsplanene.

Tja - lurer på hva de sier om alle de nye kinesiske bilene....
Mulig de får kalde føtter mhp mobilene også...og alle smartbånd....osv osv...

Jalla

Kanskje skulle eiere av Model 3 og Y også klage?

Teslas nyare modeller har en särskild kamera som kan användas för att filma föraren eller passagerarna. Det ställer frågor om integriteten, tycker amerikanska Consumer Reports.

– Vi har redan sett hur Tesla skyller på att föraren inte varit uppmärksam vid en olycka efter att ha använt Autopilotsystemet.

Høres jo hyggelig ut.... :-1:

https://www.vibilagare.se/nyheter/teslas-forarkamera-vacker-fragor-om-integriteten


geear

Jeg har slått av deling nettopp fordi Tesla er så bråkjappe med å koble seg på ulykkesbiler og sende førerne under bussen svært kort tid etter ulykker, med et åpenbart motiv i å renvaske autopilot. Spesielt i dødsulykker. Syns det der er LANGT forbi akseptabelt. Om det hjelper å slå det av er vel så, men forventer at det betyr at de må få hjelp av politi for å få lov til å koble seg opp, og at politiet da vil etterforske og kommunisere med media, ikke Tesla.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på tirsdag 30. mars 2021, klokken 17:29
Jeg har slått av deling nettopp fordi Tesla er så bråkjappe med å koble seg på ulykkesbiler og sende førerne under bussen svært kort tid etter ulykker, med et åpenbart motiv i å renvaske autopilot. Spesielt i dødsulykker. Syns det der er LANGT forbi akseptabelt. Om det hjelper å slå det av er vel så, men forventer at det betyr at de må få hjelp av politi for å få lov til å koble seg opp, og at politiet da vil etterforske og kommunisere med media, ikke Tesla.

Det er et meget godt poeng! Jeg driter om Tesla vet hvor jeg er til enhver tid, kan knytte masse data opp mot dette, og om de selger dette til Google, som selger det videre. Men akkurat det med at Tesla kan lage sin egen "Fasit" som de selv lager, ved en kollisjon, det er bukken og havresekken og verre....
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA