Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading avbrutt?

Startet av chris78, mandag 29. mars 2021, klokken 16:40

« forrige - neste »

chris78

Hei! :-)

Jeg har en 2018 Model S som jeg fikk for halvannen uke siden. Liker bilen mye bedre enn jeg hadde trodd :)

Når jeg lader den i garasjen (7,4 kW), så får jeg stadig meldinger i appen på telefonen om at lading er avbrutt etter x minutter med batteri på y km. Det virker som den begynner å lade igjen, for den er alltid ferdig når jeg kommer tilbake og skal bruke den. Hva kan være årsaken til disse avbruddene, er det ladeboksen mon tro? Jeg har en veggboks fra Schneider.


arvid44

Kan være allt fra laderen i bilen til strømkursen til laderen.
Forsøk å lade med en annen lader , virker det
få noen til å skjekke den laderen . Kan jo være at det er lastbalansering mellom flere ladere som forårsaker det du ser også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sulle

Eller så kan det være at «smartlading» er påslått. Da stanser, og starter, lading på bestemte klokkeslett. Skjer det på samme tid hver dag? Lyser laderen blått når den ikke lader?
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA