Vi hentet 2 ID4 i Skien på lørdag, 425 km hjem igjen til Stord. Kjørte over med ID3 leiebil som vi leverte i Haugesund på vei hjem.
Jeg har jo kjørt 500 km med ID4 før, da jeg hadde en jeg solgte pluss at jeg hadde en demobil, men jeg syns ID4 er enda bedre enn jeg husket, tror det å kjøre ID3 først var perfekt for 4 er bedre på alt og gir en helt annen «ro» på langtur selv om også 3 er en flott bil er 4 noe helt annet og setene er mye bedre.
Kanskje litt mer støy enn ventet om jeg skal være kritisk, men da er asfalten skikkelig dårlig. Fikk Pirelli Scorpion dekk, men disse er oppgitt til 69 Db som ser bra ut, har før hatt god erfaring med Michelin Premacy 4, men disse ser jeg er oppgitt til 72 Db.
Nei, syns dette er utrolig mye bil for pengene, den slår litt hardt på skarpe ujevnheter, men det er ganske vanlig fra de andre bilene jeg har hatt, inkludert Model X.
Lyden er helt ok på anlegget med kablet tilgang, har ikke prøve høy oppløsning, men med kabelen i kan en spille høyt uten at det blir dårlig lyd. Syns det er ekstremt mye bedre enn i 3, kan være de ekstra høytalerene som gjør det, men også større kabin kan gi annen lyd, antar anlegget ellers er likt, en 3 har som kjent ikke høy bak...
Rekkevidden imponerte også, hadde klart over 500 km! 12% igjen etter 425 km og startet med 97%