Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Porsche med eget ladenettverk?

Startet av Jalla, torsdag 18. mars 2021, klokken 15:48

« forrige - neste »

Jalla

Jeg trodde vi hadde sett slutten på slike idiotiske forslag, men jammen dukker de fortsatt opp.

Til tross for at Porsche er en aktiv pådriver i Ionity-samarbeidet, vil premium-produsenten også sette opp et eget ladenettverk langs trafikkerte motorveier i Europa. Disse vil kun være åpne for Porsches elbiler. Hensikten er å tilby en unik ladeopplevelse Porsche-entusiastene verdig, skal vi tro Blume. Ladestasjonene vil få tak over seg, slik at bilen, bileierne og laderne slipper å hente håndkle etter et regnskyll.

Lounge-opplevelse
Viktigere og vittigere er det kanskje at ladestasjonene skal tilby et «komfortabelt» venteområde med forfriskninger. Akkurat hvilke komfortable gjenstander og forfriskninger som vil tilbys er uklart.
https://www.tu.no/artikler/porsche-lager-luksuriost-ladenettverk-kun-for-egne-biler/508089

Verden har klart seg uten drivstoffstasjoner for Ford, GM osv i alle år, og vi ønsker selvsagt ikke slikt for elbiler heller. Det er ikke uten grunn at vi ser en oppmykning på dette området for Tesla.
Så her får Porsche en stor  :-1: fra meg.

Stikkkontakt

Sitat fra: Jalla på torsdag 18. mars 2021, klokken 15:48
Lounge-opplevelse
Viktigere og vittigere er det kanskje at ladestasjonene skal tilby et «komfortabelt» venteområde med forfriskninger. Akkurat hvilke komfortable gjenstander og forfriskninger som vil tilbys er uklart.

Regner med det er champagne ,horer og kokain i tilfeldig rekkefølge. I god "Exit-stil"
Porsche kjøres vel bare av hvitsnippforbrytere og narkolangere?

turfsurf

Sitat fra: Jalla på torsdag 18. mars 2021, klokken 15:48
Verden har klart seg uten drivstoffstasjoner for Ford, GM osv i alle år, og vi ønsker selvsagt ikke slikt for elbiler heller. Det er ikke uten grunn at vi ser en oppmykning på dette området for Tesla.
Så her får Porsche en stor  :-1: fra meg.
Ser egentlig ikke noe problem med det. Så lenge det skaleres etter behov så vil det bidra med å få flere elbiler på veien.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øystein16

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 18. mars 2021, klokken 15:55
Exit-stil
[/quot]

Denne frå VG i dag er kanskje litt i same gate, men om økonomiske bindingar mellom forretning og politikk. (Det er verken bilmerket eller elbil som er fokus for min del her).

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dlqeqJ/spetalen-gamblet-mot-tesla-aksjen-gir-raja-250000-kroner


Rollep

#4
Sitat fra: Jalla på torsdag 18. mars 2021, klokken 15:48
Til tross for at Porsche er en aktiv pådriver i Ionity-samarbeidet, vil premium-produsenten også sette opp et eget ladenettverk langs trafikkerte motorveier i Europa. Disse vil kun være åpne for Porsches elbiler. Hensikten er å tilby en unik ladeopplevelse Porsche-entusiastene verdig, skal vi tro Blume. Ladestasjonene vil få tak over seg, slik at bilen, bileierne og laderne slipper å hente håndkle etter et regnskyll.

Lounge-opplevelse
Viktigere og vittigere er det kanskje at ladestasjonene skal tilby et «komfortabelt» venteområde med forfriskninger. Akkurat hvilke komfortable gjenstander og forfriskninger som vil tilbys er uklart.
https://www.tu.no/artikler/porsche-lager-luksuriost-ladenettverk-kun-for-egne-biler/508089

Det var en meget god nyhet, håper de får det til fortest mulig :+1:
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

hgs

Supert! Porsche hadde selvfølgelig ikke gjort dette om det allerede fantes et brukbart ladenettverk. Får de til noe ala Tesla selger de garantert flere biler.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

bmw2002

Skulle ønsker Porsche heller brukte mer penger på Ionity. Selv om jeg vurderer Macan EV, synes jeg det er tåpelig med egne nettverk per produsent.

Trodde EU hadde regler på gang mot dette?

turfsurf

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 20. mars 2021, klokken 08:23
Trodde EU hadde regler på gang mot dette?
Så lenge de ikke er offentlig tilgjengelig kan man gjøre som man vil. F.eks er Tesla SuC bygd etter regelendringer bak bom i Tyskland.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

pst

Sitat fra: hgs på torsdag 18. mars 2021, klokken 22:09
Supert! Porsche hadde selvfølgelig ikke gjort dette om det allerede fantes et brukbart ladenettverk. Får de til noe ala Tesla selger de garantert flere biler.

Flott ; håper det realiseres raskt  :D
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA