Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis EAP

Startet av Lapskaus, onsdag 17. mars 2021, klokken 15:46

« forrige - neste »

Lapskaus

Installerte 2021.4.11 i går og nå ser det ut til at jeg plutselig har fått både summon og navigate om autopilot. Har jo bare vanlig autopilot egentlig. Har noen andre fått det samme? Er det en glipp i denne software versjonen eller en gratis prøveperiode fra tesla som jeg ikke har hørt om?

Ser at en ny oppdatering er klar alt nå. Litt redd for å miste greiene igjen hvis jeg installerer den  :P

Rsk1

Oppdaget tilfeldigvis i dag at jeg også har summon. Men den kom først i dag. Lenge siden jeg fikk forrige oppdatering. Fikk 2021.4.12 i dag, så holder på å oppdatere nå. Får se om summon er der fortsatt etterpå.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

trykkertor

Den er på 2021.4.12 også.

jlan

Sitat fra: noreply@tesla.comEnhanced Autopilot 14 dagers prøveperiode
Du har fått en gratis 14 dagers prøvetid av Enhanced Autopilot (EAP) for Model 3 understellsnummer Den avsluttes 31. mars 2021.
Registrer deg når som helst under din gratis prøveperiode for å fortsette å kunne glede deg over funksjonene nedenfor.
Inkluderer:
Navigate on Autopilot
Autopark
Automatisk filbytte
Smart Summon
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

knegg

De driver bare å prøver på mersalg i slutten av et kvartal.  :+1:
2020 Model 3

knegg

Hva synes folket her inne om plutselig og uoppfordret 14 dagers reklamemateriell levert direkte inne kjøretøyet?
2020 Model 3

z4rd

Det er helt uproblematisk for min del. Det er ikke slik at de har endret noe med innstillingene på bilen/profilen min uten å si fra. De har gitt meg noen ekstra funksjoner som jeg kan teste ut, OM jeg ønsker det. Personlig har jeg hatt EAP i TMX før, så er kjent med funksjonene, men er faktisk nysgjerrig på hvordan de virker i TM3, da jeg valgte å gå for standard AP på denne...

I tillegg var det ikke akkurat mye "mas" fra Tesla i forkant heller. Fikk 1 enkel mail om det i dag som forklarte at funksjonene var tilgjengelige i bilen min nå, frem til og med 31. mars. Ser ikke problemet...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Synes nok man skulle få et valg før installering. På den annen side sender de jo av og til nye funksjoner uten varsel, og de kan ikke fjernes igjen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lapskaus

Der kom det en Mail om det ja. Så en liten prøveperiode altså.

Det forandrer jo ingenting før du aktiverer tilleggsfunksjonene i bilen uansett, så ser ikke noe problem her. Dette er jo software son finnes i bilen men er deaktivert.

« Registrer deg når som helst under din gratis prøveperiode for å fortsette å kunne glede deg over funksjonene nedenfor»

Litt snodig ordlyd der. Kan det være at abonnementsløsning er på trappene?

daktari

Sitat fra: knegg på onsdag 17. mars 2021, klokken 19:40
Hva synes folket her inne om plutselig og uoppfordret 14 dagers reklamemateriell levert direkte inne kjøretøyet?
Foreløpig ikke noe problem, men kan fort bli krevende hvis det kommer pop-up-reklame for Powerwall, solar roof, andre biler, andre opplåsbare funksjoner hver gang man starter opp. Jeg ser det for meg, blir som på Kindle:
"limited time only; FSD 20% off -  press here to close"
"Hurry, S and X with only 0,25% interest - limitid amount"
"last chance to buy an 3 SR"
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

DeepFu

Vil ikke bli overrasket om det viser seg at antallet biler som blir kjøpt med EAP eller FSD er i fritt fall. Leste en artikkel for en stund siden som hevdet at under 10% av Tesla sine biler ble solgt med FSD i Kina. Det må svi litt for den godeste Elon.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Thalgar

Etter å ha prøvd EAP framstår EAP og ikkje minst FSD er jo latterleg overprisa, spesielt når ein samanliknar med prisen for vanleg Autopilot. Det einaste med større verdi er automatisk filskifte. Alt anna er av marginal verdi.
Model Y LR Quicksilver, 2023

Motorwatt

Veldig få er uenige med deg....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: Thalgar på lørdag 20. mars 2021, klokken 22:08
Etter å ha prøvd EAP framstår EAP og ikkje minst FSD er jo latterleg overprisa, spesielt når ein samanliknar med prisen for vanleg Autopilot. Det einaste med større verdi er automatisk filskifte. Alt anna er av marginal verdi.
Du glemmer gleden vi FSD-ere har ved å sikle på FSD-beta-videoer, drømmen om at vi snart får dette selv, og gleden ved at vi da har spart mye penger på å ha kjøpt dette tidlig. Dette er jo lett verdt drøye tiern om dagen (hvis man beholder bilen i 5 år) :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Pluss alt det tankearbeidet man må utføre for å klare å holde seg kontinuerlig overbevist om at det var/er fornuftig bruk av penger. Etter skatt.  :D

For å få deg ned på jorden, så anbefaler seg denne  ;):
https://www.youtube.com/watch?v=tvQIFWsG7sQ

Tesla S75D - 09/2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA