Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG Marvel R Electric

Startet av Daniel_0007, tirsdag 16. mars 2021, klokken 14:02

« forrige - neste »

vinterdekk

Etter å ha studert utstyrslisten, må jeg si at dette virker å være svært mye for pengene. Eneste «må ha» som jeg ikke finner noe om er ryggekamera på comfort-utgave, men ellers har luxery alt som er kjekt (utenom 4x4, hengerfeste og vinterhjul).

Havner nok mest utenfor interesse kortlisten pga. liten parkeringsplass og ikke så mye pga bilen..  :P
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Rosstopher

Er det bare meg eller er det litt rare specs på denne? Lite effekt, "kort" rekkevidde og lav ladefart, men tre motorer og to-trinns girkasse? Hva skal man med slikt på en sånn bil?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

chrgod

#32
Synes det er mye bil for pengene. Absolutt med i vurderingen for mine behov. Synd at bagasjerommet er mindre enn på ZS.

Et utmerket 360 kamera er jeg bortskjemt med på min 2014 Leaf, og soltak har jeg savnet... Hvor mye er det for Luxury? Prisene er ikke i konfiguratoren, og finner det ikke i noen av artiklene så langt?

https://www.elbil24.no/nyheter/markedets-billigste-el-suv-med-firehjulsdrift/73931773?fbclid=IwAR3FFfy3wtOsuDHMqYS0_YXVPeoU2PamzGHEPN72Avz9AB0li3r2WOelge8
2022 Tesla Y

Daniel_0007

Sitat fra: chrgod på onsdag 23. juni 2021, klokken 18:54
Synes det er mye bil for pengene. Absolutt med i vurderingen for mine behov. Synd at bagasjerommet er mindre enn på ZS.

Et utmerket 360 kamera er jeg bortskjemt med på min 2014 Leaf, og soltak har jeg savnet... Hvor mye er det for Luxury? Prisene er ikke i konfiguratoren, og finner det ikke i noen av artiklene så langt?

https://www.elbil24.no/nyheter/markedets-billigste-el-suv-med-firehjulsdrift/73931773?fbclid=IwAR3FFfy3wtOsuDHMqYS0_YXVPeoU2PamzGHEPN72Avz9AB0li3r2WOelge8

Prisene er ikke helt spikret men tipper Luxury blir rett under 400, tipper 380.
Model 3 2019 LR Rwd

auduncsa

Fått litt tall og dokumenter fra den lokale forhandleren.
Ca priser levert med vinterhjul og metallic lakk. Med forbehold om endringer etc.

  • Comfort 350 000,-
  • Luxury 380 000,-
  • Performance  4x4   450 000,-

Siste jeg pratet med de tippet de at de hadde bil inne til prøvekjøring ca september, levering i Q4. Hadde ikke hørt noe annet enn oktober for MG 5, men virker ikke som det er enormt bra kommunikasjonsflyt fra 'hovedkontoret' :P

Lenker til dokumenter:
https://easyupload.io/m/36huf6 (blir slettet om 30 dager - om noen gidder å laste de opp på en bedre side/komprimere PDFen så den kan legges rett på forumet - feel free :) )

Limodriver

Hmm, jeg var veldig positiv til MarvelR, men må vedgå at komboen for mitt vedkommende ikke helt matchet prisen.

Det negative for mitt vedkommende er relativt lite bagasjerom, relativt kort rekkevidde og tilhengervekt på kun 750kg. Dette er for meg tre faktorer av betydning og da synes jeg prisdifferansen til ID4, Ioniq5 og ev6 blir for liten.

På den ene siden håper jeg bilen blir en salgssuksess for å styrke en utfordrer på den annen side håper jeg konkurransen (lite salg) tvinger dem til å differensiere på pris slik at det både blir større differanse mot alternativer, men også utfordrer konkurrentene slik at de setter ned prisen.

Radial

Denne skiller seg liksom ikke ut på noe i mitt hode.

Litt slapp rekkevidde, elendig hengervekt og knøttlite bagasjerom (men OK akselavstand, altså trolig grei seteplass inni).

At den er sprek, og litt billigere enn tilsvarende utstyrte VAG modeller faller gjennom i sånne tilfeller.

Pluss på denne er vel mulighet for forvarming,etc som dagens MG'er ikke har 🙂

Tror MG5 blir en større suksess, den gjør det meste bedre enn Marvel R og vil nok være veldig rimelig selv med alt utstyr.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

boltmeister

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter
2021 Tesla M3 SR+
2018 BMW i3 94ah
2014 VW e-Up - solgt

Alfa Bergen

Sitat fra: boltmeister på tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:49
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter

Forhåpentligvis er det på grunn av stor plass i baksetet, og at det er mulig å flytte baksetene i lengderetningen for å få større bagasjeplass.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

OleBrum2

Veldig synd at den ikke kunne ha 50-60 km til i rekkevidde og et bagasjerom som var litt bedre. Hadde heller betalt prisen for dette. Gjør den med en gang litt mindre aktuell.


Daniel_0007

Sitat fra: anorway på torsdag 01. juli 2021, klokken 08:54
Visninger i Europa er i full gang.

https://www.youtube.com/watch?v=NIT-1QSAgJs&ab_channel=nextmove

Litt rart at Europa blir prioritert og ikke Norge tenker på at ingen Norske medier har publisert no test, kanskje vi har vært litt for bortskjemt med elbil lanseringer de siste årene  :P
Denne bilen er lenger enn id4 men allikevel virker den størrelse messig mer lik xc40 eller eqa, litt snodig plass utnytelse, virker ikke som baksete plassen er så bra heller spørs hvor stor test personen er.
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Forklaringen er nok at hovedkontoret til MG Europa ligger i Nederland (?) og at elbilmarkedet er stort i antall biler i flere land nå.

Pluss, kinesiske produsenter har ikke Europa som sitt hjemmemarked så beslutninger som påvirker importørene her tas nok gjerne ett helt annet sted og med varierende kommunikasjon.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

auduncsa

Sitat fra: Alfa Bergen på tirsdag 29. juni 2021, klokken 18:15
Sitat fra: boltmeister på tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:49
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter

Forhåpentligvis er det på grunn av stor plass i baksetet, og at det er mulig å flytte baksetene i lengderetningen for å få større bagasjeplass.

Mer interessant er målene på bagasjerommet. i-pace har jo angivelig 505 liter bagasjerom, mens volvo xc60en vår har 450 liter. Kan fortelle at bagasjerommet i volvoen er etter alle praktiske formål dobbelt så stort.

Flugger

Har skrevet litt med nextmove (youtube videoen).
Han er 2m høy så er du rundt 185cm eller lavere så skulle dette være en bra bil.
Bilen hadde veldig god kvalitet.

Tenker dette kunne a vært en god førstegangs elbil for meg men er litt usikker pga det lille bagasjerommet.
Kunne han funket med den uten firehjulsdrift siden den har 150 liter under panseret.
Er firehjulsdrift et må ha på elbil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA