Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG Marvel R Electric

Startet av Daniel_0007, tirsdag 16. mars 2021, klokken 14:02

« forrige - neste »

Daniel_0007

Moderator får lage et underforum og flytte denne posten dit.

Men her er litt info, er vel kun e-tron s som kan fåes med 3 motorer som er til salgs pr idag?

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54807
Model 3 2019 LR Rwd

Stikkkontakt

Om Marvel R får samme vekslingskurs på Yuan som man bruker på MG ZS EV så blir prisen fra 380.000 til 450.000 kr.

Mateusz

Blir en suksess hvis prisen blir riktig. Fra 350 tusen for en komfort modell og fra 400 for en luxury utgave?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Pauli

Enig med dere, da er den absolutt relevant for meg. Jeg kan bare ikke forstå at den har under 400 liter bagasjerom? Så på youtube en bil som stod i Kina, synes det så større ut.

Da vurderer jeg nesten Mg5 isteden og sparer mellomlegget i aksjefond til f.eks. Model Y kommer på bruktmarkedet til en fornuftig pris.
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

nilka

Er enig i at det ser rart ut med dette veldig lille bagasjerommet. 48 cm lenger og 10 cm breiere enn en Hyundai kona men samma størrelse på bagasjerommet virker tåpelig.

Det skal sies at jeg har sett et par videoer fra Kina. Jeg kan ikke kinesisk men når de står der og prater spretter tallene 650 og 880 opp mens de gestikulerer inne i bagasjerommet noe som kan minne om høyden til nakkestøtte og helt opp til taket. Og det så jo ut som mye mer plass enn kona så lov å håpe det er noen bom i kommunikasjonen her.
For med bagasjerom som ZS ev eller større blir nok detta kjøp. Med rom som Hyundai kona blir det nok noe annet.

Como

Tror det stemmer med 350 liter (1:23). Skyldes det høye gulvet i bagasjerommet. Det er heller ikke særlig plass under gulvet ser det ut til (1:31). Kanskje de skule satset på kun 1 motor bak  :P
https://www.youtube.com/watch?v=cB4n38e7MUM&ab_channel=ChinaAutohome
Mener jeg leste et sted at det kun er bakhjulstrekk versjonen som har 150l frunk.

2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

anorway

Kanskje administartor bør opprette et eget "Underforum" for denne modellen?

Nå begynner den jo å nærme seg, har meldt meg på interesseliste hos BNH for reservasjon osv.

Ser veldig spennende ut, spent på pris.

Amoss

Sitat fra: anorway på søndag 04. april 2021, klokken 09:27
Kanskje administartor bør opprette et eget "Underforum" for denne modellen?


Dersom man ønsker det bør man kanskje spørre på "elbil.no og elbilforumets nettsider".
Model S 85D

Pallen

Bilen skal vel være tilgjengelig i mai om jeg ikke husker feil, om det stemmer er d snart på tide at de kommer m med priser på bilen.... Hvis de vil være i nærheten av 1500-2000 solgte biler i året som er målet, så må de nok legge seg et godt stykke under andre merker -spent på prisen på denne og MG5 :) Noen som har hørt noen rykter fra forhandlere?

Tjafsaren

Rykter i form av at de håpte ferdig registrert med hengerfeste og vinterdekk til max 480'

jman76

Jeg tror prisen på Marvel R vil starte på 399.000. Stasjonsvogna 299.000.
Da blir dette to nye suksesser for MG. Hvis de igjen lykkes med NCAP, og det bør de vel nå fikse greit med erfaringene fra ZS EV.

Moas

Sitat fra: jman76 på torsdag 15. april 2021, klokken 13:42
Jeg tror prisen på Marvel R vil starte på 399.000. Stasjonsvogna 299.000.
Da blir dette to nye suksesser for MG. Hvis de igjen lykkes med NCAP, og det bør de vel nå fikse greit med erfaringene fra ZS EV.
Jeg tipper du har rett + frakt og omkostninger :)

Det som blir spennende er hvor mange biler de kan levere i år/til sommeren.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Pallen

Hvis prisen blir 480k m alt ferdig på veien, så tror ikke jeg dette blir en suksess. Da er er for lite forskjell mot konkurentene... drøyt m 200k fra zs og opp t marvel R, men vi får se :)

Mateusz

Ja, tror det samme. Marver R må koste 50-100 tusen mindre enn konkurrentene (ID4...) for å lykkes.
Og MG5 må koste maks ca. 300 tusen.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

anorway

Det reklameres med i Norge: "Helt nye MG Marvel R Electric - Kommer i mai 2021"

Noen som har sett noe mer av denne?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA