Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG Marvel R Electric

Startet av Daniel_0007, tirsdag 16. mars 2021, klokken 14:02

« forrige - neste »

jhenrikb

Sitat fra: Radial på tirsdag 29. juni 2021, klokken 12:52
Denne skiller seg liksom ikke ut på noe i mitt hode.

Litt slapp rekkevidde, elendig hengervekt og knøttlite bagasjerom (men OK akselavstand, altså trolig grei seteplass inni).

At den er sprek, og litt billigere enn tilsvarende utstyrte VAG modeller faller gjennom i sånne tilfeller.

Pluss på denne er vel mulighet for forvarming,etc som dagens MG'er ikke har 🙂

Tror MG5 blir en større suksess, den gjør det meste bedre enn Marvel R og vil nok være veldig rimelig selv med alt utstyr.

Jeg tenkte også det samme.
Lurer hvordan også det er med 0-100kmt på 4.9s, men så lite effekt. Min model X gjorde jo det, men den har jo 550hk. .

Den er oppgitt til 409km rekkevidde, men står også batteristørrelse og forbruk. Da blir rekkevidden 34 mil og ikke 40.

Hvis "service" kostnadene blir like latterlige som på ZS EV blir det nok ikke denne på oss. Selv om den så fristende ut til prisen.

Moas

2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Electric cars in Norway

#47
Tøff bil :+1: men som nevnt over "Litt slapp rekkevidde". Men ikke alle har behov for det i hverdagen..... da passer denne...

knute

Mulighet for å se bilen i Larvik og Sandefjord om et par dager.

SitatFredag 27/8 og lørdag 28/8 visning i Larvik.
Ta kontakt med Erik tlf. 916 16 126
mail: ekl@bilservice.no

Mandag 30/8 visning i Sandefjord.
Ta kontakt med Ken tlf. 470 98 233
mail. ken.stamper@bilservice.no

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015


hELgenen

Veldig lite action på denne delen av forumet - er bilen en flopp? Sett litt på tester og omtaler og den får jo ganske gode skussmål.Veldig mye teknikk og det ser ut til å fungere ganske bra - ikke noe tregt infotainment system her som ZS hadde så vidt jeg kan vurdere. Rekkevidden er middelmådig, ladehastighet ikke noe å skryte av og middels plass og lite hengervekt. Men både opplevd kvalitet,teknikk og til en viss grad kjøreegenskaper er jo helt ok ut fra de youtube videoer jeg har sett. Og prisen på en bil som tar 0-100 under 5 sek er jo heller ikke så gal - dvs. spranget opp til polestar 2 er ikke så veldig lang, men skal du dytte på like mye utstyr på Polestar 2 blir det jo fort 100k ++ i forskjell. Tenkte dette kunne være en morsom pendlerkjerre - hadde egentlig sett for meg noe som Cupra Born eller en Polestar 2 single motor, men synes Marvel R ser spennende ut. Noen som har sett på denne live og har gjort seg opp noen meninger?

batterimannen

Den utgikk for meg veldig tidlig. Synes bagasjerommet er alt for lite i forhold til størrelsen. Rekkevidden burde også vært 50-80 km lenger (men ikke like negativt som bagasjerommet).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Radial

Sitat fra: hELgenen på fredag 08. oktober 2021, klokken 19:39
Veldig lite action på denne delen av forumet - er bilen en flopp? Sett litt på tester og omtaler og den får jo ganske gode skussmål.Veldig mye teknikk og det ser ut til å fungere ganske bra - ikke noe tregt infotainment system her som ZS hadde så vidt jeg kan vurdere. Rekkevidden er middelmådig, ladehastighet ikke noe å skryte av og middels plass og lite hengervekt. Men både opplevd kvalitet,teknikk og til en viss grad kjøreegenskaper er jo helt ok ut fra de youtube videoer jeg har sett. Og prisen på en bil som tar 0-100 under 5 sek er jo heller ikke så gal - dvs. spranget opp til polestar 2 er ikke så veldig lang, men skal du dytte på like mye utstyr på Polestar 2 blir det jo fort 100k ++ i forskjell. Tenkte dette kunne være en morsom pendlerkjerre - hadde egentlig sett for meg noe som Cupra Born eller en Polestar 2 single motor, men synes Marvel R ser spennende ut. Noen som har sett på denne live og har gjort seg opp noen meninger?

Den er liksom litt for dyr til å være pendlerbil, for liten som familiebil og alt for slapp som trekkvogn (for lav vekt).
Så hva er egentlig denne bilen, den faller mellom mange stoler og er ikke god på noe føler jeg.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

hELgenen

Ja - ser det samme. Det er en vanskelig bil å plassere i "landskapet". Fullt utstyrt havner den rett over 450k - og da er veien ikke lang til etablerte merker - dog med langt mindre utstyr, men kanskje mer plass,lenger rekkevidde og ikke minst følelsen av et tryggere bilhold. Lettere å gå til den mindre ZS

BubbaJoFet

De hadde en på besøk hos Birger N Haug på Rud og var der for en titt. Bilen er pen å se på med ett fint interiør, infotainment skjermen er dog latterlig stor og uproporsjonal. Bagasjerommet er både lite og med høy innlasting. Vanskelig å si hvem som vil kjøpe den, kanskje litt eldre, som synes id4 Gtx er for dyr, men vil ha AWD og lett innsteg. Kupeen er meget romslig.

vinterdekk

AWD, rask akselerasjon og MG iSmart er det importøren velger å framheve med Marvel R. https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-norges-rimeligste-el-suv-med-firehjulstrekk/73931773

Sikkert noen som velger en slik ut fra det.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

hELgenen

Kikket på en tysk video av bilen :

https://www.youtube.com/watch?v=swCdLYAXSwo

Og tok da en skjermdump av noe jeg synes så veldig snodig ut :

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Det så veldig åpent ut - er det i det hele tatt særlig smart å la den være så lett tilgjengelig for vær og vind?

E-Trond

Da skjønner jeg plutselig hvorfor bakkeklaring er på 13 cm.... 👎
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

autostadt

Prøvde denne forrige uke, i og for seg en grei bil. Ganske støysvak og ok seter. Ikke helt venner med en så liggende skjerm, men det er sikkert en vanesak. Selger var veldig ivrig på å poengtere at understellet var utviklet av Porsche, men det var ikke mye som minnet om det kjøremessig. Forholdsvis store karosseri bevegelser ved aks og brems. Innbyr mest til en rolig kjørestil. Det største ankepunktet er passutnyttelsen. Veldig tydelig at dette egentlig er en fossilbil. Fullt utstyrt med vinterdekk og hengerfeste er prisen 474000 levert i Trøndelag. Det er egentlig i overkant.

Mateusz

Samme, har, skjermen som er lite ergonomisk og med tvilsomt opplåsning og respons. Hva MG tenkte på når de laget denne skjermen? En annen ting er pris som nærmer seg andre konkurenter som Ioniq5, Kia EV 6, Enyaq og Model Y. MG må jobbe litt hardere.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA