Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Anti-rust behandling av MY

Startet av Radial, mandag 15. mars 2021, klokken 21:59

« forrige - neste »

Radial

Hei.

Det er ett par tråder rundt anti-rust av Tesla med noe negative konsekvenser for garantiene ellers på bilen (masse på en kontakt = avslag etc).

Har noen fått gjennomslag for en godkjent behandling hos Tesla?
Tenkte å ha vår MY lenge, og da MÅ du ha slikt på sentrale østlandsområdet... ::)
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

itre

Alle biler i Norge som kjører på saltede veier burde antirustbehandles med få unntak. Jeg stiller som kriterie ved kjøp at fabrikant/selger godkjenner en kjent antirustmetode, hvis ikke går jeg til et annet merke. Så enkelt er det.

Lurium

Det er bare å behandle med fluidfilm, dette er anbefalt av Tesla Owners Club (bare å melde seg inn der så har man de i ryggen ifb med fluidfilm).

https://www.tocn.no/medlemsfordeler-antirustbehandling/
Bestilt TMY LR
20 - VWID3 PLUS
15 - TMS P85DL

kodax

Her er hva Tesla svarte da Motor spurte:
"– Karosseriet i Model S og Model X består i stor grad av aluminium, og har derfor helt andre egenskaper som blant annet gjør disse bilene langt mindre utsatt for rust. Model 3 har et stålkarosseri, og er derfor rustbehandlet med Ecoat.
– Som bilprodusent har Tesla et ansvar for å sørge for at bilene våre fungerer som de skal i den forventede levetiden. Teslas rustgaranti dekker gjennomrusting av karosseriplater fra innsiden og ut som følge av material- og produksjonsfeil i 12 år, og med ubegrenset kjørelengde. Denne garantien kan bortfalle ved understellsbehandling av bilen hos tredjepart, fordi slike produkter kan forårsake skader og følgefeil, opplyser Tesla."
https://motor.no/bil/store-forskjeller-i-rustbehandlig-av-nye-biler/192512
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Radial

Fluid film på ny bil blir litt baklengs, hvis det Er rust der så er Fluid film knallfint.

Sålenge det bare er den ubrukelige rust-garantien til Tesla (innsiden ut) som påvirkes, er jeg ikke bekymret. Dette ansvaret tar gjerne rustbehandlings-programmet til seriøse aktører seg av på en bedre måte.

Derimot om en bærearm ikke kan reklameres på fordi den er dekket i Tectylmasse, det er mer min bekymring.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

trykkertor

Sitat fra: Radial på mandag 19. april 2021, klokken 17:57
Sålenge det bare er den ubrukelige rust-garantien til Tesla (innsiden ut) som påvirkes, er jeg ikke bekymret. Dette ansvaret tar gjerne rustbehandlings-programmet til seriøse aktører seg av på en bedre måte.
:+1: What he said.
Enig så det holder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA